• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mijn ehbo set

janvanloon

Senior Prepper
Op aanvraag :)
Mijn ehbo set up. De eerste is ene wat ik mee heb tijdens het werk.
Ik werk als natuurgids en als instructeur bij kinderen op bos klassen. Dan geef ik vooral natuurlijk onderdak, vuur maken, koken op houtvuur en zo verder.
Bij een groep kinderen is het kleinste sneetje al een drama :) ook is het opletten bij kleine brandwonden.
Normaal zijn we maar een paar meter van het hoofdgebouw af maar men stelt het op prijs dat we veiligheid in acht nemen.
DSC04650.JPG DSC04651.JPG

Drukverband,
Pleisters ( diverse maten en vormen )
Huidhechtstrips
Naalden
Pincet
Compeed ( hiel en tenen )
Isobetadine
Paracetamol
Verbandhaakjes
Compressen
10 oogspoel flesjes ( ook voor wonden )
Driehoeksverband
Mileta doek
Wonddressing
Brandwonden compres
Reddings deken
Burnshield hydrogel ( aanrader )!
Handschoenen
Kiss of life
Lukoplast tape
Ontsmettende handgel
Schaar
Venimex ( gif zuiger )
After sun creme

Mijn persoonlijke kit:

DSC04647.JPG DSC04648.JPG DSC04649.JPG
(achterste foto )
Catherter
schaartje
Dressing
Isobetadine ( waterzuivering, wond ontsmettend )
Kaliumpermangaat ( waterzuivering, bacterie dodend , vuur maken )
Veiligheids spelden
Aansteker
Nagelknipper
Afterbite
Glygerol ( vuur )
Pincet

Persoonlijke medicatie ( in het metalen blik )
Pijnstillers, ontstekingsremmers , anti allergie pillen, anti diaree pillen, krampstillende pillen, maag beschermende pillen ( pijn stillers en maag pillen moet ik nemen met alle andere medicatie ik heb namelijk fybro en zware jicht ).


Waterzuiverings tabletten
Burnshield gel
Kompres
Pleisters en compeed ( diverse maten en vormen ) en hechtdraad en naald
ORS zakjes en schepje om zelf te maken
Bloed lancet
Steriel doekje
Scalpel
Oordopjes
Tekentang ( met vergrootglas )
Spuit met naalden
Tape
Kompres