• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

High Protein UHT melk

Lasagnacat

Elementary prepper
att.RNHCJhapDF637Tp_VKBBBkZRM30Ck634yBAU3UEUHpI.jpeg

In Duitsland (supermarkt Rewe) verkopen ze UHT melk met extra eiwitten. Wellicht interessant voor diegene die aan krachttraining of andere sport doen.

In nederland verkoopt Muscle Meat high protein melk en bij nader onderzoek blijkt het uit dezelfde fabriek te komen. De originele is in duitsland 1 euro goedkoper..

Ik kreeg deze tip van een collega. Het schijnt 2 euro te kosten. Binnenkort ff kijken of dat klopt.

Is het niet een stuk verstandig om gewoon melk te kopen, en hier optioneel 1 schep whey aan toe te voegen?
Dat lijkt me goedkoper, en kun je het ook toevoegen aan kwark/yoghurt.

Is het niet een stuk verstandig om gewoon melk te kopen, en hier optioneel 1 schep whey aan toe te voegen?
Dat lijkt me goedkoper, en kun je het ook toevoegen aan kwark/yoghurt.

Dat dacht ik ook... maar ik betaal per 4kg whey (van goede kwaliteit) 72 euro. (90 euro met 20% black friday korting)

Een pak halfvolle UHT melk kost 1,05 en heeft 35 gram eiwit

Je hebt 2 scoops nodig 23,61 gram eiwit per scoop van 30 gram

Bij de Multi in Duitsland kost het € 1,89.
Het is iets lobbiger dan "gewone" melk en heeft een prima smaak.

Een kwaliteit Whey is best prijzig per schep dus betwijfel of je daarmee goedkoper uit bent.

Dat dacht ik ook... maar

Stel je kunt 75g binnenkrijgen voor een bedrag van 2 euro in de vorm van 1 liter melk

En stel dat je in een aanbieding 20 euro betaalt per kilo

1 kilo is 1000 gram, echter is 1 kilo van dit poeder gelijk aan 1000 / 1,3 = 770 gram eiwitten.

Dus als we even wat af gaan ronden kun je met 1 kilo 750 Gram binnen krijgen en kost het 20 euro
En koop je 10 keer een pak melk, kom je ook uit op 20 euro.

Dus ja, qua prijs kom je met die melk uit op dezelfde prijs.
Dus voor iemand die sowieso melk drinkt zou het zeker een prima product zijn.

Ik ging er eigenlijk gelijk vanuit dat het stukken duurder zou zonder het echt na te rekenen.

Bedankt voor de figuurlijke tik op de vingers. :)

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Terug
Bovenaan