• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

DirtyDutchman

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
20170802_115534.jpg 20170802_115245.jpg 20170802_115115.jpg 20170802_125700.jpg Naar aanleiding van mijn topic over het oefenrondje lopen in de Eifel, volgt hier mijn BOB nadat ik er bij terugkomst wat spul uit had gehaald. Het totale gewicht is 23 kilo.

Schroom niet om vragen te stellen!

Hier zie je het totaal overzicht, en de inhoud van de heuptas.

Het grote voordeel van de heuptas is dat de materialen hierin snel bereikbaar zijn zonder de rugzak af te zetten.
 

DirtyDutchman

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
20170802_130324.jpg 20170802_130305.jpg 20170802_124625.jpg 20170802_124245.jpg 20170802_124225.jpg In het topvak heb ik ook nog een waterdichte zak met toiletspullen e.d. Verder is hier de kleding te zien dat ik bij me draag (wollen sokken, 2 onderbroeken, sport shirt en broek, thermoshirt, wollen polswarmers, microfiber handdoek en zandzak voor vuile kleding e.d.), en wat ik al aan heb onderweg.

Ik heb ook nog een ehbo tas mee, maar ik voelde er niet zoveel voor om deze uit elkaar te halen.
 

petroman

SHTF Expert
hhmm, afritsbare zijvakken:
Wat voor gewicht gaat daar in ?
Ik zie eten (zwaar) en een gigantische rol tape. Zware dingen >tegen de rug in het midden van je rugzak.

Kleding: ik zou gaan voor een zomer en winter versie.
Je hebt nu in de zomer door de Eifel gelopen met twee paar handschoenen een bivakmuts en een warme sjaal (?)

Wat weegt die peli koffer om je brander ?

Geen naaisetje/reparatie/veters/noodfluitje/reddingsdeken ?

Mestin: die zijn er in alu en rvs. Gewichtsverschil is aanzienlijk.

23kg is aanzienlijk is voor meerdere dagen best zwaar.

Ik heb ergens een kampeerboekje van de ANWB over rugzak trektochten maken. Daar ston een heel stuk in over de gewichtsverdeling van je rugzak.
 

DirtyDutchman

Senior Prepper
hhmm, afritsbare zijvakken:
Wat voor gewicht gaat daar in ?
Ik zie eten (zwaar) en een gigantische rol tape. Zware dingen >tegen de rug in het midden van je rugzak.

Kleding: ik zou gaan voor een zomer en winter versie.
Je hebt nu in de zomer door de Eifel gelopen met twee paar handschoenen een bivakmuts en een warme sjaal (?)

Wat weegt die peli koffer om je brander ?

Geen naaisetje/reparatie/veters/noodfluitje/reddingsdeken ?

Mestin: die zijn er in alu en rvs. Gewichtsverschil is aanzienlijk.

23kg is aanzienlijk is voor meerdere dagen best zwaar.

Ik heb ergens een kampeerboekje van de ANWB over rugzak trektochten maken. Daar ston een heel stuk in over de gewichtsverdeling van je rugzak.

Ik zou inderdaad nog wel een kilo kunnen besparen door wat eten weg te laten.

Je hebt ook een goed punt wat betreft warme kleding! De wollen handschoenen en muts zijn er bij deze uitgehaald.

Wat betreft reparatie setjes.. deze moet ik ook nog aanschaffen, maar ik vertrouw erop dat mijn rugzak het voorlopig nog niet begeeft. Ik heb overigens wel een reserve heupband buckle, aangezien dit onderdeel de grootste kans heeft om kapot te gaan.

Een noodfluitje heb ik in de heuptas, dat is dat kleine oranje ding dat op de foto naast het kompas ligt. Verder heb ik nog een nooddeken in mijn ehbo tas en kan ik het paracord eventueel als veter gebruiken.
 

petroman

SHTF Expert
Ik zou inderdaad nog wel een kilo kunnen besparen door wat eten weg te laten.

Ik bedoelde niet direct weglaten maar meer let op gewichtsverdeling.
Ik snap dat dit je snelweg rugzak is als de hemel naar beneden komt dus extra eten etc is wel praktisch.

Zo had ik een broodmes in mijn rugzak zitten. Simpel ding met zelfgemaakte kartonnen schede om gewoon onderweg gekocht brood te kunnen snijden.
Zelfde gaat op voor een bord/beker/bestek. Wat heb je nodig versus wat geeft je een prettig gevoel ?
Laat je je baard staan of neem je scheergerei mee ?
Keuzes allemaal keuzes.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik zou in de zomer wel een paar dunne wollen handschoenen of wanten er in houden eerlijk gezegd. Als je een keer zeiknat regent en je hebt het koud is het wel fijn om je handen warm te kunnen houden.

Wat hier boven wordt gezegd: Winter en zomer versie. De winterspulletjes in een aparte drybag doen en naast je bob zetten. :)
 

Niels

Mankinds only hope
Heey, leuk om te lezen.
Ik denk dat ik veel het zelfde zou meenemen, maar toch e.e.a. weg laten zoals de Pelicase.
Ook heb je veel brandstof mee lijkt het, klopt dat? Zeker in verhouding tot je voedsel.
Zelf probeer ik om van dat hele brandstof gedoe af te komen door op hout te gaan koken (dan wel niet woodgasstove).
Voor e.e.a. te organiseren heb je ook van die geweven zakken waar je doorheen kunt kijken.
Ik zag 1 of andere Amerikaan op YouTube daar mee... Dat vond ik dan nog wel weer een idee. Super licht namelijk.
Die zaklamp lijkt me ook zwaar. Zelf heb ik de Fenix E12 [Hier een deeplink naar de officiele site van Fenix Light] welke
sterk is, ruim voldoende licht geeft, en met 1 AA werkt (ook NiMH werkt goed). Deze lijkt een stuk lichter.

Maar de grote vraag: Is je tripje in de Eifel geslaagd? Naar wens verlopen?
Edit: Ik zie het al, dat staat in het andere topic.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik zou in de zomer wel een paar dunne wollen handschoenen of wanten er in houden eerlijk gezegd. Als je een keer zeiknat regent en je hebt het koud is het wel fijn om je handen warm te kunnen houden.
Waar je dan ook aan zou kunnen denken is, een paar zomer duikhandschoentjes. Zijn niet zo zwaar, geven bescherming maar ook warm als ze nat zijn.
 
Bovenaan