• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mijn ehbo set

janvanloon

Senior Prepper
Op aanvraag :)
Mijn ehbo set up. De eerste is ene wat ik mee heb tijdens het werk.
Ik werk als natuurgids en als instructeur bij kinderen op bos klassen. Dan geef ik vooral natuurlijk onderdak, vuur maken, koken op houtvuur en zo verder.
Bij een groep kinderen is het kleinste sneetje al een drama :) ook is het opletten bij kleine brandwonden.
Normaal zijn we maar een paar meter van het hoofdgebouw af maar men stelt het op prijs dat we veiligheid in acht nemen.
DSC04650.JPG DSC04651.JPG

Drukverband,
Pleisters ( diverse maten en vormen )
Huidhechtstrips
Naalden
Pincet
Compeed ( hiel en tenen )
Isobetadine
Paracetamol
Verbandhaakjes
Compressen
10 oogspoel flesjes ( ook voor wonden )
Driehoeksverband
Mileta doek
Wonddressing
Brandwonden compres
Reddings deken
Burnshield hydrogel ( aanrader )!
Handschoenen
Kiss of life
Lukoplast tape
Ontsmettende handgel
Schaar
Venimex ( gif zuiger )
After sun creme

Mijn persoonlijke kit:

DSC04647.JPG DSC04648.JPG DSC04649.JPG
(achterste foto )
Catherter
schaartje
Dressing
Isobetadine ( waterzuivering, wond ontsmettend )
Kaliumpermangaat ( waterzuivering, bacterie dodend , vuur maken )
Veiligheids spelden
Aansteker
Nagelknipper
Afterbite
Glygerol ( vuur )
Pincet

Persoonlijke medicatie ( in het metalen blik )
Pijnstillers, ontstekingsremmers , anti allergie pillen, anti diaree pillen, krampstillende pillen, maag beschermende pillen ( pijn stillers en maag pillen moet ik nemen met alle andere medicatie ik heb namelijk fybro en zware jicht ).


Waterzuiverings tabletten
Burnshield gel
Kompres
Pleisters en compeed ( diverse maten en vormen ) en hechtdraad en naald
ORS zakjes en schepje om zelf te maken
Bloed lancet
Steriel doekje
Scalpel
Oordopjes
Tekentang ( met vergrootglas )
Spuit met naalden
Tape
Kompres
Voor grote wonden gebruik ik mijn t shirt als nood kompres ( al gedaan :) )

Dan is er ook nog wat basis kennis aanwezig zoals het gebruik van wegebree.
cursus EHBO en de gevorderde cursus heb ik ook gedaan ( beide vervallen en niet mogelijk om ze te vernieuwen ) Ze worden hier namelijk alleen 's avonds gegeven en daar geraak ik niet dan :) .
Als er mensen nog aanvulligen hebben shoot ( met alle plezier ).
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ziet er goed uit, lekker uitgebreid, dat zie ik graag, mis alleen een Israelisch verband en/of een tourniquet.

Oja en misschien Quicklot om hevige bloedingen te stoppen.

Dit is wel allemaal trauma gerelateerd dus misschien een beetje overdreven (niet in mijn ogen);)
 

Niels

Mankinds only hope
Leuk om eens te zien wat een ander bij zich heeft.
In het tasje wat ik bij me draag (niet continu maar als ik het bos in ga, etc.) zit veel meer, maar bepaalde dingen die jij hebt heb ik dan weer niet.

Misschien toch eens slim om ook een EHBO cursus te doen.
 

petroman

SHTF Expert
Raar dat je wel een EHBO kit wordt geacht bij je te hebben van je werkgever maar dat je (en collega's ?) geen herhaalcursus krijgen.
Ik zie een oude pukkel maar geen waterdichte doos. Is dat bewust ?
 

janvanloon

Senior Prepper
Ik heb altijd drybags in de rugzak ( die gaat dan ook altijd mee ), dus in noodgeval.
Maar op zich is het niet nodig. De kit staat in de auto ( of binnen in het lokaal ) en word uitgenomen samen met het les materiaal ( vuurmaak set ).

Van de werkgever word het niet geacht dat we dit doen. Maar ik zie leerkrachten die met kinderen buiten zijn en die rond lopen als kippen zonder kop.
Vandaar ik het liever bij heb :)

de oorpluggen :) :) er worden soms nachtwandelingen gedaan en ik hang meestal ergens tussen de bomen in een hangmat. Vandaar dat ze wel handig zijn.

Dressing - Field dressing
 
Bovenaan