• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Lowe Alpine Saracen kwaliteit van een Made in Vietnam productie .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou is er inmiddels al veel info te vinden omtrent de wel bekende Saracen rugzak van ruim 120 Ltr .
Zoals ook bekend is , is dat deze rugzak als eerste geleverd werdt door Lowe Alpine .
Pas later werd er een contract getekend met de Spaanse Fabrikant FECSA ( ARWY ) .
Maar daar gaat het nu eigenlijk niet om .
Waar het wel om gaat is dat Lowe Alpine al heel vroeg hun productie heeft verlegt naar Vietnam !
En dan zijn we er , VIETNAM ! , Kwaliteit ? ja of toch nee ?! .
Inmiddels is mij duidelijk geworden dat deze Lowe Alpine made in Vietnam Saracen's van zeer goede kwaliteit zijn . Dit weet ik doordat we zeer recent een Lowe Alpine Saracen ( Woodland ) made in Vietnam hebben bemachtigt . Het type met Molle en Drawstring aan de binnenzijde en ritsen van Daypacks van onder naar boven . Tevens is ook dit type Saracen in bezit van een lichtgrijze Rip stop Waterreservoir zak . En er zit maar 1 labeltje aan de binnenzijde met productie datum en order No .
Verder geen enkel label te bekennen :confused: Ook niet aan onderzijde topvak .
Wel Lowe Alpine vermeldingen op de drukkers van het frame gedeelte alsmede op achterzijde Y stuk van Torso gedeelte .
Maar nu over de kwaliteit ! En die is 100% in orde . Gezien wat deze rugtas heeft meegemaakt durf ik dat zo te vermelden . Onder zeer zware omstandigheden is deze in gebruik geweest . Jaren lang . Verkleurd is ie nauwelijks en buitenzijde is nog zeer goed . DE Coating heeft zelfs niets geleden door het vele in en uitpakken / zand en Water en rennen vallen en opstaan .
Handvat was er uit gescheurd doordat er een flink aan getrokken is en er eerder een beschadiging was door een scherf . Net zoals bij het Topvak . Daar was ook door een granaatscherf een stukje uitgeslagen .
Het stiksel op de schouderstrap is losgegaan doordat men flink eraan heeft moeten trekken .
De twee Arwy Medical Daypacks zijn wel verkleurd ! En bij een van de twee is de Flap die over de rits valt verwijderd waardoor je dus de rits kunt zien en deze niet meer bedekt is .

IK heb alles met de Hand gewassen en het water leek wel riool water . Zo vies was het van al het vuil dat er los kwam uit deze combinatie ( Saracen en beide Daypacks ) . Ook een heel thee kopje woestijnzand lag er in de wasteil Haha
En dat deze Saracen zich zo goed heeft gehouden dat komt vooral door de hoge eisen die lwe stelt aan de producten met hun naam . Alles driemaal gestikt zoals ze vermelden in de specs . Vooral hun Torso verstelgedeelte heeft zich wederom bewezen . En dan doel ik vooral op het kunstof Y gedeelte waar de schouderstraps op vast zitten gestikt .

20170215_122857.jpg 20170215_122913.jpg 20170215_123043.jpg 20170215_123247.jpg 20170215_123255.jpg

[mod]tekst op verzoek TS aangepast[/mod]
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende serie met oa de overduidelijke maattabel van het Torso gedeelte .
Alleen een echte Lowe Alpine heeft deze nummers .
Dat wil niet zeggen dat alle Lowe Alpine Defensie rugzakken die cijfertjes hebben .
Mijn Originele Saracen OD heeft ook geen maat aanduiding !
Een Arwy Heeft dit dus niet .

20170215_123143.jpg 20170215_123125.jpg 20170215_123106.jpg 20170215_123055.jpg 20170215_123022.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals

20170215_122956.jpg 20170215_122943.jpg 20170214_141601.jpg 20170214_172909.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals en de laatste

Hier zat de Hijslus .
20170214_141525.jpg 20170214_141509.jpg 20170214_141448.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Reparatie van alles kost 18 euro bij het Turks naai atelier . En het werdt netjes gedaan vertelde ie . Onzichtbaar ging niet .
Dus over een tijdje gaat het daar naar toe en word er ook een nieuwe Hijslus opgestikt .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels heb ik de rugzak elders gebracht !
Dit vooral toch ook omtrent de herstelprijs .
Ben naar iemand geweest die jaren lang Zware lederen en jute pakken maakte voor de Hondensport .
Helaas bleek desbetreffende persoon al zijn zware machines verkocht te hebben ,
en met de gezondheid ging het ook niet al te best .
Ondanks dat alles wou ie het toch een probeer geven op een nog aanwezige machine die ook ouderdomskwaaltjes had :(
Gezien het verleden van die Lowe Alpine was het ook geen bezwaar als het niet zo netjes was .
Roeien doe je met de riemen die je hebt ;)
Al bij al had ik natuurlijk wel iets kunnen aanmerken maar dat mag niet in dit geval ;)
Uit het Topvak bleek een klein gedeelte van het stof te zijn weggeslagen door de Granaatscherf .
Hier heb ik dus een Daypack voor opgeofferd om dit te kunnen laten herstellen .
En ik moet zeggen het zit mooi genoeg en recht dicht ( Zie foto 1 ) . Ook de rits is er weer ingezet zoals ie oorspronkelijk in baan liep .
De lus die in het midden ontbrak daar diende zich het eerste probleem . Het was namelijk veel te dik om over drie lagen Zwaar nylon te stikken .
Zodoende staat de lus als het ware langs de afgesneden oude hijslus ( Zie foto 2 ) . Alles los torren en de vele gaatjes die er dan toch weer tevoorschijn kwamen werkten ook niet echt positief mee .
Maar toch het zit GOED vast . Hiervoor heb ik een stuk zwaar nylon van een Helicopter hijsband gebruikt die een keer bij een UT 2000 zat .
De Nylon stabilisatie riem van de schouderband is ook weer netjes vast gezet waar ie thuis hoort ( Zie foto 3 ) .
Dan blijft nog het Inslag gaatje op de bodem over en daar is wederom een stukje van de Daypack voor gebruikt ( Aan de binnenkant ) om het te dichten ( Zie foto 4 ) .
Al bij al zit alles goed vast en derhalve heb ik geen enkele kritiek geuit op de reparaties . Alles kan beter maar dan had ik geduld moeten hebben en was ik een toch niet al te leuk bedrag kwijt geweest wat ik weer bij de verkoop had moeten optellen . DE Machine kon het maar net aan op sommige stukken . En zo'n grote rugzak werkt ook niet altijd mee zonder grote naaitafel :(
Inmiddels had ik op zolder ook nog een originele Lowe Alpine Daypack gevonden en die zit er nu op ( Zie foto 5 ) . DE andere ligt ook nog ergens .

Nu was het 1 pakje zware van Nelle met twee pakjes vloei . ( Ben blij dat ik niet rook , Go wat is dat duur Haha ) .

20170223_141825.jpg 20170223_141814.jpg 20170223_141843.jpg 20170223_142002.jpg 20170223_141914.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Zo !! De tweede originele Lowe Alpine Daypack is gevonden ;)
Tas is klaar voor de reis .

Even een Hint ! Zover ik weet heeft geen enkele Originele Lowe Alpine Daypack een Label !
Dit omdat er alleen in de rugzak zelf labels zaten . Dat vond Lowe wel genoeg .
Arwy naait op ieder onderdeel een sticker .
Lowe Woodland heeft ook een heel typische geelachtige coating .

14879473811881816605744.jpg 14879474130081816023489.jpg 1487947474342-2059654011.jpg
 
Bovenaan