• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Inbreker trekt naar kleine gemeentes

D

Deleted member 101

Gast
Weer zover; inbrekers op tournee met de donkere maanden.
Zitten weer leuke tips bij;
Eelco Leemeijer is een oud-inbreker die nu de werkervaring uit zijn vorige carrière gebruikt om tips te geven. Waar moet je op letten als het gaat om huisbeveiliging?

https://www.ad.nl/binnenland/op-pad...-ben-ik-in-een-halve-minuut-binnen~vab417ccc/



En dan nog een artikel in dezelfde krant met een link naar kaartjes over inbraken per regio.

Inbreker trekt naar kleine gemeentes in wintermaanden
In de donkere maanden loopt in kleine gemeentes het aantal woninginbraken flink op. Dat blijkt uit een analyse van politiegegevens door deze krant. In sommige dorpen komt het dievengilde zelfs drie keer zo vaak langs.

https://www.ad.nl/binnenland/inbreker-trekt-naar-kleine-gemeentes-in-wintermaanden~af510857/

En het is geen arme man die niets heeft, maar zijn mobiele bendes die door het land trekken om inbraken te plegen. Ook rondtrekkende dievenbendes uit Oost-Europa en zelfs uit Zuid-Amerika slaan toe in Nederland.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vele op het platteland hebben nog enkel glas zeer eenvoudige sloten, en denken ach hier gebeurd nooit wat, het zal wel wat mee vallen, je kan ze net niet aan het verstand brengen, en vinden de raadgever maar dom en overdreven.
Ook zeggen ze,,, we hebben nooit de deur op slot ook snachts niet, en dat blijft zo, punt uit, en nieuw weg wezen, jullie horen hier niet we leven hier vredig, en zo houden we het.

Een zeker in Noord Fiesland, de kaart van @Tom geeft de vruchtbare streek al aan.

Als je in dat gebied een leuk gesprekje hebt word je zo binnen uit genodigd en de koffie staat altijd klaar, best fijne mensen de Friesen al daar.
Aanbellen aan de voordeur is regelmatig ook niet mogelijk je hoort achterom te lopen en binnen te stappen, prachtig.
 

petroman

SHTF Expert
Maar goed dat onze overheid investeerd in meer kenteken camera's op binnen wegen ....

In de middeleeuwen had je roverbendes in de bossen en wegen.
Nu zijn die weer overgekomen.
 

sterredag

Prepper goeroe
Lol ik verbaasd me in deze dorpen juist over het fenomeen dat de huizen beter beveiligd zijn dan in een wijk in Rotterdam. Zo zijn rolluiken voor de ramen geen zeldzaamheid, terwijl ik die in de stad maar weinig zag.
 
Bovenaan