• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Infraroodkijker Old Delft 40 L18 ( Fero 51 )

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ingeruild alszijnde defect ! Deze voor het Nederlandse leger bestemde Fero 51 met type aanduiding Old Delft 40 L18 met serie nummer 0052 . Kijker bleek echter te werken maar helaas door mijn eigen toedoen heb ik de afsluitdop van de kamer waar de Hoogspanningspatroon inzit beschadigt .
Hierdoor nu dus buiten werking totdat ik een nieuwe schroefdop heb voor dat gedeelte .
Dop bestaat uit tweedelen en het onderste deel met de schroefdraad heb ik perongeluk en niet doordacht samengeknepen .
Nu is het niet meer Rond pfff
Ik zoek nu dus een dop en wanneer ik kan ruilen misschien nog wat ander Old Delft / Oldelft / nachtzicht spul . Kijker oogde ongebruikt . Echter door ouderdom en opslag hebben sommige rubberen delen het begeven .
Oa beschermdopjes beide oculairen , 1 maal afdichting van drukknopp bovenzijde rechts en de voorste beschermkap van de lens . De lusjes van deze oculair kapjes zijn rot .Verder zijn de dopjes en kap oke .
Pracht spul dit met Zeis voorziene optiek .
Dump waar ik dit geruild heb had volgens mij al een idee dat ik aan dit forum geralateerd was en ben haha .
Het aldaar ruilen en inruilen had een puur zakelijk overkomen .
Niets wat ik gewend was elders .
Spullen die ik ingeruild heb brengen via hun site het twee a bijna drievoudige op wat ze voor deze kijker vroegen .
Prima Dump met vriendelijke mensen . Maar alles volgens strikte zakelijke huisregels .

JPEG_20170120_212827_1361784133.jpg 20170121_142516.jpg 20170121_141832.jpg 20170121_142450.jpg
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien kan iemand met een 3D printer twee doppen na maken van het origineel.
Of het na maken met kneedbaar epoxy, een gips model maken van de oude dop en daar de kneedbaar epoxy in drukken en dan afdekken met het tweede deel van de gips, goed aan persen.
 
F

frans81

Gast
Misschien kan iemand met een 3D printer twee doppen na maken van het origineel.
Of het na maken met kneedbaar epoxy.

Nee zover hoeven we niet te gaan haha .
Onderdelen genoeg van deze kijkers .
 
F

frans81

Gast
Ik gaf je graag advies.:thumbsup:;)

Weet ik !
Helaas is dat nog een hele procedure voordat zo'n 3 D printer er een product van kan maken !
Dan wordt het duur .
Toch bedankt .
Kleine draaibank en stuk rond Alu is ook een optie .
Ik ga eerst voor origineel en dan voor een andere oplossing .
 

Battletanker

Senior Prepper
Als je de onderdelen niet kan vinden dan kan je m altijd aan mij kwijt voor reserve onderdelen .....die van mij is compleet en inzetbaar:D
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
F

frans81

Gast
Ik zal m koesteren HV rules:thumbsup:

Kijker vannjou wordt gevoed door 2x 1.5 volt baby r14 batterijen .
Die van mij door 1 .
Ook de hoogspanningspatroon is veel kleiner bij die van mij.
Daarom steken die beschermdoppen ook veel verder uit aan weerszijde .
1 Tip heb ik !
Ga er zelf niet aan prutsen !!!!
Vooral niet aan hoogspanningsgedeelte en buis .
Laat het dicht . Ook vocht is funest .
 
J

J.J

Gast
Door de aanvullende berichtjes ben ik het toestel nog meer gaan waarderen, een prachtig toestel, zoiets is allang een droom van me.
Kun je ook opnemen maken via je toestel voor voorbeeld plaatjes bij zetten.
Bij de Aldi hebben ze ook een soort nacht kijker, als ik bij de Aldi kom kijk ik er altijd even naar, een paar jaar geleden wat het afgeprijsd maar heb het er maar niet over gehad het te proberen met mijn maatje die wil het liefs zo weinig mogelijk spullen hebben.

Heb nog net een Endoscoop Camera gekocht (afgeprijsd) om zelf zoveel mogelijk reparaties te doen aan ons T5-campertje één of een paar reparaties en het toestel heb ik weer ruimschoots terug verdient.
B.v.b het dashboard moet gedemonteerd worden voor een paar reparaties aan het elektrisch en dat is zonder de camera niet te bekijken hoe deze te demonteren.
Ook zie ik meer voordelen bij het toestel.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist even de kijker getest met 1.5 Volt batterij direct op Hoogspanning .
Kijker heeft geen schade opgelopen en functioneerd pffff
Ik kreeg Beeld .
Gelukkig is de Hoogspanningspatroon niet defect .
Dus alleen Compleet schroefkapje bestellen .
Gehele buitenmantel van de Hoogspanningspatroon is - pool .
Daar heb ik het uiteinde van het kabeltje tussen geklemd dat ook aan de - van de batterij zat .
Wel moet jeje er van bewust zijn dat zolang de batterij ertussen zit deze hoogspanning aan staat !!
Normaal duw je even kort op een van de knoppen op de bovenzijde waardoor er een contact mogelijk is via de interne batterij en middels een korte impuls laat de Beeldbuis ( Zie eerste Foto ) zich en krijg je beeld .
Foto 2 toont de Hoogspanningspatroon .


ferobildwandler_2.jpg ferohochspannung.jpg


20170121_142450.jpg 20170124_194940.jpg 20170124_195011.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een foto geknipt van beeld dat men verkrijgt middels batterij montage test .
Ik snap dus niet waarom deze als zijnde niet werkend verkocht was ?

Edit ; Dit is op 2.50 Mtr afstand op de zolder genomen en zonder helemaal scherp te stellen .
Ledlicht kwam van deze ielepiele rode mini Led .
Kun je nagaan wat ie doet met de Originele IR Straler .

14857140874131027991432.jpg 14857140562821298275830.jpg


Fero10.jpg Fero9.jpg
 
Bovenaan