• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jerrycans bij kringloop

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Bij een kringloop hier in de buurt staan jerrycan te koop. €10 per stuk.
20160430_142418.jpg
Pm me voor het adres van de kringloop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

W-O-L-F

Senior Prepper
Bij een kringloop

sorry dat ik hier moet reageren
prima dat je iets meld, dus neem het niet verkeerd op alsjeblieft

maar als ik die dingen zie, zijn die nog niet eens geschikt voor mest
vuil, mishandeld, geroest, en zelfs joost weet niet wat er in heeft gezeten

zelfs al doe je er diesel in zal die vervuilen en mogelijk zelfs besmet worden met bacteriën en dus bederven
roest in je motor wil je ook al niet, en dit soort kannen schoonmaken en opnieuw "verven " van binnen is geen doen en duur
uitermate geschikt om te vullen met zand en een lijk af te zinken :)
effectief +/- 0.15 euro oud ijzer voor 10,--


Als je kijkt op https://www.hornbach.nl/shop/Brandstofjerrycan-20-ltr/5178737/artikel.html
dan heb je voor 18.25 een nieuwe plaatstalen, gekeurd

wil je perse groene
denk dan eens aan kunststof https://www.jerrycanshop.nl/jerryca...of-jerrycan-20-liter-voor-benzine-diesel.html , gekeurd
De verzendkosten voor Nederland en België bedragen €4,90 per bestelling, ongeacht het aantal artikelen
14,20 ( ik gebruik deze voor petroleum en heb er 11 in gebruik )

wil je groen staal dan ben je duurder uit
https://www.jerrycanshop.nl/jerryca...er-jerrycan-20-liter-voor-benzine-diesel.html , gekeurd
De verzendkosten voor Nederland en België bedragen €4,90 per bestelling, ongeacht het aantal artikelen
24,35
 

Flos

SHTF Expert
Tanfa19968 zei:
Bij een kringloop hier in de buurt staan jerrycan te koop. €10 per stuk.
Bekijk bijlage 1743
Pm me voor het adres van de kringloop.
sorry maar ik vind 10€ ook prijzig voor stalen 2de hands jerrycans. De binnen in geroest kunnen zijn.
@W-O-L-F die jerrycans die je in het burger milieu koopt zijn van goedkopere kwaliteit dan de militaire.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Bij Sietsma Army Goods heb ik twee jaar geleden nieuwe stalen jerrycans gekocht voor €10,-. Hij had toen een enorme partij. Ze staan nog steeds op de website dus wellicht heeft hij er nog over. Ik meen dat hij er toen 10.000 had ingekocht.
 

Ray

SHTF Expert
Bij Sietsma Army Goods heb ik twee jaar geleden nieuwe stalen jerrycans gekocht voor €10,-. Hij had toen een enorme partij. Ze staan nog steeds op de website dus wellicht heeft hij er nog over. Ik meen dat hij er toen 10.000 had ingekocht.

Ik heb vorig jaar dezelfde gekocht bij Sietsma, voor mij alleen zo gruwelijk uit de buurt. Voor tien euro heb je geen nieuwe, wel bijna nieuwe. Voor 7,50 heeft hij aanmerkelijk meer afgeleefde jerrycans, maar dat vond ik de moeite voor die 2,50 niet waard. Fijn is ook dat je er standaard een nieuw rubber bij krijgt.

Het is handig een zaklampje mee te nemen als je gaat kijken naar tweedehands jerrycans, als de oranje menie er netjes uitziet en er geen rommel in de tank zit is het ok.

Het grote voordeel aan die stalen tanks van het leger is hun degelijkheid, veel zwaarder en dikker dan de vele stalen jerrycans die je in de bouwmarkt kunt kopen. Omdat ik zelf standaard mijn brandstof uit Duitsland haal, vond ik het een stuk veiliger dit met stevige stalen leger jerrycans te doen dan kunststof.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Poeh.. ben ik toch blij dat ik er geen gekocht heb. Dank jullie voor alle adviezen!
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Het grote voordeel aan die stalen tanks van het leger is hun degelijkheid, veel zwaarder en dikker dan de vele stalen jerrycans die je in de bouwmarkt kunt kopen.

ja maar wat een werk als je ze moet opknappen
ik heb het gedaan
zandstralen ( pas op de verf kan /is foute boel zijn )
primen 2x
afwerken

en als kanttekening dat de brandstof tanks gekeurd moeten zijn volgens ...
dus als er zwakke plekken in zitten die je niet doorhebt, ben je dan echt beter uit met een kan van een 10.--
 

W-O-L-F

Senior Prepper
@W-O-L-F ik heb net de jerrycan 20l staal, groen bij de Hornbach gehaald. Is van dezelfde fabrikant als de jerrycan shop. Is ook UN, NATO, GOST-R en tuv gekeurd. Voelt degelijk genoeg aan :).

Herstel, het zijn gewoon dezelfde jerrycans (GELG uit Polen)
http://gelg.pl/en/production/jerry-cans


:) zij ik toch :) ze hadden alleen een tijdje geen groen
alleen had ik zelfs vorige week hier weer iemand die me tegen stond te spreken en dat alleen de groene ..... bla bla bla bla

als je eens gek wil doen voor opslag, probeer de kunststof https://www.jerrycanshop.nl/jerryca...of-jerrycan-20-liter-voor-benzine-diesel.html , een voor de gein
ik heb er hier veel in gebruik en nog steeds geen klachten
 

The mad engineer

Diehard Prepper
:) zij ik toch :) ze hadden alleen een tijdje geen groen
alleen had ik zelfs vorige week hier weer iemand die me tegen stond te spreken en dat alleen de groene ..... bla bla bla bla

als je eens gek wil doen voor opslag, probeer de kunststof https://www.jerrycanshop.nl/jerryca...of-jerrycan-20-liter-voor-benzine-diesel.html , een voor de gein
ik heb er hier veel in gebruik en nog steeds geen klachten

Ik kijk naar de volgende dingen, is het een goede jerrycan (stevig) en niet te duur. Dat Hornbach ding voelt niet goedkoop aan en door die certificaties lijkt het mij prima. Prijs is ook prima in orde. Die plastieken van jou heeft ook een UN keurmerk dus zal ook prima zijn. Ik weet niet wat ik nog meer moet inslaan qua brandstoffen, benzine is tegenwoordig niet zo lang houdbaar tenzij je er zelf additieven aan toe voegt.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik kijk naar de volgende dingen, is het een goede jerrycan (stevig) en niet te duur. Dat Hornbach ding voelt niet goedkoop aan en door die certificaties lijkt het mij prima. Prijs is ook prima in orde. Die plastieken van jou heeft ook een UN keurmerk dus zal ook prima zijn. Ik weet niet wat ik nog meer moet inslaan qua brandstoffen, benzine is tegenwoordig niet zo lang houdbaar tenzij je er zelf additieven aan toe voegt.

De benzine van tegenwoordig ben ik ook niet zo gek op eerlijk gezegt, het verzuurd heel snel terwijl 'antieke' benzine jaren goed bleef. Heb voor de grasmaaiers en ander motorgereedschap Aspen, ben er wel tevreden over.
 
Bovenaan