• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jerrycan tuit werkt niet fualsave dop

joepmeloen

Prepper goeroe
Paar maanden geleden diesel getankt in de welbekende groene stale tank 20L met grote vulopening. Daarvoor met een trechterje de auto afgevuld. Sinds een jaar een nieuwe auto skoda octavia diesel uit 2015. Wat blijkt fualing save tank beveiliging... extra deurtje dat voorkomt dat je er wat anders in spuit dan diesel en dus ook mn altijd werkende trechtertje :).

Ik wil er niet teveel aan romellen want het is een lease auto. Maar iemand een idee hoe dit te omzijlen zodat mn trechtertje er in past...
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Paar maanden geleden diesel getankt in de welbekende groene stale tank 20L met grote vulopening. Daarvoor met een trechterje de auto afgevuld. Sinds een jaar een nieuwe auto skoda octavia diesel uit 2015. Wat blijkt fualing save tank beveiliging... extra deurtje dat voorkomt dat je er wat anders in spuit dan diesel en dus ook mn altijd werkende trechtertje :).

Ik wil er niet teveel aan romellen want het is een lease auto. Maar iemand een idee hoe dit te omzijlen zodat mn trechtertje er in past...

Kun je wat duidelijke foto's maken dan kunnen we vast wel met elkaar tot een oplossing komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Niels

Mankinds only hope
9439_vultuit_voor_stalen_jerrycan_2.jpg

Zo'n ding werkt bij mij prima, maar ik heb een ander model auto.
Deze kan op de stalen jerrycan, en is er speciaal voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Ray

SHTF Expert
9439_vultuit_voor_stalen_jerrycan_2.jpg

Zo'n ding werkt bij mij prima, maar ik heb een ander model auto.
Deze kan op de stalen jerrycan, en is er speciaal voor.

Een dergelijke vultuit gebruik ik ook op m'n stalen jerrycans, gaat prima voorbij het klepje. Mijn variant vultuit heeft ook een ontluchtingsgaatje, want met de reguliere vultuit duurt het wel erg lang voordat 20liter in je tank is gelopen.
 

Ray

SHTF Expert
Die slang gaat dus niet werken. Het word geblokkeerd. Die stale tuit lijkt op iets van de benzinepomp dus wie weet gaat dat wel werken.

Ik gebruikte altijd deze, dat gaat dus niet meer.

Trechtertje met slang en gaas filtertje
http://www.toolstation.nl/shop/p38273?channable=e10897.MzgyNzM&gclid=CJLU9o-kwtQCFWUq0wodkUIOQQ

Je gebruikt toch van die stalen jerrycan van 't leger? Tijd om er zo'n tuit bij te kopen als Niels hier gepost heeft. Maakt het leven een stuk makkelijker. :)
Boor je er een gaatje in, onderaan, dus voor het geribbelde deel begint, heb je een ontluchting waardoor de brandstof supersnel je tank in loopt. Wel even dat gaatje dichthouden met je duim bij het optillen van de jerrycan. Loopt de brandstof, laat je het gaatje los en ben je in een minuut klaar.

Misschien is de variant waar dit ontluchtingsgaatje al in zit ook wel te krijgen, maar de mijne heb ik uit Hongarije (is een legergroene).
 

joepmeloen

Prepper goeroe
o.a. de Hornbach verkoopt die dingen, heb ik mijn jerrycans en tuit ook gekocht.
Zijn niet duur en prima kwaliteit.

Schenktuit (met ontluchting): https://www.hornbach.nl/shop/HUeNER...=5178737&url=5178737&trackArticleCrossType=pa
Jerrycan: https://www.hornbach.nl/shop/Brandstofjerrycan-20-ltr/5178737/artikel.html

Hornbach wie had dat gedacht :),
Kwam ik toevallig langs meteen eentje gekocht. Nog even voor de zekerheid aan de verkoper medewerker gevraagt, hem leek het geen probleem. Meteen op de parkeerplaats zonder jerrycan geprobeerd deze in de opening te krijgen.. grrr. Meteen kunnen ruilen dat dan weer wel :).

Ik heb er tot nu toe nog niks door het gat kunnen krijgen behalve een normale tankslang bij de pomp.

Dealer moet ik nog proberen. Skodaforun had iemand het over een saté prikker en dan kun je het er langs late sijpelen.. maar ook bij mij gaat het klepje niet open met een sateprikker of vinger...

Dit is een groter probleem dan ik dacht. Even een jerrycsnnetje in geval van nood gaat dus niet meer werken bij deze vulopeningen.
 

P.Oemel

Senior Prepper
Anders meet je de diameter van de tuit van een tankpistool op bij het tankstation, weet je gelijk welke maat je schenktuit moet hebben ;)
 

petroman

SHTF Expert
@joepmeloen , snap het probleem nog niet helemaal. Als die pompslang er in kan dan kan toch iedere pijp/buis eind hout met die diameter er in ?
Is toch alleen een kwestie van de jusite trechter vinden ?
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
@joepmeloen , snap het probleem nog niet helemaal. Als die pompslang er in kan dan kan toch iedere pijp/buis eind hout met die diameter er in ?
Is toch alleen een kwestie van de jusite trechter vinden ?

Nee blijkbaar niet, er zit een soort van deurtje voor dat alleen open wil met de juiste pompslang? Ik heb er vanalles al geprobeerd in te steken :)... niet alles.. hehe.

Breinaald duwde hem ook niet open,
Pvc buis
Mn eigen trechtertje
Tuinslang
Die stalen van de hornbach.

Misschien een chip of zo wel heel futuristisch of een magneet iets maja lijkt mij dat het pistool bij de pomp van rvs is en dus niet magnetisch of een ander lock methode zoals bij jaquar zie yt.

 

Bijlagen

  • 20170616_223807.jpg
    20170616_223807.jpg
    58.9 KB · Weergaven: 14
  • 20170616_223823.jpg
    20170616_223823.jpg
    32.7 KB · Weergaven: 15
D

Deleted member 101

Gast
Bij Ford hebben ze vaak een fuel funnel (trechter) bij de reservewiel spullen zitten.
Denk dat het wel past want het uiteinde is dezelfde maat als van een vulpistool.
Let wel op! Er zijn 2 types.
Een dunnere voor benzinemotoren en een dikkere voor dieselmotoren.
Diesel is het een witte trechter, voor de benzine een zwarte.
Maar nu niet meer vaste kleur, voor brandstof soort.
Dus naar Ford of zoeken op " Ford Fuel Funnel"

Vraag anders eerst bij de Ford garage of je de trechter mag passen.

 

joepmeloen

Prepper goeroe
Bij Ford hebben ze vaak een fuel funnel (trechter) bij de reservewiel spullen zitten.
Denk dat het wel past want het uiteinde is dezelfde maat als van een vulpistool.
Let wel op! Er zijn 2 types.
Een dunnere voor benzinemotoren en een dikkere voor dieselmotoren.
Diesel is het een witte trechter, voor de benzine een zwarte.
Maar nu niet meer vaste kleur, voor brandstof soort.
Dus naar Ford of zoeken op " Ford Fuel Funnel"

Vraag anders eerst bij de Ford garage of je de trechter mag passen.



Ik weet het heb ik een paar berichten geleden ook gepost. Volgende maand naar de dealer voor 60k beurt. Meteen even vragen.

Weer een wijze les geleerd chek je brandstof opening. :) Gelukkig nu niets aan de hand maar frustrerend als het echt nodig is om de jerrycan te legen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik moet ze even samen zoeken want mijn prep spullen zijn over mijn hele domein verspreid. Maar ik heb op zijn minst 4 verschillende schenktuiten voor op stalen jerrycans. Ook die dat @Niels toont. Bestaat ook nog een langere versie van ook nog een in deels kunststof. Ook de groene maar die past zeker niet in de auto.
 
Bovenaan