Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kijk nu al half jaloersDe meesten weten het al dat ik een schoenmakers naaimachine op de kop heb weten tikken.
Ik ga die opkuisen ook een werk tafeltje maken voor leer te bewerken.
Eens dat klaar is zal ik wat foto's maken en posten om jullie jaloers te maken.![]()
Beste @Flos kan je nog wat foto's maken aan de andere kant van de tafel dat toestel is niet zo goed te zien.Mijn zoek tocht naar leerbewerkings gereedschap gaat verder. Ook machines lijken mij leuk te hebben. Het liefst zonder moter.
Wat heb ik gescoord vandaag.
A) een naaiapparaat dat ( indien het in orde staat ) door wel 10mm leder naaien kan.
Ik mis het stukje om de klos garen op te zetten. ( en is nog veel poets werk aan )
B) een apparaat dat banden leder in wigvorm versnijd. Om bv op schoenzolen te lijmen waar ze aan een kant zijn afgelopen.
Ik mis het mes. ( en misschien nog wel wat)
C) een aparaat om ringen en of nagels in te ponsen.
Ik mis er de pons stukjes van. Voor elk soort ring of nagel bestaat een bijpassend onder en boven pons stuk.
Bekijk bijlage 7872
Hoe groots ga je het trouwens op zetten, wat ga je zoal maken.Dus moest iemand onderdelen van een van die drie apparaten tegenkomen op 2dehands beurzen rommelmarkten of in een lade in de schuur.
Ik ben liefhebber.
Jammer maar ik kan geen woord engels lezen.En misschien is er ook wel een "Ambachtelijk leerbewerkingforum" die oude toestellen verzamelen, en onderdelen uitwisselen. In het Engels kan je vast wel wat vinden.
=============================================================
We zouden met elkaar eigenlijk een onbewoond dorpje in Frankrijk of zo moeten opkopen, en daar een prepperdorpje van moeten maken
Google TranslateJammer maar ik kan geen woord engels lezen.
En het nadeel in frankrijk is dat ze daar allemaal frans praten.
Het werkt zoals een gewone naaimachines. Alleen moet je per steek aan de hendel trekken.Laten we bij het begin beginnen: hoe werkt het ?
Die hendel trek je naar je toe en de naald gaat naar beneden ?