• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hoeveel zilver heb je nodig?

F

frans81

Gast
De laatste jaren is de prijs wel degelijk gestegen, tenminste wanneer je over 5 jaar kijkt.
Zilver( en goud) is een belegging, ofwel de waarde kan fluctueren. De meeste beleggers leren al snel dat proberen de markt te timen riskant is. Je belegt op basis van een analyse, wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen. Zilver zat in de afgelopen 2 jaar in een dalende/zijwaartse trend. De huidige signalen in combinatie met de inflatie wijzen op een stijgende trend.

Maar de eerste regel bij beleggen is het zelfde als bij inhalen. Bij twijfel, NIET DOEN!

Een mooiere uitleg heb ik nog niet gezien.
Je slaat de spijker op zijn kop.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Maar de eerste regel bij beleggen is het zelfde als bij inhalen. Bij twijfel, NIET DOEN!
Dat is dan ook de reden dat ik het nog niet gekocht heb en me tot nu toe tot wat goud heb beperkt :)

Maar misschien moet ik gewoon 'wennen' aan t idee dat t anders is dan bij goud en ga ik een paar keer paar jaar een tube zilveren munten kopen, op n moment dat t 'goed voelt' ;)
 

Mayo

Last (wo)man standing

Silver Institute: 'Tekort zilvermarkt was in decennia niet zo groot'​

https://www.goudstandaard.com/nieuw...ort-zilvermarkt-was-in-decennia-niet-zo-groot

De wereldwijde vraag naar zilver zal dit jaar 16% hoger uitvallen en uitkomen op 1,21 miljard troy ounce. Daardoor zal de zilvermarkt dit jaar het grootste tekort in decennia hebben, zo concludeert het Silver Institute in een nieuw rapport over de zilvermarkt. De vraag naar zilver zal dit jaar op alle segmenten tot recordhoogte stijgen, zowel de industriële vraag als de vraag naar sieraden en beleggingszilver.
 
Bovenaan