• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het Tarp wereldje

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ben ik een 100% leek op dit vlak :(
Ik zie die dingen met bosjes te koop staan en in Tig prijsklassen .
Zit er nou werkelijk zoveel verschil in de kwaliteit ?
Is Rip Stop gewoon Rip Stop of zit ook daar een wereld van verschil .
Evenzo met de PU coating die is aangebracht . En wat betekend bijvoorbeeld 3000 mm waterkolom ;)
Ik vraag dit tevens omdat ik een zo goed als Nieuwe Tarp kan kopen van een familie lid .
Het ding meet 3.60 x 3.60 , 100 % Polyester Rip Stop , PU coated, 3000mm Water Kolom en Seam Taped ;)
Merk Is , Bardani Capri Tarp 360 RS ( Licht Grijs ) Prijs Nieuw was 69,95 Euro bij de Wit in Schijndel . DE Alu Poles 2 Stuks zijn vergeten tijdens de Trip
naar buitenland :lol: ( Derhalve ook te koop )

Tarp.jpg

Het is dan wel een vierkante maar met vouw techniek krijg je ook een mooie rechthoekige :thumbsup:
Foto is even van Internet ;)

Alvast bedankt :hug:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Waterdichtheid tentdoek
De waterdichtheid van een tent wordt uitgedrukt in millimeter waterkolom. Een waterkolom van 1.000 mm betekent dat één vierkante centimeter tentzeil de druk van 1 liter water kan weerstaan zonder door te sijpelen. Voor een buitentent is de Europese minimumnorm 1.500 mm. Een beetje kwalitatief tentzeil kan al snel 3.000 mm aan. Voor een grondzeil bedraagt de minimum waterkolom 3.000 mm. Best kies je voor een grondzeil vanaf 5.000 mm waterdichtheid. Deze cijfers vind je normaal gezien terug op elke technische beschrijving van een tent.

Zie ook http://raschlebens.com/waterkolom-3000-mm-wat-betekent-dat/

Wat is het doel voor je tarp @frans81 ? Het plaatje wat je laat zien zie ikzelf meer als zonnedoek, niet als schuilplaats voor de regen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het doel voor je tarp @frans81 ? Het plaatje wat je laat zien zie ikzelf meer als zonnedoek, niet als schuilplaats voor de regen.

Ik wil deze gebruiken wanneer het Hard regent en om eventuele felle hete zonnestralen op te vangen , dus als een extra bovenzeil ;) bij de Tent . Of voor bij de voorkant van de Tent als extra luifel .
Zoveel Ideeën ;) hiervoor . Niet als Grondzeil , lijkt zo kwetsbaar dit spul :confused:
Ook wanneer ik even geen Camo wil is dit een optie . Alles wat ik aan zeil en tent heb is Groen :lol: .

Met die vertaalde pagina ( Link ) leest het wel Geinig :lol:
Dacht bijna dat er iets in mijn glas melk zat :lol:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik wil deze gebruiken wanneer het Hard regent en om eventuele felle hete zonnestralen op te vangen , dus als een extra bovenzeil ;) bij de Tent . Of voor bij de voorkant van de Tent als extra luifel .
Zoveel Ideeën ;) hiervoor .
Ook wanneer ik even geen Camo wil is dit een optie . Alles wat ik aan zeil en tent heb is Groen :lol: .
Als luifel tegen felle zon of wat drupjes miezer, is het een prima idee. In principe is een stuk bouwzeil daar ook goed voor.
Als je het moet gebruiken om je tentje droog te houden, kan je misschien beter investeren in een beter tentje.

Zelf zou ik gaan voor een vierkant of rechthoekig doek, omdat je daarmee verschillende opstellingen kan maken. Voorbeelden kan je wel vinden op youtube.
NC2B2.jpg
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Als de prijs goed is, kopen :)

Zelf net een tentje besteld, geen ripstop helaas maar de prijs maakt veel goed. Afgelopen weekend veel "proefgelegen" in de tentjes, totdat we de deur uit werden gezet bij de vrijbuiter.... Leuke toko overigens maar had een groter aanbod van tenten verwacht.
 
F

frans81

Gast
Als luifel tegen felle zon of wat drupjes miezer, is het een prima idee. In principe is een stuk bouwzeil daar ook goed voor.
Als je het moet gebruiken om je tentje droog te houden, kan je misschien beter investeren in een beter tentje.

Zelf zou ik gaan voor een vierkant of rechthoekig doek, omdat je daarmee verschillende opstellingen kan maken. Voorbeelden kan je wel vinden op youtube.

Mij Tenten zijn gelukkig Oke :thumbsup: Maar bij langdurige en hevige regen is het als extraatje . Beter voorkomen dan genezen ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Laatst bewerkt:
de vrijbuiter.... Leuke toko overigens maar had een groter aanbod van tenten verwacht.
De tentenshows komen er ook nog aan...die zijn vooral in april en mei. Zie overzicht.

De tipitentenshow van Moosecamp staat niet in dit overzicht zie ik, bij deze:
3-apr ( zondag ) interactive tipitentenshow van 12:00 tot 16:00 in de beeldentuin van landgoed "Quadenoord" te Renkum, met Tentipi, Eureka, Nigor en Bergans.
Het adres Quadenoord 5 6871 NG Renkum
 

Ray

SHTF Expert
Ik wil deze gebruiken wanneer het Hard regent en om eventuele felle hete zonnestralen op te vangen , dus als een extra bovenzeil ;) bij de Tent . Of voor bij de voorkant van de Tent als extra luifel .
Zoveel Ideeën ;) hiervoor . Niet als Grondzeil , lijkt zo kwetsbaar dit spul :confused:
Ook wanneer ik even geen Camo wil is dit een optie . Alles wat ik aan zeil en tent heb is Groen :lol: .

Met die vertaalde pagina ( Link ) leest het wel Geinig :lol:
Dacht bijna dat er iets in mijn glas melk zat :lol:

Dat moderne spul lijkt idd heel dun, maar 't zal je meevallen hoe degelijk het is. Vaak staat er bij ripstop nylon ook een getal, 10, 20, 40, wat de dikte/gewicht aangeeft. Mijn tentje is van 10D ripstop en dat is helemaal iel als je het vast pakt, desondanks kan 'ie windkracht 10 aan. Als je die tarp voor half geld kunt bemachtigen of minder, lijkt het mij een prima deal.
 
F

frans81

Gast
Dat moderne spul lijkt idd heel dun, maar 't zal je meevallen hoe degelijk het is. Vaak staat er bij ripstop nylon ook een getal, 10, 20, 40, wat de dikte/gewicht aangeeft. Mijn tentje is van 10D ripstop en dat is helemaal iel als je het vast pakt, desondanks kan 'ie windkracht 10 aan. Als je die tarp voor half geld kunt bemachtigen of minder, lijkt het mij een prima deal.

Ze hebben het ding inmiddels gebracht ;)
Moest 30 euro kosten omdat ze er pas 4 nieuwe lijnen bijgekocht hebben .
Ik denk niet dat ik het zelf ga houden :confused::( Ik vind de kleur net iets te licht ! Een bijna licht gevend grijs :lol::oops:
Morgen weeg ik het even op de schaal .
We zullen zien . Het is wel een flinke lap Rip Stop .
 
Bovenaan