• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mil-Tek rugzak ervaringen

F

frans81

Gast
Mil Tec Oke maar US Army :confused::confused: NO No ;)
Ze hebben niets met het leger van doen .
Werken enkel voor de consumenten markt . Derhalve ook geen NSN certificatie .
Gewoon zelfde level als Fosco / Fostex enz enz . Maken alles na en zo staat er meestal bij " US MODEL " huppellepup :lol:
Als je pech hebt is alles made in China met de Materialen naar hun keuze . De Chinese Fabrikanten keuze ;)
Dan hebben we het niet meer over positieve SPECS .
 

Nomad

Diehard Prepper
Tja, kwalitatief is Mil-Tec niet te vergelijken met het echte werk @hans013.
Maar goed, alles heeft een prijskaartje en ik kan niet in jou portemonnee kijken.

Los van het merk is de tas zelf wel aardig denk ik. De rugzak zelf heeft enkele compartimenten, zo is de tas ook voor school of werk te gebruiken. De opbouw/heuptas is handig voor kleine spulletjes en kan los gebruikt worden. Voor op vakantie erg handig. Zeker als je er een kleine opvouwbare rug(tas) in stopt. Dan ben je klein bepakt, maar als het moet kan je nog van alles meenemen.

Dus al met al een leuke tas denk ik. Maar vergeet niet dat het 'consumenten materiaal' is. En dat is niet perse slecht.
Wellicht kan je voor hetzelfde geld iets vergelijkbaars kopen bij de legerdump, maar dan niet met al die tasjes er aan denk ik.

Persoonlijk heb ik enige ervaring met Mil-Tec. Misschien dat je daar wat aan hebt.

Ik heb een groene opbouwbare rugzak van Mil-Tec. Een lichtgewicht tasje die opgerold doet denken aan de Maxpedition RolyPolly. Uitgerold is het gewoon een ripstop nylon rugtas met webbing banden. Er is een MOLLE panel aanwezig, maar de bruikbaarheid is beperkt. Verder zit er een klein vakje met rits in. De rits is loopt redelijk. Als extra zit er nog een namaak GrimLock op. Daarbij zie je het kwaliteitsverschil, het kunststof is zachter en flexibeler dan die vam ITW Nexus.
Het tasje heeft bij mij veel te verduren, ik gooi er alles in. Met name puntige objecten als vleesverpakkingen en kartonnen doosjes zijn een aanslag op het materiaal. Maar hij is nog steeds heel. Alleen de waterproof lining is op een paar punten los aan het laten.
Maar goed, daar is de prijs dan ook naar: €6,95
Het tasje is echter wel zo hamdig dat ik er nu een 2e bij heb gekocht.

Dus bedenk goed wat je verwachtingen zijn. Zoek je een tas voor dagelijks gebruik, dan is dit leuk. Wil je gaan camperen of hiken met de tas? Dan zou ik er nog een nachtje over slapen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ik vindt mil-tec niet heel slecht , vergelijk het met wandelschoenen. Koop je echte dan loop je er 5 jaar op. Koop je bij Scapino ofzo dan gaan ze een jaar mee.
Of je loopt zo weinig dat ze ook 5 jaar mee gaan. En daar zit het verschil. Koop je een tas voor keer per jaar een weekend of voor iedere dag.
 

petroman

SHTF Expert
Ik vindt mil-tec niet heel slecht , vergelijk het met wandelschoenen. Koop je echte dan loop je er 5 jaar op. Koop je bij Scapino ofzo dan gaan ze een jaar mee.
Of je loopt zo weinig dat ze ook 5 jaar mee gaan. En daar zit het verschil. Koop je een tas voor keer per jaar een weekend of voor iedere dag.

Ben ik niet met je eens: er zit wel degelijk verschil tussen: goedkoop is duurkoop (action versus bever zwerfsport) en iets aanbieden als zijnde legerspul dat het niet is.
En dus een frans81 nodig hebt om je op de verschillen te wijzen.
 

Ray

SHTF Expert
Voor het dagelijkse, hier in de buurt alles tasje gebruik ik meestal een goedkopere tas dan voor m'n bug-out.
't Ding is eens gejat, wordt zo misbruikt alles het wel een keer het begeeft, of je wordt aangereden door een auto en de ambulance broeders knippen je bandjes door. :fluit::lol:

Ook als je nog niet zeker weet wat jou als tas het beste bevalt, kun je beter een keer een goedkoop model gebruiken. Eenmaal een voorkeur voor bepaalde vorm, formaat, indeling, ga je natuurlijk van een betere kwaliteit tas nog meer plezier krijgen. :)
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Natuurlijk is er verschil, maar als je mil-tec koopt weet je ( of hoor je te weten ) dat je geen echt spul koopt. Maar de andere kant is dat je geen rugzak van 200 euro kan kopen als je maar 100 euro hebt
 

petroman

SHTF Expert
Natuurlijk is er verschil, maar als je mil-tec koopt weet je ( of hoor je te weten ) dat je geen echt spul koopt. Maar de andere kant is dat je geen rugzak van 200 euro kan kopen als je maar 100 euro hebt

Helemaal waar.
Maar mijn eerste ervaringen van: en een slechte tent en koud slapen waren genoeg om te gaan sparen voor duur.
Tip van Ray is ook goed: kijk ervaar wat je nodig hebt en koop dat dan in A-kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

hans013

Senior Prepper
Ik ga eens verder kijken naar iets anders. Ondertussen me ook laten informeren bij Bever. En me dus aan het oriënteren op een andere tas. Dank allen voor de input!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
Natuurlijk is er verschil, maar als je mil-tec koopt weet je ( of hoor je te weten ) dat je geen echt spul koopt. Maar de andere kant is dat je geen rugzak van 200 euro kan kopen als je maar 100 euro hebt

Je moest maar eens weten hoeveel mensen / Toeristen dat niet weten .
Oa Dumpwinkeltjes hebben genoeg van dat .
Vooral Fostex / Fosco .
Ik heb/ had twee dingen van Miltec !
En ben over beide niet tevreden .
Oa de 2.5 Liter microban reservoir .
Lekt al vanaf dag 1 bij de grote vuldop .
De ene keer frot je twee minuten en de andere keer gooi je het ding terzijde .
Miltec heeft ervoor gezorgt dat ik Camelbak kocht :lol::thumbsup:
De rugtas destijds heb ik in een haastbui bij een Dump gekocht .
Dit omdat het regende en de meegenomen spullen nat werden .
Ze werden dus nog nat en het ding scheurde uit de bodem en de rits was binnen twee dagen stuk .
En dat met 3 a 4 kilo erin .
Type weet ik niet meer .
Wel dat er twee pakken ijsthee inzaten en wat broodjes / t shirt en slippers .
 
G

Gamble

Gast
Heb via de prepshop de mil-tec tas gekregen voor de b-bob review, zo'n 3 jaar geleden.
Gebruik hem dagelijks voor werk en EDC, heb er 3 dagen mee in de bossen 'overleefd', neem hem mee op dagtripjes met gezin en soms zelfs als ik de bossen induik.
Na een eerste wasbeurt zijn de schouder straps iets losser geworden, maar moet alsnog zeggen dat ik best tevreden ben over de tas zelf, alsmede de kwaliteit van een goedkoper product.
Heb diverse tassen van alle prijsklassen en duurder is zeker weten niet altijd beter.
 
F

frans81

Gast
Heb via de prepshop de mil-tec tas gekregen voor de b-bob review, zo'n 3 jaar geleden.
Gebruik hem dagelijks voor werk en EDC, heb er 3 dagen mee in de bossen 'overleefd', neem hem mee op dagtripjes met gezin en soms zelfs als ik de bossen induik.
Na een eerste wasbeurt zijn de schouder straps iets losser geworden, maar moet alsnog zeggen dat ik best tevreden ben over de tas zelf, alsmede de kwaliteit van een goedkoper product.
Heb diverse tassen van alle prijsklassen en duurder is zeker weten niet altijd beter.

Dat bestaat dus ook :thumbsup:
Ik had helaas een nare ervaring .
Was ook een normale uitvoering destijds zonder molle en extra's .
Waarschijnlijk niet meer te vergelijken met het huidige .
Maar toch durf ik het niet meer aan :(
De hoeken van die 1 half liters ijsthee pakken waren denk ik de oorzaak van inscheuren .
 

DirtyDutchman

Senior Prepper
Ik zou ook adviseren voor wat betere kwaliteit te gaan. Ik heb zelf de berghaus crusader 90+20 en heb deze al meerdere lange trips meegenomen en hij is nog steeds in top staat. Bovendien ga je er heel snel spijt van krijgen als je een "slechte" rugzak hebt zodra je er langere afstanden mee gaat lopen. Je krijgt last van je rug, schouders en je gaat je er gewoon gruwelijk aan irriteren. Heb zelf een goedkope rugzak gehad en aan het einde van een trip hing deze met touw aan elkaar.. de buckles braken af, ritsen gingen stuk.. het was hopeloos. Heb zelf wel wat van mil-tec, maar dat zijn dan dingen als mutsen en een bundeswehr isomat die ik in stukken heb gesneden om er zitmatjes van te maken. Daarvoor kan je wel prima goedkoper spul halen.
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik heb deze tas ook en onlangs nog een lang stuk mee gelopen en daarbij flink zwaar gevuld. Het viel me zeker niet tegen. Als je de pouches eraf haald, net als de heupband dan houd je afmetingen over die als handbagage het vliegtuig in kan. Een heupriem met afgekoppelde pouches gelden dan als een soort handtas. Zo kun je reizen zonder de kosten van het laadruim. Uit het vliegtuig maak je er weer een complete rugzak van. Ik heb wel verder uitgebreid met molle-tasjes links, rechts en aan de voorkant.
Ik heb twee nadelen gevonden. Het molle is niet overal even breed dus is het soms proppen.
De lusjes van de grote pouches aan beide kanten laten snel los. Dat maakt geen drol uit want het zit toch vast met molle.
Kwaliteit is -zoals al gemeld- niet te vergelijken met het echte spul maar valt bij deze tas niet tegen voor de prijs.
 

markske

Diehard Prepper
Buy once, cry once.
Ik koop liever A-spul tweedehands voor minder de de nieuwprijs van B-spul. EN ja, daarvoor heb je soms wat geduld nodig...
Be beloning van goedkoop en goed gediend te zijn, is dan des te groter.
 

Richard434

Prepper goeroe
Buy once, cry once.
Ik koop liever A-spul tweedehands voor minder de de nieuwprijs van B-spul. EN ja, daarvoor heb je soms wat geduld nodig...
Be beloning van goedkoop en goed gediend te zijn, is dan des te groter.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Een B-merk is misschien niet fantastisch, maar vaak voldoet het wel, in ieder geval voor een periode.
Het nadeel van een tweedehands A-merk is natuurlijk ook dat je niet weet hoe het behandeld en onderhouden is.

Daarom denk ik dat je per product moet kijken of je een A-merk nodig hebt, of dat een B-merk ook voldoet.
 

DirtyDutchman

Senior Prepper
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Een B-merk is misschien niet fantastisch, maar vaak voldoet het wel, in ieder geval voor een periode.
Het nadeel van een tweedehands A-merk is natuurlijk ook dat je niet weet hoe het behandeld en onderhouden is.

Daarom denk ik dat je per product moet kijken of je een A-merk nodig hebt, of dat een B-merk ook voldoet.
Klopt helemaal! Zoals ik in mijn voorgaande reactie ook al had genoemd kan je voor de minder essentiële dingen best het goedkopere merk pakken. Echter, voor belangrijke zaken als rugzakken denk ik dat je toch echt het beste meteen voor het goede spul kunt gaan. Maar uiteindelijk moet iedereen die keus natuurlijk voor zich maken, ik wil mensen alleen behoeden voor de fout die ik heb gemaakt, omdat rondlopen met een kapotte rugzak toch wel een bijzonder grote domper is.
 
Bovenaan