• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

M 70 Swiss Alpenflage , Alpencamo

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK plaats dit omdat het een voorganger lijkt van de huidige smockjas systemen .
Deze Uniformen zijn zo oerdegelijk gemaakt dat er slechts kleine reparaties aanwezig zijn als ze al Uberhaupt aanwezig zijn .
ER zijn zo ontzettend veel vakken aanwezig dat je echt alles kwijt kan .
Dit geld natuurlijk alleen voor diegenen die geen moeite met Camo hebben .
IK ga dit zeer zeker niet gebruiken ! Was gewoon nieuwschierig wat het was en wat voor een kwaliteit .
De ( Tuin ) broek had ik al . En deze broek is een van de degelijkste die ik ooit in handen heb gehad en die ik al onder zware omstandigheden gebruikt hebt . En dat is echt niet te zien .
Aan de binnenkant zit op iedere voorzijde een zware dikke waterdichte strook speciaal stof . Cordura ? met nog een laag . Ook het Katoen / Polyester buitenstof is van eerste kwaliteit .
En geloof mij die Zwitserse Fabrikanten die hebben derhalve een heus stukje kwaliteit geleverd .
In de Capuchon zit zelfs een Gelaatsnet verwerkt dat voor je gehele gezicht kan . Je huid is niet meer zichtbaar en je bent 1 met je jas Haha .
De Jas die ik destijds bij die broek gekocht heb bleek veel te klein . En heb ik toen terug gebracht .
Ik sluit een link bij waar men er wat verder op ingaat omtrent uitleg en mogelijkheden .
Men had er zelfs nog een speciale rugzak bij Haha ( Zie link 2 )
Ondanks deze link kan eenieder er genoeg over vinden via WWW .

Zoals men gaat zien middels googelen zijn er twee versies . Een met de print op een donkere onderlaag en 1 versie met print op lichte onderlaag ( Zie mijn foto's met Broek en jas )


20170114_130249.jpg 20170114_130234.jpg 20170114_130427.jpg 20170114_130502.jpg 20170114_130400.jpg


http://sharky-fourbees.blogspot.nl/2011/07/m-70-swiss-alpenflage-jacket-backpacks.html

https://militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1729
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij even een Afbeelding van WWW met Gelaatsnet ! Wel dient de Capuchon enigzins aangetrokken te worden middels Drawstring om het op de juiste manier te benutten .
Op de Foto zit het dus Lala .


Swiss alpencamo.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie camo :thumbsup:

ER zit ROOD in en dat zie je niet veel . Niet veel betekend niet dat het er niet is !
Flecktarn zit volgens mij ook wat roods in .
En het is al oud spul haha .
Dit uit tijden dat er niet bezuinigt werdt maar geïnvesteerd .
 

FKAGB

Prepper goeroe
ER zit ROOD in en dat zie je niet veel . Niet veel betekend niet dat het er niet is !
Flecktarn zit volgens mij ook wat roods in .
En het is al oud spul haha .
Dit uit tijden dat er niet bezuinigt werdt maar geïnvesteerd haha .
Ik heb een tipi in nagenoeg dezelfde kleur rood. Was een beetje huiverig over die kleur in het bos. Ik kan je echter uit de praktijk zeggen dat die kleur heel mooi wegvalt. Heb toch een paar keer goed moeten zoeken en dat voor een tent van bijna 3 meter hoog en 5 meter breed.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ik gebruik de M83 en moet zeggen dat de kwaliteit niet te evenaren is voor die prijs.
 
Bovenaan