• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

Floesh

Gast
Welke keychain flashlight (sleutelbos zaklamp) gebruiken jullie en zou je aanbevelen?

Ik gebruik momenteel de Nitecore Tube wat voor €10 een geweldig zaklampje is voor dagelijks gebruik en ook nog USB-oplaadbaar.

Echter ik zoek iets fellers, fel genoeg om iemand (even) te kunnen verblinden, en van compact formaat.

Momenteel heb ik in de bestelling staan, de Thrunite T01 en de Olight I3E EOS met beide ~120 lumens en circa €10-13
 
  • Leuk
Waarderingen: Tux

Nomad

Diehard Prepper
Ik ben gek op de Tube @Floesh ! Onlangs heb ik een review geschreven over de Nitecore Tube vs de Photon Freedom Micro.
Ik verkies de Photon boven de Tube, maar de Tube is zonder meer zijn geld waard. En USB oplaadbaar, super handig!

Als je een lamp zoekt om iemand even te verblinden zoek je dan niet een lamp met een momentary-on met de schakelaar op de achterkant? Met een draaischakelaar kan je moeilijker snel schakelen.

Onlangs heb ik een 5.11 ATAC PLx gekocht. 90 lumen en werkt op 2x AAA. Misschien iets te groot voor jou doeleinden.
Deze zou een momentary on moeten hebben maar om de een of andere reden zit er een reverse clicky op. Ik zit te twijfelen of ik die terug moet sturen.

AliExpress heeft een heel klein AAA lampje met een schakelaar op de achterkant, is da misschien iets?
Het gaat om bijvoorbeeld deze (link naar AliExpress advertentie.
De Lumintop AAA Flashlight. 110 lumen, met tail switch. De prijzen varieren, voor €10,- heb je hem gratis thuisbezorgd (kan even zoeken zijn, er zijn meerdere verkopers).
 

Ray

SHTF Expert
Hier ook de Nitecore Tube aan de sleutelbos. Gaat alweer een hele tijd mee, dus hij moet wel degelijk zijn.

Om iemand een beetje efficiënt te verblinden heb je minimaal zo'n 250 lumen nodig (en geen Chinese lumens). Dat zal knap lastig worden bij een zaklampje die nog klein genoeg is aan de sleutelbos. Als ik in 't donker de deur uit ga neem ik meestal de Olight S30RII mee voor dat doel. Past met de clip goed in de broekzak.
 

Papillon

Diehard Prepper
Zon lampje aan de sleutelbos is niet fijn. Beter hou je die key chain nitro tube. En neem je een kleine felle fenix op in je EDC, naast een goed zakmesje altijd bij je. Zet m standaard in de goede stand.

In het donker is het fijn, de hand met licht onafhankelijk te kunnen bewegen van de andere hand. Dat gaat prettiger dan met een sleutelbos eraan vast.
 
Bovenaan