• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Insecten: Mooie Foto's en Bijzondere Waarnemingen

Erny

Last (wo)man standing
Op het Moestuinforum heb ik ooit een Insectentopic geopend om deze beestjes ook eens in een goed licht te zetten (bij het moestuinieren hebben mensen vooral ook vaak lást van beestjes en ligt de nadruk vaak op het bestrijden) en dat blijkt een groot succes, zijn al heel veel bijzondere en mooie insecten en foto's langsgekomen.:D
Hier kon ik nog niet zo'n topic vinden dus bij deze één aangemaakt om de volgende bijzondere waarneming te delen.

Gisteren riep mijn tuinbuurvrouw I. mij omdat ze iets bijzonders in haar tuin had gevonden.
Ze kwam bij mij met een Roze Sprinkhaan in haar handen. o_O

Beestje in mijn muskietenhoedje laten zakken zodat hij niet gelijk weg kon springen en uit zicht zou verdwijnen voordat hij was gekiekt.

IMG_0834 (Copy).JPG
Foto's maken in het netje bleek lastig en de Sprinkhaan bleek erg beweeglijk te zijn.
Uiteindelijk hebben we hem laten gaan maar toevallig sprong hij in een groene emmer.
Gelukkig maar want nu kon ik er nog wél even mooie foto's van maken, de Sprinkhaan bleef ook eindelijk even zitten. :cool:

IMG_0846m (Copy).jpg

IMG_0845m (Copy).jpg

Op de plaatsing van de foto op het MTF heb ik al een reactie.
Het blijkt inderdaad een bijzonder beestje te zijn.
http://nieuws.nl/algemeen/20160712/amateurfotograaf-maakt-unieke-fotos-zeldzame-roze-sprinkhaan/

Later op de middag heeft I. ook nog een sprinkhaan met alleen een roze kop gespot. :)
 
F

frans81

Gast
Op het Moestuinforum heb ik ooit een Insectentopic geopend om deze beestjes ook eens in een goed licht te zetten (bij het moestuinieren hebben mensen vooral ook vaak lást van beestjes en ligt de nadruk vaak op het bestrijden) en dat blijkt een groot succes, zijn al heel veel bijzondere en mooie insecten en foto's langsgekomen.:D
Hier kon ik nog niet zo'n topic vinden dus bij deze één aangemaakt om de volgende bijzondere waarneming te delen.

Gisteren riep mijn tuinbuurvrouw I. mij omdat ze iets bijzonders in haar tuin had gevonden.
Ze kwam bij mij met een Roze Sprinkhaan in haar handen. o_O

Beestje in mijn muskietenhoedje laten zakken zodat hij niet gelijk weg kon springen en uit zicht zou verdwijnen voordat hij was gekiekt.

Bekijk bijlage 2669
Foto's maken in het netje bleek lastig en de Sprinkhaan bleek erg beweeglijk te zijn.
Uiteindelijk hebben we hem laten gaan maar toevallig sprong hij in een groene emmer.
Gelukkig maar want nu kon ik er nog wél even mooie foto's van maken, de Sprinkhaan bleef ook eindelijk even zitten. :cool:

Bekijk bijlage 2667

Bekijk bijlage 2668

Op de plaatsing van de foto op het MTF heb ik al een reactie.
Het blijkt inderdaad een bijzonder beestje te zijn.
http://nieuws.nl/algemeen/20160712/amateurfotograaf-maakt-unieke-fotos-zeldzame-roze-sprinkhaan/

Later op de middag heeft I. ook nog een sprinkhaan met alleen een roze kop gespot. :)


Die is in de Tomatensoep gesprongen :lol:Met als resultaat ROZE .
mooi kleurtje en nog nooit gezien deze springer ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Bijzonder @Erny!
Een kennis van mij maakt graag beestjesfoto's, via haar weet ik dat er ook een website is waar je dit soort bijzondere vondsten kan melden...van beestjes dus.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ja @Stuudje die ken ik, o.a. Waarneming.nl Heb daar wel vaker een waarneming gemeld. :cool: Bijvoorbeeld van de Krompootdoodgraver en de Wespenspin (Tijgerspin).

Zoeken op "Pink Grasshopper " levert trouwens wel heel veel afbeeldingen daarvan op. ;)
 
Bovenaan