• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

lappenmand

Roel

Mankinds only hope
Drie weekjes ziekenhuis achter de rug. Vijf weken geleden, moe, moe, en vele andere klachten, drie weken geleden gaat mijn lief twee daagjes weg en ik dacht wel even een lattenbodem van de serre naar de werkplaats te vervoeren. Stoot tegen de serredeur en de lattenbodem valt op mij been net boven de enkel. Grote plak vel er af en toen kwam een onderliggend probleem tevoorschijn, suiker. Niet leuk en twee dagen later lag ondergetekende in het ziekenhuis. Suiker onder controle, gat in been nog niet maar hestellend. Loop nu met een VAC pomp die de wond schoon houdt en bloedvaatjes groei stimuleert. Later volgt een operatie, dagopname, waarbij ergens van mijn bovenbeen een plakje opperhuid wordt verwijderd en op de wond wordt geplaatst. En dan wachten op herstel van het geheel. Zou moeten lukken zei de dokter.
Nou dan, daarom een tijdje niet aanwezig, maar vanaf vandaag weer thuis.
Fijn om hier weer rond te struinen... :)
 

Erny

Last (wo)man standing
Oh jeetje, das niet fijn.
En drie weken ziekenhuis, ik weet precies hoe dat is... lag er ook 3 weken. Vreselijk. Was zo blij dat ik weer weg mocht toen. Eindelijk weer buitenlucht en geen kunstmatige omgeving.
In welk ziekenhuis lag je Roel?

Hopelijk heelt het allemaal voorspoedig de komende tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Dat is balen, zeg :(
Hoop dat je snel herstelt en dat je goed ingesteld wordt met de insuline.
Fijn dat je er weer bent!
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Dat is schrikken. Wel fijn dat nu duidelijk is waarom je zo moe was. Veel succes met het herstellen!
 

PBear

Mankinds only hope
Dat is wel even heel vette pech. Pijnlijke toestand! Veel geduld en met het gewonde been omhoog voorlopig. Lijkt me wel een straf voor zo'n actieveling als het uit je posts blijkt.

Wel goed dat nu de diabetes aan het licht gekomen is, voordat die sluipenderwijs verdere schade aan je organen doet.
Hopelijk is dat met een goed dieet in de hand te houden, of zelfs enigszins te genezen. Anders blijf je aan de insuline en aan een regiem van frequente, kleine maaltijden.

Sterkte en geduld gewenst en vooral spoedige genezing!
 

martin

Mankinds only hope
en toen kwam een onderliggend probleem tevoorschijn, suiker

Een geluk bij een ongeluk moet je maar denken.
Welke vorm? Diabetes type 1 of type 2?
In geval van type 2 zou ik (nadat je goed hersteld ben) toch even heel streng voor jezelf zijn en kijken hoe je bepaalde zaken m.b.t. voeding/beweging/drinken/roken indien relevant kunt aanpassen. In geval van type1 is dat een stuk lastiger maar zul je het er ook mee moeten doen. Beterschap.
 

RockyFlats

Ruttaan
@Roel , dat is schrikken... Maar, de ergste beproeving (het ziekenhuis) heb je maar mooi doorstaan. Levensgevaarlijk is het daar. Petrus laat ook geen geneesheren door de hemelpoort, maar verwijst ze naar de leveranciersingang, zo heb ik me laten vertellen.😆

Maar, nog onbewust van jouw lotgevallen, hebben we wel allemaal meegekeken...
https://www.preppers-shelter.nl/threads/de-allerlaatste-prep.5705/#post-131396
Dat moet wel telepathie en voorzienigheid zijn geweest. En een grijnzen bij het eerste- en een verwensen van het tweede plaatje.😉
Onbewust, hebben we je zo het ziekenhuis uit gekeken, rechtop gaand wel te verstaan.
Goed gedaan mensen! :thumbup:
Beterschap @Roel !
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Roel

Mankinds only hope
Emmen @Erny, en verder iedereen bedankt voor de opbeurende berichten.
Zolang de wond nog niet genezen is zei de dokter, blijft de bloedsuiker waarde op en neer gaan.
Daarna kun je er aan werken om het in eerste instantie met medicijnen onder controle te krijgen.
Maar ik ben vast van plan om via de boeken van Hanno Pijl, (Hoogleraar diabetologie aan het Leids universitair medisch centrum) er het een en ander aan te doen, d.m.v. eetgewoonte, beweging etc. Zeer interessante lectuur moet ik zeggen.
 

Roel

Mankinds only hope
@JJ&A type 2, ouderdom zal ik maar zeggen, tenminste in het algemeen.
Ik las dat heel af en toe jonge mensen dit ook kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

Roel

Mankinds only hope
Van de vac-pomp af, de huidtransplantatie is wonderwel geslaagd. Mooi roze velletje van het bovenbeen gehaald en op de wond op het onderbeen geplaatst. En met de dag is zichtbaar dat het beter gaat. Alleen het bovenbeen geeft wat klachten, niet dat het niet mooi geneest, maar die plek geeft het gevoel alsof je met je knie over een sporthalvloer bent gegaan... naar... :fluit: (ik zie maar af van plaatjes, ziet er uit als rauwe biefstuk, onze veganisten zullen dat niet op prijs stellen ):lol:
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Beste @Roel
Fijn dat de huidtransplantatie geslaagd is en dat het zichtbaar beter gaat, vroeger was Calendula zalf een probaat middel voor de huid na operaties voor een soepele genezing van de wond minder littekenvorming en was ook soepeler dan dat je er niets aan deed.
Zie maar of het je wat toelijkt, baat het niet dan schaad het niet is dan een gezegde.

Is Calendula goed voor littekens?

Calendula is een uit de middeleeuwen afkomstig kruidengeneesmiddel. Het is een populair eerstehulpmiddel bij snij-, schaaf- en brandwonden. Het helpt littekenvorming te verminderen. In wondbehandeling is Calendula een collega van het kruid Arnica.

Wat er ook goed aan is de wond word vochtig gehouden en droogt minder gouw uit wat ook een vertragen de werking heeft, en de wond minder mooi laat genezen en ook nog zorg voor wat stugge litteken.
---------------------------------
Misschien is het ook raadzaam een tijdje geen, varkensvlees en zuivel te nemen beiden kunnen onzuiverheid in het lichaam en huid geven.

We wensen je aan aangename genezing toe.
 

Roel

Mankinds only hope
Dank @JJ&A, ik zal je raad t.z.t. zeker ter harte nemen. Echter nog niet, want in geval van transplantatie is het zorg om de wond zo droog mogelijk te houden tot er helemaal geen lekjes meer zichtbaar zijn waar nog bloed en wat wondvocht uit kunnen komen. We zien dat nu met de dag beter worden en de huid is al nagenoeg droog. Wat betreft varkensvlees en zuivel, ik heb daar al naar geïnformeerd bij de behandelend arts en die zei dat er geen restricties zijn ten opzichte van dat soort voedsel. Evenmin voor zuivel, hoe meer hoe beter en dan graag ook nog eiwit verrijkt met het oog op de genezing. Het is namelijk zo dat hoe meer (dierlijke) eiwitten je tot je neemt, hoe beter de wond zal genezen. Ik volg die raad nu al een tijdje op en ben zeer tevreden met het resultaat. Op de vraag aan de arts hoe dat dan moet als een vegetariër zoiets heeft als ik nu keek ze wat bedenkelijk en gaf als antwoord dat die konden kiezen, de principes een tijdje overboord zetten of er rekening mee houden dat de genezing een stuk langer gaat duren. Gelukkig hoef ik die afweging niet te maken, ik ben nu eenmaal een uitgesproken carnivoor... :)
 

JJ&A

Diehard Prepper
Heel goed dat wij preppers goed nadenken over heel veel dingen en zich verreiken met kennis op zo tot de beste resultaten te komen.
En je suiker heb je wat aan de tips van de heer @vheeswijk???

Goed bezig beste @Roel

Een oude uitspraak: ga zo door mijn zoon en gij zult Spinazie eten.
Haha hoe komen ze er op.
 
Bovenaan