• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Houten transistor ?

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Interessant @Robert , nieuwe ontwikkelingen opmerken en duiden is zeker niet onbelangrijk. Ai, waarom denk ik nu ook aan dat AI.
Als leken blijven het natuurlijk wel houtje-touwtje inschattingen die we doen, maar ons boerenverstand doet het toch niet slecht de laatste tijd...

Zo te zien, wordt er gebruik gemaakt van het geometrische "cel-skelet" als drager voor allerlei geleidende materialen. Nu worden daarvoor silicium wafers/plaatjes gebruikt. Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat een natuurlijk gegroeid materiaal, met alle vormafwijkingen en imperfecties, grote voordelen zou hebben boven silicium. Misschien voor niche-toepassingen, maar verder...

Het gaat hier ook niet om biologisch/natuurlijk groeibare transistoren, want dan zou ik mij daarbij wel meer kunnen voorstellen.

Een volgende stap zou wel zoiets kunnen zijn, maar nieuws daarover zal dan meer in de vorm van een onthulling komen. Een gelekt iets van Wikileaks of zo, waaruit blijkt dat we al jaren eieren leggen, vanuit de een of andere nieuwe darmpoliep. Tja, "die knallende aanbieding van Mac Donalds indertijd en die smakelijke hamburger die toch wel zwaar op de maag lag?" Zoiets...😉

Dat was even gekscherend natuurlijk, maar de ware ontwikkelingen blijven wellicht even geheim? Ik vraag mij weleens af, in hoeverre zoiets kan spelen, als het om strategische nieuwigheden gaat. Er zijn volgens mij best voorbeelden van uitvindingen en potentiële patentaanvragen die jarenlang geheim zijn gehouden.
 
Bovenaan