• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dreutel

Prepper goeroe
Alle zes miljoen inwoners van het Centraal-Aziatische land Kirgizië moeten tenminste 100 gram goud in bezit hebben. Dit betoogt de gouverneur van de centrale bank van het land, Tolkunbek Abdygulov. "Goud kan voor langere tijd bewaard worden en behoudt zijn waarde, ondanks de prijsfluctuaties op de internationale markt", zegt hij tegen persbureau Bloomberg.

De bankier benadrukt verder dat het nodig is spaargeld opzij te zetten op manieren die meer liquide zijn. Zo is in plattelandsgebieden vee nu nog de belangrijkste 'spaarpot' voor Kirgiziërs.


http://www.nu.nl/economie/4473936/centrale-bank-kirgizie-wil-inwoners-investeren-in-goud.html
 

FKAGB

Prepper goeroe
Met name de zin "Het goud kan opgeborgen worden bij de kluizen van commerciële banken en de centrale bank zelf." trekt dan weer mijn aandacht. Klinkt mij een beetje als het opkrikken vqn de verkoop van goud maar liever niet willen dat het helemaal buiten beeld van de overheid terechtkomt.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Met name de zin "Het goud kan opgeborgen worden bij de kluizen van commerciële banken en de centrale bank zelf." trekt dan weer mijn aandacht. Klinkt mij een beetje als het opkrikken vqn de verkoop van goud maar liever niet willen dat het helemaal buiten beeld van de overheid terechtkomt.

Kosten huur van een kluisje :)
Toegegeven de kosten hier vallen na horen zeggen wel mee, paar tientjes per jaar. Als je lang genoeg huurt ben je uiteindelijk je de waarde van je 100 gram goud kwijt aan huur en het verzekeren (inboedel).
 

FKAGB

Prepper goeroe
Kosten huur van een kluisje :)
Toegegeven de kosten hier vallen na horen zeggen wel mee, paar tientjes per jaar. Als je lang genoeg huurt ben je uiteindelijk je de waarde van je 100 gram goud kwijt aan huur en het verzekeren (inboedel).
Maar in een kluisje ben je toch weer afhankelijk van iemand anders om bij je goud te kunnen. Lijkt me niet wenselijk, zeker niet als je het hebt om je in te dekken tegen een instorting van het financiële systeem.
 
Bovenaan