• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe bescherm je je kippen tegen vossen?

dimidrie

Senior Prepper
@Loreen Hahaha! Op de een of andere manier hoef ik nooit op kinderen te passen, dus ik vraag mij af in hoeverre mijn omgeving mij hun kroost eigenlijk toevertrouwt, lol! Kinderen maken hiervoor vind ik een goede suggestie, ik heb daar alleen tot op heden nog geen vrouw kunnen overtuigen.

Over Paaseieren zoeken gesproken: Daar werd ik als kind dus niet heel enthousiast van. Ik ben opgegroeid als enig kind van ouders die streng katholiek waren opgevoed. Zeker toen ik nog kleiner was moest dat dus heel serieus aangepakt worden, dat Paasgebeuren. Mijn ouders hadden altijd de grootste lol met eitje tikken, eieren schilderen en vooral met eieren verstoppen. En natuurlijk moest kleine Dimie die dan op eerste Paasdag 's ochtends in de kou gaan zoeken terwijl ik precies wist waar ze lagen(lagen ieder jaar ook op dezelfde plek in de "modieuze heidetuin" uit begin jaren '80). Ik kan mij trouwens een keer herinneren dat we naar buiten liepen om de eieren te gaan zoeken , en de ruwharige teckel er met de eerste eieren vandoor ging voor ik ook nog maar de kans had om er naar te zoeken. Dit was niet zo gepland dus pa werd door moeders accuut gesommeerd de hond het huis in te werken. Dat lukte natuurlijk voor geen meter, dus mijn moeder spoorde hem nog even aan met een constructief " Ben je nou een kerel of niet?" waarop mijn vader door de tuin rennend terug blafte met" hoezo moet ik dat beest nou weer vangen, jij moest toch zo nodig een hond?". Ik kan mij herinneren dat ik als kleine gup in een deuk lag om dit tafereel, haha! Verder associaties bij Pasen: Kerstbrood dat nu opeens Paasbrood was en 'high' zijn van alle suikers in de chocolade paaseieren. [/einde Paasrant:D]
 
Bovenaan