• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Houd de wespen uit jou buurt met koffie branden!

D

Deleted member 101

Gast
Of het werkt weet ik niet, heb dit jaar nog niet veel wespen gezien. Verdraaid, nog niet 1 gezien.
Maar volgens dit bericht kun je ze verjagen door koffie te branden (smeulen).

De meeste mensen vinden dit een fijne geur maar daar denken de wespen anders over.

Dit heb je nodig:
Een vuurvast kommetje of kopje
Gemalen koffie
Lucifers/aansteker

Zo haal je ze weg:
Pak een beetje van het gemalen koffie en leg het op het kommetje of kopje en steek het aan. Let op koffie brandt zonder vlam! Dus niet gaan wachten tot er een vlam is. Als de koffie gaat ‘smeulen’ ben je op de goede weg. De geur wordt nu verspreid en dat vinden de wespen niet fijn. Reken maar de dat de wespen niet meer bij je in de buurt durven te komen!
Heb ook nog een truuk geleerd van een oud SRV man, in de winter had hij een gaskachel in de wagen en om de koffie verkoop te stimuleren legde de SRV man koffie bonen op de kachel wat een heerlijke verse koffie geur verspreide. Bij de kassa stonden de koffie pakken met als aanbieding gevulde koeken en dit was een grootverkoop succes.
Dus als er een kook toestel is er wat koffiebonen op leggen, heb je hetzelfde effect.
Misschien een kaarsje met een bakje en koffiebonen erop.

Maar ik heb het nog niet zelf kunnen testen, wegens wespen gebrek.
Zit me af te vragen is koffie dan ook een goed tondel materiaal ?
Zal morgen een mijn koffie in de brandt steken, of het wat is als tondel.

Maar dit is de link over de koffie hatende wespen;
http://worldunity.me/houd-de-wespen...-product-dit-trucje-is-zo-simpel-en-goedkoop/
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

SniperEye

Prepper
Heel gemakkelijk gaat dit niet is mijn ervaring. Is lastig om het smeulend te houden.

Overigens ga ik experimenteren met een vleugje kruidnagel olie op de pols en hals.
 
D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ook erg vervelend zijn die vieze bromvliegen, ook in de groen container met etensresten e.d.
Een truukje die ik van een petrolie-boer heb gehoord; (en ook zelf toepas).
Een paar druppels diesel of petroleum rond je zitplek (buiten) en op het deksel van de groenbak (erin weet niet of dat mag) en de vliegen zijn rap vertrokken.
Heb zelf petroleum is iets minder sterke lucht voor de mens als diesel.
Weet zo niet of lampolie ook helpt.
 

petroman

SHTF Expert
Voor de etensresten/compost bak is een makkelijke truuck: open zetten. Dat klinkt raar maar als de inhoud uitdroogt dan stinkt het ook niet meer en is het voor de vliegen ook niet meer interessant.
 

Ray

SHTF Expert
Maar ook erg vervelend zijn die vieze bromvliegen, ook in de groen container met etensresten e.d.
Een truukje die ik van een petrolie-boer heb gehoord; (en ook zelf toepas).
Een paar druppels diesel of petroleum rond je zitplek (buiten) en op het deksel van de groenbak (erin weet niet of dat mag) en de vliegen zijn rap vertrokken.
Heb zelf petroleum is iets minder sterke lucht voor de mens als diesel.
Weet zo niet of lampolie ook helpt.

Als je dat standaard gaat gebruiken, kun je na een paar jaar een schone grond verklaring wel vergeten. :confused:
 
D

Deleted member 101

Gast
Als je dat standaard gaat gebruiken, kun je na een paar jaar een schone grond verklaring wel vergeten. :confused:
Ik doe de druppels op een bankje of planken die er naast staan. En na een tijdje is het verdampt. Dus trekt niet in de grond.
 

Ray

SHTF Expert
Ik doe de druppels op een bankje of planken die er naast staan. En na een tijdje is het verdampt. Dus trekt niet in de grond.

Ik bedacht me idd later ook dat het op een schoteltje oid kan. Dat "druppels diesel of petroleum rond je zitplek" zette me op het verkeerde been. :)
 

petroman

SHTF Expert
Ik slinger gewoon een petromax 500 aan;-)
Ik weet van vrienden in de usa die dat ook doen, gewoon een lamp extra een eindje verder weg om de muggen te lokken.
Je moet overigens wel de juiste kleur treffen anders werkt het niet echt.
 

Kanina

Diehard Prepper
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@petroman Laat ik nou net gelezen hebben dat muggen niet op licht af komen o_O

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/101213-muggen-feiten-en-fabels.html

"Ook is het flauwekul dat muggen op licht afkomen. De beestjes die op zo’n lamp afkomen zijn vliegjes en zeker geen muggen. Muggen gebruiken hun neus en gaan af op uitgeademde koolmonoxide. Vanaf 40 tot 70 meter afstand weten ze al dat je er bent. Ze zien mensen hierdoor in het donker als een gloeiend voorwerp."

Beetje lullig foutje op die site, mensen ademen geen koolmono-oxide maar kooldioxide uit.

Edit: Dit via reactie aan de site gemeld, kreeg uurtje later al een mailtje, Bedankt, we passen het aan.

Liggen er toch altijd een heel stel dood om een lamp heen ...
Volgens mij komen ze wel degelijk ook op licht af idd, kun je gewoon zien op plekken waar veel muggen zijn en bv. een straatlantaarn staat en dat zijn toch echt muggen. Ook gaan ze vaak precies zitten waar m'n bedlampje op de witte muur schijnt. Maar, een petroleumlamp stoot ook kooldioxide uit en is warm. Eventuele onverbrande petroleum is giftig voor ze, elk mugje hier wat op een lamp gaat zitten die een tikkie zweet, stijgt hier ook nooit meer op. :)

Op lange afstand gebruiken muggen kooldioxide, op korte afstand warmtestraling om hun prooi te vinden.
 
D

Deleted member 101

Gast
Pas nog een paar stoorzenders gekocht voor muggen e.d. Bij de Blokker voor 2 euro, doe je in stopcontact en er worden hoge frequenties uitgezonden. Werkt wel voor kleine mugjes maarde grotere raken in de war en kunnen je niet goed vinden. Ze zijn wel wat uit hun doen zeg maar. Met de kleine stofzuiger (kruimeldief zuig ik ze zo uit de lucht:thumbsup:

Het beste is om de muggen verjager zo heten ze meen ik, een paar uur voor het slapen aan te doen.
Het is dus niet met een middeltje alleen ultrasoon geluid. (zo heet het dus). was maar 2 euro bij Blokker. Is ook niet meer waard, moet er zelf ook nog achteraan. maar zoals gezegd de muggen zijn wel iets makkelijker te vangen.
Of komt dat nu omdat ik een ervaren muggen jager ben?
 

SniperEye

Prepper
Mug op de slaapkamer? Meestal gebeurd dat bij warm weer dus zet ik een ventilator aan. Wind houdt ze namelijk weg.

Overigens, zijn er mensen die nog methodes hebben om wespen weg te houden?
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Overigens, zijn er mensen die nog methodes hebben om wespen weg te houden?
Een nat voorjaar en een natte zomer.

Voor de etensresten/compost bak is een makkelijke truuck: open zetten. Dat klinkt raar maar als de inhoud uitdroogt dan stinkt het ook niet meer en is het voor de vliegen ook niet meer interessant.
Klopt, helpt ook tegen maden,en maden houden ook niet van licht.
Verder helpt het om vlees en nat spul in een krant te doen, en tegen maden om er een bosje lavendel, of een lavendelwcblokjesding in te hangen...de lucht van lavendel vinden maden ook niet fijn.
Klimoptakken vinden maden ook niet fijn. Regelmatig wat zout strooien helpt ook.

Verder kan je ook je afval in de hondsdagen in en biologisch afbreekbaar zakje doen. Dat mag.
 

chris1990

Prepper
Laatst bewerkt:
Nou breekt m'n klomp, afbeelding weg
Niet voldoende ingelezen in de forum regels,
Maar kruidnagels zijn wespen ook geen vrienden mee, verwarmd in Azijn of in sinaasappel/ Citroen gestoken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan