• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Holts gun gum giftig?

R

Ronin K.

Gast
Ik stel de vraag nadat ik het al gedaan heb... stom

Kan het nergens vinden, en wie weet misschien weet een van jullie dat,

Ik heb een kelly kettle gevuld met water, en dat ding schijnt te lekken bij de lasnaden, ik had nog gun gum, en heb daarmee de lasnaden glad gestreken.

Alleen nu vraag ik mijzelf ineens af... Komt dat water in contact met die afdichtingspasta, en zoja is het giftig?

Anders is het game over met dat ding.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Als ik dit zo lees moet je op zoek naar een kettle.

http://www.tinnemans.nl/_download/Veiligheidsinformatiebladen/Holts/Holts gun gum.pdf

11 TOXICOLOGISCHE INFORMATIE

INADEMING Kan irritatie van de luchtwegen veroorzaken.

INSLIKKEN Kan brandwonden in slijmvliezen, keel, slokdarm en maag veroorzaken. Kan maagkrampen of misselijkheid veroorzaken.

CONTACT MET DE HUID Irriterend voor de huid. Langdurig en veelvuldig contact kan roodheid en irritatie veroorzaken.

Nu weet ik niet wat het doet als het is uitgehard maar ik zou het risico niet nemen.
 

neoclyps

Survivor
is het er een van aluminium of van rvs?
volgens mij zijn die van de laatste jaren toch veranderd bij de naden, of is het een ouder type?
 
R

Ronin K.

Gast
Gasflesjes zijn ook niet meer te koop na shtf, vandaar toch besloten voor een simpele kelly kettle trekker model. Hout en andere brandstof is altijd te vinden, werkt ook in extreme kou, en in mum van tijd een heel belangrijk kop thee. Prio 1 met koud weer bijna. https://www.veteraneninstituut.nl/verha ... mariniers/

Ik had er er eentje gekocht, maar dat kreng begon te lekken.

En dan komt ineens een kwaliteits product boven drijven. Ik stuurde Kelly kettle een email, puur met de vraag hoe die lek af te dichten.
Hoefde niet, morgen zenden ze een nieuwe want ik heb echt gewoon zeldzaam pech, en ze maken die ketels al 125 jaar en wilden perse meteen een nieuwe sturen.

Nooit zon service meegemaakt. De directeur zelf die de mails stuurt.

Was verbaasd anno 2016

Ketel binnen, en ga m meteen gebruiken van het weekend met vrienden.
 
Bovenaan