• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Koude oorlog - bunkers - nieuws berichten

RockyFlats

Ruttaan
Tijd is altijd het probleem, ongeacht het type schuilkelder.
De Chinezen dumpen sarin via een weerballon boven de USA. En iedereen gaat staan filmen en foto's maken.
Willekeurig voorbeeldje.
Oei, wees voorzichtig @petroman. Als dat de komende weken zou gebeuren dan word je wel van jouw matras getrokken.... Ik kom je dan bezoeken.😉
Op het moment dat je de parkeerkelder moet ontruimen, schoonmaken, inrichten voor 1000man ben je, in mijn idee, al te laat.
Als de bom valt wordt dat meestal niet een week van te voren verteld.
Daarin heb je wel gelijk, maar ik heb toch de goede hoop dat het niet gelijk een atoombom wordt als het verder escaleert. Tegen de tijd dat de MIG's hier conventionele bommen droppen, dan hebben we nog wel een week of twee, drie.

Maar wat dan?

Dan hebben we redelijke bunkers en zitten in een stad met 500.000 inwoners onder de grond terwijl erboven alles stof wordt. We hebben dan misschien nog een maand of twee, voordat we uitgehongerd aan de cholera bezwijken. En dat, met iedere stad, want een kernbom komt zelden alleen, vermoed ik.
Ik heb het al eens verteld maar koop of leen het boek: schuilstad.
Dan ben je grotendeels genezen van het schuilkelder idee.
Ik zoek dat vast eens op, bedankt voor de tip. Ik ben al niet zo verzot op het idee. Je zit dan opgesloten en bent totaal overgeleverd aan wat men op het maaiveld met je wil. Hoezo luchtverversing? Een prop in die pijp! Hoezo nooduitgang? Betonblok erop! En ga zo nog maar even door.
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb het al vaker geschreven:
Sta je in zo'n bunker, en vertelt de gebruiker enthousiast dat het hele ding wel 3m kan opschuiven bij een explosie. Waarop ik dan droog zeg: "dan krijgen we wel koppijn in deze 2m brede gang".

Of vraag hoe lang nu zo'n koolstoffilter meegaat. Men weet dat soort basale zaken niet. Meer neem van mij aan: geen uren en de voorraad is echt niet zo groot.
 
Bovenaan