• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

luchtkwaliteit tijdelijk slecht na jaarwisseling

J

J.J

Gast
Bedankt Joepmeloen,

Elke snelkoppeling van waarde word bij ons bewaart en regelmatig geraadpleegd.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Grappig. Ik zat even te kijken naar een meetpunt in Rotterdam, de Zwartewaalstraat. In de nacht van 31-12 op 1-1 is de vervuiling daar juist erg laag. Lager dan op andere dagen. Gedurende de nacht daalt de vervuiling nog verder. Ook bij andere stations in Rotterdam zie je dat de vervuiling juist lager is deze nacht. Ik ben geen expert maar ik zou zeggen dat het komt omdat er weinig auto gereden wordt rond die tijd en ook winkels dicht zijn enzo. Voor de check ook nog even naar de Schilderswijk in Den Haag gekeken en ook daar zie je in die betreffende nacht een sterke daling van de vervuiling. De piek die nacht is nog steeds veel lager dan het laagste punt van 28 december.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Grappig. Ik zat even te kijken naar een meetpunt in Rotterdam, de Zwartewaalstraat. In de nacht van 31-12 op 1-1 is de vervuiling daar juist erg laag. Lager dan op andere dagen. Gedurende de nacht daalt de vervuiling nog verder. Ook bij andere stations in Rotterdam zie je dat de vervuiling juist lager is deze nacht. Ik ben geen expert maar ik zou zeggen dat het komt omdat er weinig auto gereden wordt rond die tijd en ook winkels dicht zijn enzo. Voor de check ook nog even naar de Schilderswijk in Den Haag gekeken en ook daar zie je in die betreffende nacht een sterke daling van de vervuiling. De piek die nacht is nog steeds veel lager dan het laagste punt van 28 december.

In de tabel zijn verschillende soorten vervuiling te volgen. Bij stikstofdioxide is een ander verloop dan bij fijnstof (PM 10) of roet.
 

petroman

SHTF Expert
hhhmm, midden op de veluwe:
Meetstation Wekerom-Riemterdijk is een achtergrondstation. Op deze locatie wonen weinig mensen en er zijn geen drukke wegen, havens of industriegebieden in de buurt. Het RIVM meet hier de luchtkwaliteit.
Is de luchtkwaliteit: matig.
Midden in Amsterdam, Den haag : goed.

Betere luchtkwaliteit zit dus in de randstad (blauwe bolletjes).
Op zich wel logisch want daar heb je meer OV......
 

Ray

SHTF Expert
hhhmm, midden op de veluwe:

Is de luchtkwaliteit: matig.
Midden in Amsterdam, Den haag : goed.

Betere luchtkwaliteit zit dus in de randstad (blauwe bolletjes).
Op zich wel logisch want daar heb je meer OV......

Komt door de wind he! Hier in Drenhte is het vaak ook maar 'matig' en dat komt allemaal aanwaaien vanuit het zuid-westen, niet omdat we hier lokaal zoveel uitstoten.
 
Bovenaan