• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoe krijg ik een gekregen printer geheel werkend.

JJ&A

Diehard Prepper
Wij hebben van mensen in de flat een printer gekregen van een overleden broer, en willen deze graag geheel werkend krijgen.
De mensen moesten de woning leeg halen, en konden de printer en een magnetron missen.
Wat voor gevens zijn jullie nodig om te helpen de printer goed te laten werken.

Hij doet het heel goed, er zit nog voldoende inkt in, ziet er nog heel goed uit heb binnen werk geeft de indruk dat het niet veel is gebruikt.
Ik heb een test raport kunnen uitdraaien.
"Resultaten controle" waar op staat dat, "Niet uitgevoerd"

scan-page-001.jpg

Bij huidige configuratie staat "Niet van toepassing"

De gegevens van de printer.

P1130295.JPG

P1130290.JPG

De uitdraai gegevens:
Model: HP ENVY Photo 7100 All-in-One printer series
Serie nummer: TH78l1S1HY
PASFASPPXN003.2220B.00

Wat moeten jullie nog meer aan gegeven hebben en hoe vind ik deze.
Ik kan de mensen niet meer vragen wat die moeten rust hebben met het verwerken.
 

petroman

SHTF Expert
Gewoon aansluiten op je PC/laptop en dan bij printers en scanner kiezen voor printer toevoegen/zoeken. Als het goed is vind de pc de printer en gaat de juiste drivers/software opzoeken en installeren.
USB aansluiting?
Zo te zien een foto printer, geen idee of die ook op gewoon papier goed wil printen.
 

marzman

Diehard Prepper
Ja die print prima op normaal papier, waarschijnlijk kan er ook fotopapier in voor betere foto's.

Alleen even kijken wat cartridges kosten, daarmee is HP vrij irritant (blokkeren van niet hp cartridges)
 

petroman

SHTF Expert
ja duh, wat is dat nu weer voor antwoord @phtvs ????

Dat kreeg ik ook te zien toen ik snel wilde weten over wat voor printer het gaat.
Maar ik realiseerde mij snel dat we dan geen topic hadden en ook geen pagina vol met "JJ versus printer" ervaringen.
 

RockyFlats

Ruttaan
ja duh, wat is dat nu weer voor antwoord @phtvs ????
Het is een instructie over hoe zo'n mooie printer aan te sluiten en te configureren @petroman . Dat lijkt mij precies waar Jacob naar zoekt, en het zal zijn gegeven met het doel om te helpen.😉
Dat kreeg ik ook te zien toen ik snel wilde weten over wat voor printer het gaat.
Als je dan "

Installatiehandleiding printer​

" leest dan betreft het toch meestal een installatiehandleiding voor een printer. En dat geeft meer informatie dan alleen "om welke printer het gaat".

Om welke printer het gaat dat weet Jacob immers al, namelijk die voor zijn neus op de tafel!😉
Maar ik realiseerde mij snel dat we dan geen topic hadden en ook geen pagina vol met "JJ versus printer" ervaringen.
Daarin vergis je je, hoop ik. @JJ&A 's enthousiasme kennend, deelt hij hier vast zijn inspanningen om die mooie fotoprinter tot leven te wekken👍. En, met die handleiding, wordt het geen olifantendracht maar vast een succes-story, met FOTO's!🤪
 

RockyFlats

Ruttaan
JJ kennende komt dat helemaal goed Petroman. Waarschijnlijk is het eerste wat hij uit gaat printen de medische encyclopedie🤣
Ik zie dan kwijlend een rijk geïllustreerde fotoprint van een verhandeling over het voorkomen van tepelkloofjes tegemoet @phtvs ! Het is immers "niet-niets" voor lady-preppers, om door baby-preppers leeggesabbeld te worden onder de brug of in de bunker na een SHTF, zonder wijze raad hoe dat ongeschonden te doorstaan!😉
 

petroman

SHTF Expert
Ik denk dat nadat JJ is bijgekomen van alle reacties hij nu eerst de handleiding gaat printen.
Of hoe maak ik papier na of tijdens het naar beneden vallen van de hemel.
 

martin

Mankinds only hope
Wat moeten jullie nog meer aan gegeven hebben en hoe vind ik deze.

Ik denk dat de gegevens wel voldoende zijn.
Ik ga je vraag wat anders proberen te benaderen omdat ik de indruk heb dat je iets anders bedoeld dan de meest nu denken.

Deze printer KAN op het netwerk.
Maar dat MOET dus niet.
Stel dat jij 1 computer hebt en hem alleen wil gebruiken vanaf die computer dan heeft heel die netwerkfunctie geen enkele zin en kun je dat stuk gewoon overslaan.
En dan krijg je dus wel de melding van "let op, bla bla bla" maar dat kun je gewoon negeren.

Zoals al is aangegeven is het aansluiten met een USB kabel de makkelijkste methode. Ik heb de indruk dat je dit reeds hebt gedaan.
En als je hem aansluit dan is de kans groot dat je al prima kunt printen. Zo niet dan vernemen we graag tot welk punt je bent gekomen met het aansluiten.
Het gaat dus om deze kabel:

1710618194218.png
en stel dat je dit soort kabel heb meegekregen dan mag je die gewoon vergeten en moet je niet gebruiken.
1710618246640.png
Want dat is dus die netwerkkabel die in jouw situatie vermoedelijk niet veel zin zal hebben (en ook een stuk complexer in te stellen zal zijn)

Laat even weten hoe ver je gekomen bent.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Hoi @martin

Ik ben vanaf dat @phtvs de snelkoppeling op het forum heeft gezet intensief bezig het voor elkaar te krijgen maar de laptop kan de printer niet vinden, wel heb ik een uitdraai door de printer kunnen maken, en gebruikt om de sofware goed in de kunnen stellen, maar verder ben ik niet kunnen komen.

Op het schermpje van de printer kan in niet vinden om de wiffie uit en aan te zetten.
Ik probeer de uitdraai te kopieren en hier te plaatsen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Hoi @martin

Ik ben vanaf dat @phtvs de snelkoppeling op het forum heeft gezet intensief bezig het voor elkaar te krijgen maar de laptop kan de printer niet vinden, wel heb ik een uitdraai door de printer kunnen maken, en gebruikt om de sofware goed in de kunnen stellen, maar verder ben ik niet kunnen komen.

Op het schermpje van de printer kan in niet vinden om de wiffie uit en aan te zetten.
@JJ&A , welk operating system staat er op jouw laptop, Windows zeker, welke versie zie je bij het opstarten?

Misschien is het een "driver" die ontbreekt, een klein stukje software. En dat is vast wel op te duikelen.

Krijg je een melding op de laptop zodra je de USB kabel daarin steekt (piepje, pop-up?) met de printer aan?

Heb je deze stap al geprobeerd?
https://123.hp.com/us/en/
Screenshot_20240316-211011.png

Na het voltooien van de installatie van de hardware van de printer, installeert u de printerdriver of de mobiele app voor het instellen van de verbinding met uw computer, smartphone of Tablet. Probeer niet om de printer te verbinden met een computer totdat dit wordt gevraagd tijdens de installatie.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ja @RockyFlats die stap heb ik ook al gedaan, ik moet ergens nog een printerkabel hebben, alleen lastig waar de printer en laptop staat is zeker een afstand van drie meter, ha en zolang is de kabel niet.
Ik prefereer meer het draadloze.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ja @RockyFlats die stap heb ik ook al gedaan, ik moet ergens nog een printerkabel hebben, alleen lastig waar de printer en laptop staat is zeker een afstand van drie meter, ha en zolang is de kabel niet.
Ik prefereer meer het draadloze.
Je zult het dan toch eerst aan de laptop moeten hangen via USB. Je kunt dan de Wifi instellingen aanpassen zodat het draadloos werkt. Vertel me nu niet dat je de laptop ver weg tegen de muur hebt gespijkerd?🤪
 

martin

Mankinds only hope
ik moet ergens nog een printerkabel hebben, alleen lastig waar de printer en laptop staat is zeker een afstand van drie meter, ha en zolang is de kabel niet.
Ik prefereer meer het draadloze.

Ik zou je willen adviseren om het in 2 stappen te doen.
Stap 1 is met een usb kabel
Als je dat eenmaal werkend hebt dan pas met die UTP kabel (of wifi)
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

JJ&A

Diehard Prepper
JJ kennende komt dat helemaal goed Petroman. Waarschijnlijk is het eerste wat hij uit gaat printen de medische encyclopedie🤣

Haha ik zie nu pas de reacties gunde mij geen tijd om op het forum te kijken naar reacties.

Ondanks al het zoeken naar de printer heeft hij die nog niet gevonden terwijl hij zo dicht bij staat.🤣
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ik ga het kabeltje zoeken, en dan de printer even aansluiten, de printer was mooi verscholen achter het laden kastje, het moet in de kamer ook niet te storen opvallen, dat vind mijn vrouw lief niet zo leuk.
Het zal waarschijn lijk morgen worden ze zit te wachte op Nieuws gemist, en daarna een filmpje bekijken, dus tot later, mijn maatje gaat voor het computer gebeuren.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat gegevens op de printer gevonden, misschien dat jullie me nu wel kunnen helpen, zodat ik niet de printer in het zicht moet plaatsen met een kabeltje aan de laptop.

Op de printer zit een vakje met het wiffi tekentje en daar naast een rood drie hoekig tekentje met een uitroepteken er in, dat het IP-Adres niet is verbonden met het netwerk.
Op kopie (2) is het ook vermeld, plus de naam die op de printer zelf staat en het tekentje rechts boven.

HP ENVY Photo 7100(3).jpg

HP ENVY Photo 7100(2).jpg

HP ENVY Photo 7100(1).jpg
 

petroman

SHTF Expert
Zit er geen knoppie op om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan?
Ik heb ook ooit zo'n uitdaging gehad doordat het oude IP-nummer niet meer in de range zit van de provider. Die kwam nl. met een nieuwe range aankakken en mij vaste IP-nummer paste daar niet in. Als je alles op dynamisch IP nummer heb staan dan heb je daar nooit last van maar soms dus wel.
Dus wordt het IP-nummer van je printer wel in de toegestane range van je router??
Of zet je printer op dynamisch IP nummer.
 
Bovenaan