• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dutch Prepper1989

Elementary prepper
Persoonlijk vind ik stevige (mesomorph) fitgirls best wel woest aantrekkelijk. Ik ben zelf vrij slank (ectomorph) al heb ik wel vrij gespierde armen. Gelukkig heb ik nog wat potten waight gainer en proteïne poeders staan die reserveer ik dan maar voor haar.

Gezien jullie reacties denk ik dat we dan dus een goed duo zullen zijn. Slank is dus uithouding zoals lange afstanden lopen/fietsen en mesomorph meer kracht zoals zwaar/der tillen en verdediging. Dus een beetje gender reversed.

Hoe denken jullie daar tevens over? In onze huidige cultuur is het ideale plaatje dat mannen de beschermer zijn en het zwaardere werk doet en de vrouwen meer de lichte klusjes als verzorgen en schoonmaken. In werkelijkheid zie ik dat er genoeg vrouwen zijn die juist meer geschikt lijken voor het eerste en mannen die beter het laatste kunnen doen of moet ik hiervoor een ander topic starten? bijv. gender rollen na SHTF. Daarnaast kunnen mannen natuurlijk ook gewond raken waarbij vrouwen bepaalde taken op zich zullen moeten nemen.

Ik heb wel een keer een yt video gezien van Canadian Prepper die de voor en nadelen van de 3 lichaamstypen uitlegde. Al vraag ik me wel af of het haalbaar en/of verstandig is om zo gespierd te zijn als deze vlogger en ik denk dat hij ook wel wat middeltjes slikt om zo'n lijf te hebben. Inderdaad lijkt me dat ook best wel nadelig om zo gespierd te zijn in SHTF. Maar zo ook om een magere spriet te zijn natuurlijk.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Beetje langdurende economische SHTF zoals in Venezuela maakt van iedereen een gratenpakhuis, ...tot de dood erop volgt.
Ik denk dat je voor vrouwen en mannen taken in een oorlog eens terug moet kijken naar hoe de (zorgende)positie van de vrouw veranderde als de mannen de oorlog gingen voeren. Ineens waren daar de vrouwen in de fabrieken, op het land en in de bosbouw.
No.-2-Sawing-and-Stacking-Timber-648x1024.jpg
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Ik heb meer en meer het idee dat deze topic gaat over het vinden van een partner dan over the survival of the fittest zoals de titel en de tags suggereren.

Ik denk dan ook dat je per direct naar een datingsite moet gaan en een leuke dame moet proberen te vinden. Hopelijk heb je nog genoeg tijd (jaren) voor de SHTF om een onverwoestbare band met haar te vormen voordat de shit losgaat, want dat zal de bepalende factor zijn in jullie gezamenlijke succes tijdens SHTF.

Oh, en die genderrollen moet je lekker samen bespreken en invullen met je partner, volgens mij is dat een enorm persoonlijke kwestie en heb je er bar weinig aan om te lezen hoe mijn vrouw en ik dat invullen.

PS. Ik hoop zowel voor jou als voor je toekomstige partner dat jullie wel wat verder kijken dan het lichamelijk vertoon.
 

Jannes

Prepper goeroe
Beetje langdurende economische SHTF zoals in Venezuela maakt van iedereen een gratenpakhuis, ...tot de dood erop volgt.
Ik denk dat je voor vrouwen en mannen taken in een oorlog eens terug moet kijken naar hoe de (zorgende)positie van de vrouw veranderde als de mannen de oorlog gingen voeren. Ineens waren daar de vrouwen in de fabrieken, op het land en in de bosbouw.
No.-2-Sawing-and-Stacking-Timber-648x1024.jpg

Ik meen me te herinneren van de geschiedenisles vroeger (ook alweer ca 20 jaar geleden), dat dit de emancipatie van de vrouw in Japan goed deed. Vrouwen die bijvoorbeeld op de bus reden waren na terugkomst niet meteen van plan dit op te geven.

@Dutch Prepper1989
Ik ben het deels met bovenstaande post van @De Bezorgde Burger eens. Niet het deel dat je hier bewust een vrouw zoekt, maar wel dat je hier info zoekt om te kijken welke soort vrouw het beste bij je zou passen. Misschien hoop je wel onbewust dat je hier een vrouw tegenkomt? Tja, kan. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Maar dat is niet waar deze site voor bedoeld is. Dus in dat opzicht zou ik zijn advies ter harte opvolgen als ik jou was.

Ik ben van mening dat na een shtf de rollen op basis van geschiktheid verdeeld worden. Als ik beter vuur kan maken dan mijn man, dan zal dat mijn taak zijn. Net zoals het nu ‘zijn taak’ is om zich te bekommeren om de dingen met een stekker en ‘mijn taak’ wanneer het tijd is om een arts te raadplegen. Dus op basis van geschiktheid en vermogen. Daarop zijn bij ons in de loop der jaren de taken verdeeld. Klopt ook niet helemaal, want mijn man kan beter koken en toch doe ik ..... (andere discussie :lol:)
 

Dutch Prepper1989

Elementary prepper
@Stuudje dat wist ik nog niet. Blijkbaar is er nog veel te leren over de geschiedenis.

@de rest
Het is me niet alleen om het zoeken naar een partner alhoewel dit misschien wel een onderwerp is voor een ander topic want lijkt me wel handig als je partner en ook een paar van je vrienden op enigsins de zelfde golflengte zitten, maar ook voor mezelf. Ik kwam erop om dit topic te starten omdat ik erachter kwam dat er best wel wat zware arbeid komt kijken bij een zelfvoorzienend leven in een wereld zonder fossiele brandstoffen.

Ik ben hiermee aan het experimenteren in een stacaravan op een camping. De dichtstbijzijnde supermarkt is hier 6km verderop. Ik maar wel gebruik van de bus waar nodig maar heb ook geen auto en de busverbinding is niet overal naartoe vanaf hier. Ik moet soms zware dingen tillen over vrij grote afstanden en ook met een volle zware fietsaanhanger in de weer met supplies.

Heb ook al geprobeerd om een week lang geen voedsel van de supermarkt te gebruiken en enkel te eten van de wilde eetbare planten en mijn moestuin en tevens wat sprinkhanen en gedroogde noten die ik vorig heb verzameld. Maar het was toch wel moeilijk om aan mn benodigde calorieën te komen. Als ik geen zwaar werk doe dan kan ik best wel een tijdje af met een grotendeels vegetarisch dieet maar ik had dus wel behoefte aan een stuk vlees. Ook suikergoed en gebakjes had ik best wel zin in.

Dilemma is dus je moet aan de ene kant toch wel wat fysiek vermogen hebben maar aan de andere kant zuinig zijn met calorieën. Al hou ik wel van dit soort uitdagingen.
 
F

frans81

Gast
Begin zo vroeg mogelijk met enigzins gezond leven . Rook niet , nuttig geen of zo min mogelijk alcohol en drugs en hou je lijf bezig .
Tank en verbrand . Alles binnen grenzen .
Sport/ Beweeg normaal ( een uitdaging kan geen kwaad) geen geklooi met ( te ) zware gewichten . Geen extreme sports enz enz .
Als je jong bent kan veel en lichaam vang veel op . Maar !! VEEL komt sluipend binnen en na je 40tgste kom je ineens met verplichte apk's en sommige onderdelen zijn na vervanging nog in beperkte mate te belasten .
Een lichaam slijt , yep het slijt , het gaat langzaam achteruit . Maar wanneer veel , TE , is dan gaat het nog sneller .

Je hoofd heb je gekregen om na te denken en een pijntje voelen is ingebouwd om iets aan te geven .
Luister je nu al niet dan zit je in een ? nog op afstand zijnde SHTF al lichamelijk in de problemen .

Succes met

SmartSelect_20190906-153255_Chrome.jpg
 

marzman

Diehard Prepper
Een beetje fit blijven, blijven bewegen.

Als je helemaal geen voedsel meer hebt of erg eenzijdig voedsel zal dat wel invloed hebben. Je kan gewoon eten wat er wel is. Sommige mensen zullen misschien zelfs fitter worden ;)
 

RockyFlats

Ruttaan
Een beetje fit blijven, blijven bewegen.

Als je helemaal geen voedsel meer hebt of erg eenzijdig voedsel zal dat wel invloed hebben. Je kan gewoon eten wat er wel is. Sommige mensen zullen misschien zelfs fitter worden ;)
@marzman , helemaal waar.
Een SHTF is gewoon de oplossing voor hart-en vaatziekten, overgewicht, "fantoompijntjes", het terugdringen van onnozelheid en het verhogen van het gemiddelde IQ!😁
 
Bovenaan