• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

low alphine vs Berghaus cyclops II Vulcan

walrus

Elementary prepper
Hallo
ik ben aan het twijfelen tussen de low alphine sting 120 liter en de berghaus vulcan 2 120 liter.
Ik heb al beetje gegoogled erover en tot nu toe maar klein beetje wijzer geworden.
Dat is dat de alphine van stevigere materiaal is gebouwd dan de Berghaus (dit is ook de reden dat de alphine is zwaarder is)
Daarnaast schijnt de alphine niet over maten te beschikken zoals de berghaus omdat je deze zelf heel makkelijk kan afstellen naar wens.

Kan iemand dit bevestigen en meerdere voor en nadelen noemen tussen deze 2?

Trouwens, van de alphine schijnt er ook namaak te zijn?
Met logo is origineel en zonder logo is nep?
 
R

Ronin K.

Gast
Geen ervaring met low alpihine, maar mijn berhaus vulcan is na 18 jaar alleen wat verbleekt, verder doen de ritsen het nog, en alles is wat in gebruikte toestand, maar nog steeds helemaal prima. Tegenwoordig ook niet duur meer volgens mij.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Sting is er niet in 120 Ltr en een Berghaus Vulcan is er ook niet in 120 Ltr ;)

Sting is 55 Plus 2x 10 voor de Daypacks is 75 Ltr en de Berghaus Cyclops Vulcan II is 80 plus 2x 10 is 100 Ltr :thnx:
En inmiddels is de oorspronkelijke LOWE ALPINE Sting vervangen door de ARWY STING .
Lowe Alpine had maar drie tassen , DE Strike / Sting en Saracen .
DE Stingray is er pas gekomen toen ook Lowe Alpine richting Vietnam ging . Kwaliteit is goed .
Helaas doen de oudere Arwy's toch wel onder voor hun oudere Broertjes van Lowe Alpine .
Kun je een Lowe versie kopen dan is dat een " Meteen Doen " .
Helaas liggen de prijzen wat hoger .
Dan de Berghaus :thumbsup: Een Top tas met zeer goede eigenschappen .En comfortabel .
Helaaas is de Coating aan de binnenzijde NAADJE PET :eek:
Ook weer bij hun zijn de Tassen al afkomstig uit lage lonen landen en niet meer MADE in BRITTAIN .
DE Made In Brittain zijn vele malen beter gestikt ;) En ook voorzien van een betere comfortabelere Heupgordel .
Als ik moest kiezen ging ik of voor een Olive Drap oudere Sting ( De niet Camo ) uitvoering van Lowe Alpine of voor de Oudere Made in Brittain versie van de Berghaus Cyclops Vulcan II .
IK heb nog een spiksplinter nieuwe Woodland Sting liggen van LOWE ALPINE . ;)
DE Lowe Alpine en Arwy modellen zijn veel meer te verstellen en niet echt aan 1 maat gebonden !
De Berghaus moet je echt op maat kopen en Passen . Iedereen heeft een andere rug lengte !
Zet vijf personen langs elkaar met 1.85 Mtr lichaamslengte en ze hebben helaas zelfs dan niet alle de zelfde RUGLENGTE :):wave:

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/lowe-alpine-sting-origineel-en-nog-in-nieuwstaat.2099/
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen ervaring met low alpihine, maar mijn berhaus vulcan is na 18 jaar alleen wat verbleekt, verder doen de ritsen het nog, en alles is wat in gebruikte toestand, maar nog steeds helemaal prima. Tegenwoordig ook niet duur meer volgens mij.

Jij hebt de oudere nog en derhalve de Betere :thumbsup:
Dat is ook de redenen waarom je hem al 18 jaar hebt .
Ook ik heb de oudere nog en die is op de coating na nog perfect .
Ik denk niet dat de Nieuwere uit Aziatische landen geproduceerde het zo lang volhouden :oops:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK zag het te laat !
Van de Lowe Alpine Defensie rugzakken is geen namaak in de Handel .
De Eerste series uit den Beginne zijn voorzien van het Logo .
Alle Lowe's zonder Logo maar wel op het Label vermeld Lowe Alpine zijn made in Vietnam .
Vooral de Camo versie en het Stingray type . Laats genoemde is er zowiezo niet met Logo opo het Topvak .
Namaak mag je De ARWY modellen noemen . Maar die zijn ondertussen ook al niet meer slecht .
Lowe blijft hoe dan ook wel beter . Daar Lowe zelf de product Controle doet .
Berghaus heeft wel een tijdje last gehad van NAMAAK . Eerste link Made in hun fabrieken .
Zie labels wat verder door gescrold .

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/verrassing-een-lowe-alpine-od-gekregen.2039/

https://www.preppers-shelter.nl/for...ne-sting-kmd-uitvoering-made-in-vietnam.1921/
 

walrus

Elementary prepper
thanks voor je antwoord.
lowe alpine it is.
ik heb momenteel een saracan op het oog, maar daar staat geen logo van lowe alpine op de tas.
wel op de knopen...
ik vraag me af of dit een echte of neppe is....
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
thanks voor je antwoord.
lowe alpine it is.
ik heb momenteel een saracan op het oog, maar daar staat geen logo van lowe alpine op de tas.
wel op de knopen...
ik vraag me af of dit een echte of neppe is....

Nogmaals er zijn geen neppers !
Het is vermoedelijk made in Vietnam of ander lage lonen land .
Saracen is ruim 120 LLtr.
Bezint eer gij begint .
En voor wat betreft een Woodland camo uitvoering of een OD ( Olive Drap ) uitvoering ?
Dan zou ik toch voor een OD uitvoering gaan .
Zo'n joekel van een Saracen in Woodland valt Mega op wanneer Camo een probleem word en het beter niet gerelateerd kan worden aan MILITAIR .
Zo dacht ik eerst ook niet maar NU wel .
 
Bovenaan