• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mamma En Pappa Kiwi zij samen bevallen .

F

frans81

Gast
;)Eindelijk was het zover .
Het gekraak en gekreun van de Kiwi struiken kon verholpen worden .
Ze hadden het er zwaar mee .
Alle nieuwe gezinsleden zijn met de Tang ter wereld gekomen en gaan in een lekker donkere koele slaapkamer nog een beetje bijkomen tot hun buikjes zacht zijn .
Kindjes zijn wat klein maar dat komt door de soort en misschien ook omstandigheden tijdens het ontwikkel proces

1478093009350593167621.jpg 1478093069679979101503.jpg 1478093030183-1323817624.jpg
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@frans81 Lekkerrr! Mooi, Frans, ik probeer al zo'n 5 jaar om een paar Kiwi-planten tot nageslacht te bewegen, maar ... helemaal nix...:( Misschien preppen ze, en is er eerst een SHTF voor nodig voordat de kleintjes eruit knallen:confused:
En de plantenboer zei nog wel dat het "De Toppers" waren!:eek: Hmmm, dan denk ik dat ik nu wel weet hoe het met die planten hier zit:rolleyes:
Bij jou doen ze het prima, wat een berg...:thumbsup:
 
F

frans81

Gast
@frans81 Lekkerrr! Mooi, Frans, ik probeer al zo'n 5 jaar om een paar Kiwi-planten tot nageslacht te bewegen, maar ... helemaal nix...:( Misschien preppen ze, en is er eerst een SHTF voor nodig voordat de kleintjes eruit knallen:confused:
En de plantenboer zei nog wel dat het "De Toppers" waren!:eek: Hmmm, dan denk ik dat ik nu wel weet hoe het met die planten hier zit:rolleyes:
Bij jou doen ze het prima, wat een berg...:thumbsup:


Dit is het tweede jaar dat ze vruchten dragen .
Volgens mij zijn de struiken nu 6 jaar .
DE vruchten zijn wel aan de kleine kant .
Wel is gebleken dat de zogenaamde Vrouwtjes plant tweeslachtig is en dat het Mannetje er gewoon als reserve in verstrengeld is .
Selectie bij kweker is dus jan pet :(
En volgens mij zijn de vruchten van een tweeslachtige plant kleiner :mad:
Dit jaar zijn het er ook veeeeeeel meer . Vorig jaar hadden we een paar grotere vruchten .
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@frans81 Dan hebben we ze vast van dezelfde Jan Pet kweker.;)
Sprak bij die van ons over twee hybriden, en het zijn dan misschien twee mennekes :confused:
Ik ben wel benieuwd hoe jouw oogst dan volgend jaar is... een goede kans op veel en groot:thumbsup:
Geniet ervan!
 
F

frans81

Gast
@frans81 Dan hebben we ze vast van dezelfde Jan Pet kweker.;)
Sprak bij die van ons over twee hybriden, en het zijn dan misschien twee mennekes :confused:
Ik ben wel benieuwd hoe jouw oogst dan volgend jaar is... een goede kans op veel en groot:thumbsup:
Geniet ervan!

INTRATUIN medewerkers weten ook niet alles .
Onze zogenaamde ZOETE KERSEBOOM die we tegelijker tijd hebben aangekocht blijkt Lekkere ZEER ZURE vruchten te dragen .
Voordeel ?? Ja , want alleen ik lust ze . IK vind een wat zurige smaak lekker .
Deze Kiwi's zijn trouwens tot nu toe ook wat zurig . Laat ik ze zeer lang liggen dan worden ze zeer zoet .
 

Flos

SHTF Expert
Van kiwi's kweken heb ik geen kaas gegeten. Dus ik doe mijn pet af voor iemand die dat verwezenlijkt.
 

Rataplan

Mankinds only hope
zover ik weet heb je inderdaad, een mannelijke en een vrouwelijke plant nodig voor de bestuiving, maar bestaat er ook een zelfbestuivende soort.

ja en voor een hypotheek ga je ook niet naar de makelaar ook al heeft hij ook met huizen te maken, maar naar bijv. een hypotheekadviseur.
zo is dat dus ook voor goede info over planten, daarvoor ga je naar een goede kwekerij met vakbekwame mensen in dienst en niet naar een medewerker van de intratuin, ook al hebben die ook met planten te maken.
misschien uitzonderingen daar gelaten, maar volgens mij is het aanname beleid bij dat concern er niet opgericht om personeel aan te nemen, die de klanten meer info kunnen verstrekken dan dat op het kaartje bij de plant al staat vermeld
 

Nomad

Diehard Prepper
Je hebt mensen die gelijk om de Wifi vragen als ze op visite zijn, bij jou kunnen ze nu om de KiWi vragen!
Ziet er goed uit, het is een hele bult. Hoe smaken ze?
 
F

frans81

Gast
Je hebt mensen die gelijk om de Wifi vragen als ze op visite zijn, bij jou kunnen ze nu om de KiWi vragen!
Ziet er goed uit, het is een hele bult. Hoe smaken ze?

Beetje Zurig / zoet .
Waarom ik het zurig/ zoet noem ?
Zoetzuur dan denk ik meteen aan een pot augurken :lol: En ze komen niet uit een pot :)
De echte heel zachte zijn te zoet :oops:
Gezien de afmeting werk je rustig 10 van die dingen naar binnen .
Ik moet ze iets vaker checken op het rrijpingsproces.
Binnen gaat het snel .
En ook weer nu , net als bij de kersen ;)
eet ik ze alleen .
Morgen even naar de Buurvrouw :)
:oops:
 
Bovenaan