• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Meerdere landen staken reddingsoperatie Turkije vanwege geweld, Nederlands team gaat door

Mayo

Last (wo)man standing

Meerdere landen staken reddingsoperatie Turkije vanwege geweld, Nederlands team gaat door​


https://www.telegraaf.nl/nieuws/140...kije-vanwege-geweld-nederlands-team-gaat-door

"Het team van het Oostenrijkse leger sprak van een steeds moeilijkere veiligheidssituatie, meldden Oostenrijkse media. „Het verwachte succes van een levensredding staat niet in een redelijke verhouding tot het veiligheidsrisico”, aldus de strijdkrachten. Zij wezen op toenemende agressie in Turkije. Er zou zelfs zijn geschoten, echter niet op de Oostenrijkse hulpverleners. Het team opereert net als andere buitenlandse rampenbestrijdingseenheden vanuit een basiskamp in de Turkse provincie Hatay."

Er zijn steeds meer berichten en beelden van mensen die winkels plunderen, omdat ze geen eten en water meer hebben.
Maar, er zijn ook beelden van pin-automaten die kapot gemaakt en leeg gehaald worden...
 

RockyFlats

Ruttaan
Plofkrakers 🤣

Maar idd van de gekke dat hulpverleners niet meer veilig zijn. Ik las inmiddels ook dat ze toch weer terug aan het werk gegaan zijn,

@phtvs , als mensen wanhopig worden... Ik maak mij geen illusies, en denk dat enkelen dan desnoods "over lijken gaan" om te overleven, en het hen niets uitmaakt of nu hulpverlener of niet.

Bij een grootschalige ramp hier, is geweld evenzeer te verwachten als hulp dagen uitblijft, denk ik. Het gevaar zal dan niet utgaan van wie men kent, maar juist van onbekenden en rondreizenden die geen backup hebben. Die, kloppen dan wel ongenodigd aan de deur of "worden lastig" zodra je ze ontmoet, kan ik mij voorstellen.

Het is ook een reden waarom ik een "bug-out" op voorhand minder zie zitten. Jezelf door onbekend terrein verplaatsen naar een verre BOL, en dan onbekend zijn voor de lokale bevolking. Die ziet in vreemden ook eerder een bedreiging. "Vogelvrij" zijn, is dan een twijfelachtig genot.
 
Bovenaan