• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

KOGEL- EN SCHERFWEREND VEST , Dubbele Kevlar Inserts Plaatsen ?

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou loop ik sinds vanmiddag met een hersenspinsel rond ( Ja bij mij gebeurt dat ) :lol:
Het enigste vest dat ik nog heb is een nog Nieuw en oud type http://www.boekje-pienter.nl/frameset/frameset-1.htm ( Zonder Molle , want wat moet een prepper met Molle op een Kogel - scherfwerend vest ;)) RBR uit "95 .
Deze vesten zijn dus niet steekwerend !! en ook menige munitie zal hard aankomen ondanks misschien geen penetratie .
Het Hersenspinsel heeft als inhoud om het vest proberen te voorzien van dubbele Inserts . Geen Dubbele platen natuurlijk;) .
Helaas heb ik geen tweede vest meer en het ook nog nooit eerder geprobeerd .
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ( Positief of negatief ! )
Om door twee van die lagen heen te steken dat lijkt mij tamelijk moeilijk . Dan moet je toch zeer veel kracht uitoefenen .
Nou is het vest dat ik nog heb van zeer goede Platen voorzien , wel uit de jaren 90 maar toch een voordeel .
Of er aan deze platen een :lol: Shelf Life zit dat lijkt mij sterk . De Keramische vezel zal toch wel zijn Specs behouden :confused: Foto 2 met Inserts is maar om aan te tonen wat ik met Inserts Bedoel :thumbsup:
Of ze allemaal dubbel er in kunnen dat betwijfel ik !!
Onderstaande Link vind ik toch even een nuttige aanvulling :(;) Probeer dit aub even goed te lezen , Humor heeft een keerzijde .

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...6/01/09/Kogelwerend-vest-beschermt-niet.dhtml


20160316_162521.jpg kevlar.jpg

Ook deze Onderstaande Link bevat veel nuttige info betreffende de Types en mogelijkheden

http://www.bulletproofme.com/Body_Armor_Accessories_Rifle_Protection.shtml
 

markske

Diehard Prepper
Leuke vraagstelling, maar aangezien het over levensbeschermende zaken gaat, is weten waar je mee bezig bent en testen wel zo verstandig.
Zowel vaste als soepele inserts hebben een levensverwachting en deze wordt bepaald door tijd, beweging, temperatuur en vochtigheid.

Bescherming kost nu eenmaal wat, zowel in geld, in kennis en in gewicht en hoe lichter, hoe duurder.
 
F

frans81

Gast
Leuke vraagstelling, maar aangezien het over levensbeschermende zaken gaat, is weten waar je mee bezig bent en testen wel zo verstandig.
Zowel vaste als soepele inserts hebben een levensverwachting en deze wordt bepaald door tijd, beweging, temperatuur en vochtigheid.

Bescherming kost nu eenmaal wat, zowel in geld, in kennis en in gewicht en hoe lichter, hoe duurder.

Gewicht prijs vergouding ben ik mij van bewust .
Vest wat ik heb is nieuw en zwaar 8 Kg .
Met een extra voor en achter insert kan het nooit slechter worden . Meer lagen verdelen de kracht van de inslag ook beter waardoor kans op intern letsel verminderd .
Inserts zijn er genoeg nieuw te koop voor redelijke prijzen .
Ik heb echter geen zin om , en een steekwerend en een kogel-scherfwerend te dragen wanneer nodig .
Politie draagt op dit moment beide wegens extra terreur dreiging .
Ze hebben wel een veel beter kogelwerend type vest gekregen en dat dragen ze over hun steekwerend .
 
Bovenaan