• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Koningin Elizabeth (96) overleden

phtvs

Sysop
Admin
Grote zorgen over de gezondheid van koningin Elizabeth II (96), familie haast zich naar haar kasteel
Buckingham Palace zegt dat koningin Elizabeth II (96) onder medisch toezicht staat omdat artsen ‘bezorgd zijn om de gezondheid van Hare Majesteit’. Prins Charles en zijn vrouw Camilla zijn al bij hun (schoon)moeder in Balmoral Castle, kleinzoon prins William is inmiddels met het vliegtuig geland in Aberdeen.
https://www.ad.nl/show/grote-zorgen...amilie-haast-zich-naar-haar-kasteel~a0ec092e/

Familie bij koningin Elizabeth (96) om gezondheidszorgen
De artsen van koningin Elizabeth zijn „bezorgd” om haar gezondheid. Buckingham Palace laat weten dat de koningin daarom „onder medisch toezicht” wordt gehouden. Prins Charles, Camilla, prins William, prins Edward, prins Andrew en prinses Anne zijn inmiddels aangekomen op Balmoral Castle in Schotland. Harry en Meghan hebben hun werk onderbroken om naar koningin Elizabeth te gaan.
https://www.telegraaf.nl/entertainm...ij-koningin-elizabeth-96-om-gezondheidszorgen

Een heuse live stream bij de koningin voor de poort.

 

Mayo

Last (wo)man standing
Zou Poetin naar de staatsbegrafenis komen? ;)
(en wie vertelt het hem als hij niet welkom is? :lol:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

JJ&A

Diehard Prepper
Ja het is een wijze voorbeeldige dame geweest een voorbeeld voor velen.
Ik kan me niet voorstellen dat Charles het zo goed zal gaan doen.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
De Camilla T maakte het wachten kennelijk draaglijk. Hmmmm, dat Engels... is dat nu een tea, tee, tae of teef?

Beter tijden... De flaporen links waren overduidelijk Phillip's idee.
https://www.rd.com/wp-content/uploa...117622910-e1644415966678.jpg?resize=1536,1536

Ik en mijn maatje kijken ook steeds wat naar de Tv met het oog op alles wat met Elisabeth te maken heeft, en hebben het er over dat Charles er niet echt blij mee is om Koning te zijn, we denken dat hij het maar niets vind op lintjes door te knippen en de andere dingen die hij maar flauwekul vind, misschien als hij 75 jaar is, draagt hij het over aan zijn zoon.
Prins Klaus had ook een keer gezegd, wij zijn lintjes door knippers.:blush:
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

PBear

Mankinds only hope
Ik houd me niet zo goed op de hoogte mbt koningshuizen, maar las dat Charles voortaan als koning Charles III door het leven gaat.
Benieuwd of mijn muntjes met de kop van Elizabeth II, nog verzamelwaarde gaan krijgen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik en mijn maatje kijken ook steeds wat naar de Tv met het oog op alles wat met Elisabeth te maken heeft, en hebben het er over dat Charles er niet echt blij mee is om Koning te zijn, we denken dat hij het maar niets vind op lintjes door te knippen en de andere dingen die hij maar flauwekul vind, misschien als hij 75 jaar is, draagt hij het over aan zijn zoon.
Prins Klaus had ook een keer gezegd, wij zijn lintjes door knippers.:blush:

Onze Claus, inderdaad. In meerdere opzichten een mooi mens, maar helaas gemangeld door de plichten en het decorum. Weg met die stropdas, mooi was dat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

JJ&A

Diehard Prepper
Onze Claus, inderdaad. In meerdere opzichten een mooi mens, maar helaas gemangeld door de plichten en het decorum. Weg met die stropdas, mooi was dat...


Ja en wat ook mooi aan heb was hij was zo gewoon, hij zou zelfs met ons wel een praatje hebben gemaakt.
En weet je nog dat hij toestond dat een jonge dame bij hem op de fiets ging zitten een een eindje met hem mee reed.
Ja het was echt een hele fijne kerel, hij had het gewoon, toch heel anders dan Charles lll.
 

petroman

SHTF Expert
Misschien is het een idee om wat minder mensen te vergelijken of de maat te nemen......
Nergens voor nodig en totaal onzinnig.

Een mooie bijdrage op een UK forum:

Phillip came to me today,
and said it was time to go.
I looked at him and smiled,
as i whispered that "I know"
I then turned and looked behind me,
and seen I was asleep.
All my Family were around me,
and I could hear them weep.
I gently touched each shoulder,
with Phillip by my side.
Then I turned away and walked,
with My Angel guide.
Phillip held my hand,
as he lead the way,
to a world where King's and Queens,
are Monarch's every day.
I was given a crown to wear
or a Halo known by some.
The difference is up here,
they are worn by everyone.
I felt a sense of peace,
my reign had seen its end.
70 years I had served my Country,
as the peoples friend.
Thank you for the years,
for all your time and love.
Now I am one of two again,
in our Palace up above.
 

RockyFlats

Ruttaan
Misschien is het een idee om wat minder mensen te vergelijken of de maat te nemen......
Nergens voor nodig en totaal onzinnig.
@petroman, misschien zijn er mensen die daar anders over denken, en het wel zinnig vinden? De Engelsen hebben zaken die hen dierbaar zijn, en in perspectief geplaatst wij ook. Tenminste, Juliana, Bernhard, Beatrix en Claus deden m.i. ook hun best. Vermogend en bediend, maar in een glazen kooi met weinig priveleven, met werkuren waar menigeen een puntje aan kan zuigen. In zwaarder tijden, geven dergelijke mensen nog wat steun en vastigheid, als de rest het (nu al) zwabberend laat afweten. Grotendeels symboliek, toegegeven, maar veel anders en bestendigers hebben we hier niet. Willem en Maxima doen het m.i. niet slecht. Leve de Koning en Koningin! De grootste grap is dan nog, dat ik het meen! ;)

En, dat ik mij voor kan stellen dat veel Engelsen oprecht verlies voelen. Ik heb dan ook wat moeite met de grapjes rondom haar overlijden die ik hier en daar zie, maar dat is dan mijn eigenaardigheid. De bijdrage die je aanhaalde, is zeker mooi.👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

petroman

SHTF Expert
@petroman, misschien zijn er mensen die daar anders over denken, en het wel zinnig vinden?
Anders ergens over denken is iets anders dan respectloos maar weer een zondebok op zoeken. Als je dat zinvol vind dan zit ik op het verkeerde forum.
Want iemand, die jij totaal niet kent "teef" te noemen valt bij mij onder respectloos maar vooral totaal zinloos. En dit gebeurt helaas vaker op dit forum.
 

RockyFlats

Ruttaan
Anders ergens over denken is iets anders dan respectloos maar weer een zondebok op zoeken. Als je dat zinvol vind dan zit ik op het verkeerde forum.
Want iemand, die jij totaal niet kent "teef" te noemen valt bij mij onder respectloos maar vooral totaal zinloos. En dit gebeurt helaas vaker op dit forum.

@petroman , een zondebok, waarvoor?
Kom op en zie de humor, en probeer een kopje camellia tea. Dat was denk ik het politiek correcte woord...

Trouwens, die Camilla was verder voor helemaal niemand onbekend, en ondermijnde wel doelbewust Diana, met steun van haar Charley. Fijn en van een puik moreel besef getuigend was dat zeker?
Totaal zinloos is het natuurlijk niet, om de "modus operandi" van het kersverse koninklijk paar eens te beschouwen.
 
Bovenaan