• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

MRE tips/voorkeuren

Bunkertje

Prepper
Heeft er iemand tips/voorkeuren qua mre?
Hoor graag wat meningen,ben op zoek naar aanvulling op mijn huidige mre's van Fuel your prepperation.

Grt
Bjorn
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik zou zeggen(BIG FREE TIP) proef ze eens.

Als jij Fuel your prepperation. weet te vinden weet je waarschijnlijk al meer dan de doorsnee prepper.
 

Bunkertje

Prepper
Ik zou zeggen(BIG FREE TIP) proef ze eens.

Als jij Fuel your prepperation. weet te vinden weet je waarschijnlijk al meer dan de doorsnee prepper.


Dat snap ik,maar je big Free tip is niet echt Free want dan moet ik alle mre's gaan kopen en testen ;)

Vandaar mijn vraag of er mensen voorkeuren hebben of toevallig hele goede zijn tegen gekomen.
 

AWOL

Prepper goeroe
Heeft er iemand tips/voorkeuren qua mre?
Hoor graag wat meningen,ben op zoek naar aanvulling op mijn huidige mre's van Fuel your prepperation.

Grt
Bjorn
Aangenomen dat je redelijk Engels begrijpt dan zijn er vele MRE reviewers op YT die MRE's uit allerlei landen en periodes testen en reviewen, een greep:

https://www.youtube.com/channel/UCIUTBxBxmMMY2bUJqYITJxw
https://www.youtube.com/channel/UCIUTBxBxmMMY2bUJqYITJxw
https://www.youtube.com/channel/UCx0dBY3QNmUeil1f6prRx_Q
https://www.youtube.com/channel/UC7dAKknI_zWUNcz36T0Lp6w
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
De tip is free jongen, de tip.
Ik kan je ook tippen wat betreft autokeuze...heb ik ook goede tips voor...maar de kosten van de auto draag je zelf he.

Waar je naar vraagt gaat over smaak...die is voor iedereen anders. Daarom zal je toch zelf moeten proeven.
 

Cardhu

Elementary prepper
Persoonlijk ben ik een groot van van de RCIR http://www.mreinfo.com/international-rations/french-rcir/
Het legerrantsoen van het Franse leger.
Ze zijn er zwaar, dus niet bepaald geschikt als je lange wandelingen wilt maken.
Daar staat tegenover dat ze erg smakelijk zijn, je ze meteen kunt eten (in tegenstelling tot de gevriesdroogde varianten), de heater om de maaltijden te verwarmen er al bij inzit, evenals waterzuiveringstabletten, en er erg veel variatie in de menu's zit.
Ik heb er standaard een in de auto liggen, voor het geval dat. Er zitten voldoende verschillende producten in dat iedereen in mijn gezin er wel wat tussen vindt dat ze graag eten. Al was het maar de pudding en de crackers.
De producten hebben een gezamenlijke energieke waarde van ca 3400 kCal, waardoor je het er een flinke tijd op kunt doen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk ben ik een groot van van de RCIR http://www.mreinfo.com/international-rations/french-rcir/
Het legerrantsoen van het Franse leger.
Ze zijn er zwaar, dus niet bepaald geschikt als je lange wandelingen wilt maken.
Daar staat tegenover dat ze erg smakelijk zijn, je ze meteen kunt eten (in tegenstelling tot de gevriesdroogde varianten), de heater om de maaltijden te verwarmen er al bij inzit, evenals waterzuiveringstabletten, en er erg veel variatie in de menu's zit.
Ik heb er standaard een in de auto liggen, voor het geval dat. Er zitten voldoende verschillende producten in dat iedereen in mijn gezin er wel wat tussen vindt dat ze graag eten. Al was het maar de pudding en de crackers.
De producten hebben een gezamenlijke energieke waarde van ca 3400 kCal, waardoor je het er een flinke tijd op kunt doen.

Wat gaan ze kosten ??
Het klinkt bijna als reclame haha
Ik persoonlijk vind gewicht een reuze verschil uitmaken .
Vooral als het in de BOB of wat voor tas ook mee moet .
Als hand bagage of rug bagage .
Ik ben dus hardt op zoek naar partij goedkope vriesdroog / MRE .
Dat Franse spul is helemaal oké en smaakvol en ruim genoeg menu in keuze !!!
In dat opzicht deel ik jou mening
 

Cardhu

Elementary prepper
Wat gaan ze kosten ??
Het klinkt bijna als reclame haha
Oh, dit is echt niet als reclame bedoeld hoor!
Gewoon mijn persoonlijke mening.
Ben namelijk nogal gefascineerd door legerrantsoenen. Heb ze in allerlei maten en soorten. Engels, Frans, Pools, Nederlands (ook ROEK), Amerikaans etc.
Je kunt ze overal kopen. Online via Ebay.com of op speciale beurzen.
De prijzen variëren uiteraard. Van 'belachelijk duur' tot 'acceptabel'.
'Heel goedkoop' zul je ze helaas niet al te snel vinden. Maar datzelfde geldt voor gevriesdroogd eten.
Het is maar net waar je zelf de meeste waarde aan hecht.

Ik heb een paar Drytech maaltijden, maar vindt ze erg duur, ook al zijn ze lichtgewicht.
 
F

frans81

Gast
Oh, dit is echt niet als reclame bedoeld hoor!
Gewoon mijn persoonlijke mening.
Ben namelijk nogal gefascineerd door legerrantsoenen. Heb ze in allerlei maten en soorten. Engels, Frans, Pools, Nederlands (ook ROEK), Amerikaans etc.
Je kunt ze overal kopen. Online via Ebay.com of op speciale beurzen.
De prijzen variëren uiteraard. Van 'belachelijk duur' tot 'acceptabel'.
'Heel goedkoop' zul je ze helaas niet al te snel vinden. Maar datzelfde geldt voor gevriesdroogd eten.
Het is maar net waar je zelf de meeste waarde aan hecht.

Ik heb een paar Drytech maaltijden, maar vindt ze erg duur, ook al zijn ze lichtgewicht.

Was maar een Geintje haha .
Niet serieus bedoelt !
Mijn excuses als het zo overkwam .
Je verwoorde het zo mooi .
 

Cardhu

Elementary prepper
Geen probleem :)
Zoals ik al zei, ben nogal gefascineerd door die dingen.
En leuk dat mijn enthousiasme blijkbaar aanstekelijk is!
Succes met je zoektocht naar acceptabel geprijsde gevriesdroogde maaltijden. Ik ben ook nog steeds op zoek ;)
 

Ray

SHTF Expert
Persoonlijk ben ik een groot van van de RCIR http://www.mreinfo.com/international-rations/french-rcir/
Het legerrantsoen van het Franse leger.
Ze zijn er zwaar, dus niet bepaald geschikt als je lange wandelingen wilt maken.
Daar staat tegenover dat ze erg smakelijk zijn, je ze meteen kunt eten (in tegenstelling tot de gevriesdroogde varianten), de heater om de maaltijden te verwarmen er al bij inzit, evenals waterzuiveringstabletten, en er erg veel variatie in de menu's zit.
Ik heb er standaard een in de auto liggen, voor het geval dat. Er zitten voldoende verschillende producten in dat iedereen in mijn gezin er wel wat tussen vindt dat ze graag eten. Al was het maar de pudding en de crackers.
De producten hebben een gezamenlijke energieke waarde van ca 3400 kCal, waardoor je het er een flinke tijd op kunt doen.

Die blikken zijn idd erg lekker kan ik vertellen, Boeuf Bourgignon was zeer smakelijk. Bij mij zat er zelfs een esbitbrandertje bij, echt compleet dus. Voor de mensen met een auto wel te doen, maar voor in de rugzak wordt het toch wellen van gevriesdroogd spul ben ik bang.

De Amerikaanse zelf warmende zakken kan ik niemand aanraden, maar je kunt erop overleven. En hoe heet dat echte survival leger spul ook alweer, NRG5 geloof ik, dat is nauwelijks beter dan een blok zeep om op te kauwen, wel erg veel calorieën om direct en zonder warmen te eten is.

Gedroogd spul (Pasta en rijst smaken) haal ik in Duitsland, Dr. Lange is het lekkerst en nog goedkoop ook, iets van .69 cent per zakje nu. Voor twee personen ook nog officieel, maar beetje flinke eter krijgt hem alleen ook wel op. Nadeel is dat de kooktijd aanzienlijk langer is dan die speciale adventure food dingen, zeker een minuutje of tien en de verpakking is gewoon minder degelijk dan bij die dure varianten.
 

Richard434

Prepper goeroe
Hoe gedragen ze zich in de BOB haha .
Uit ervaring weet ik dat nr 2 snel mekkert..... ;)

On topic,
Wat is Ready to Eat?
Zelf neem ik het liefst iets van Noodles mee, juist omdat het erg makkelijk, snel en voedzaam is.
Maar dan moet je jezelf wel de luxe van (het liefst heet) water gunnen.
 

Bunkertje

Prepper
Uit ervaring weet ik dat nr 2 snel mekkert..... ;)

On topic,
Wat is Ready to Eat?
Zelf neem ik het liefst iets van Noodles mee, juist omdat het erg makkelijk, snel en voedzaam is.
Maar dan moet je jezelf wel de luxe van (het liefst heet) water gunnen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan gevriesdroogd,maar dan kun je inderdaad niet zonder water.
Bij verplaatsingen (survival fanaat) scheelt het aanzienlijk in gewicht.
 
Bovenaan