• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mylar zakken op rol

laforge

Prepper
Hallo!

Heb goed gezocht met startpage.com maar kan niet vinden waar ik het beste Mylar zakken kan kopen. Help aub?

Liefst natuurlijk een rol van 2 lagen mylar waar de randen in de lengterichting alvast zijn voor-gesealed...

Danks!
 

RDNK76

Survivor
Krijg je die zakken met iedere willekeurige vacuümeermachine dicht? Ken de zakken kant en klaar natuurlijk wel, alleen het zelf gebruik proces is me onbekend. Denk zelf eraan om te investeren in een inblikmachine
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

W-O-L-F

Senior Prepper
Krijg je die zakken met iedere willekeurige vacuümeermachine dicht?
Struikelde net over deze postin en dacht, je vraag is niet beantwoord :)

uit ervaring. nee
de goede zakken zijn dikker dan dat de gemiddelde vacuüm machine aan kan
en vaak ook te breed

er zijn voor mylar speciale sluiters maar die zijn schreeuwend duur

maar hahahaha zoals met veel dingen, is er een oplossing
als budget prepper, de volgende tip die ik zelf gebruik

op naar de action een haar krultang straightener met rechte eendebek :) en hoppa Kost echt een drol, als ik me goed herinner hebben ze er 1 voor +/- 10,--
Natuurlijk even leren welke temp/stand en hoelang, maar dat heb je snel genoeg door :)
en als de zak te breed is zal je eerst links en dan rechts moeten doen.
upload_2016-3-17_10-17-30.png

en ja, ik hoor hem al opkomen ......

als je de zak wil vacuum zuigen gaat dit zonder truuk niet werken
maar de truuk is simpel
sluit de zak tot op een 3 a4 cm na
Stop het nog open stuk, schuin in je vacuum sealer
trek vacuum en seal af met de straightener zonder het vacuüm apparaat los te maken
en klaar

en voor ik het vergeet
let op bij kopen dat de bek goed sluit
en bij het sealen kan je de punten iets dicht drukken, zou niet heet moeten worden
maar wel oppassen, de zijkanten zijn wel heet
dus op eigen risico
 

Nomad

Diehard Prepper
@laforge Ik weet niet wat je in de zakken wil verpakken. Maar als het klein spul is kan je ook eens een kijkje nemen op AliExpress.
 

laforge

Prepper
Goede tips! Heb al wat success gehad met:
- kleine dingen: hergebruikte mylar zakjes (uit pakje aardappelpuree)
- mylar survival dekens
Alleen wel jammer dat voorwerpen die langer zijn dan m'n seal-apparaat nog niet zomaar lukken.
Maar dat van die haar-style-tang is zeker slim, heb ik ook wat van op youtube gezien, zelf nog niet getest.

Heb het simpelste model van Solis van de mediamarkt. Kwalitatief goed dingetje, kan er dus verschillende soorten zakken mee aan. Alleen de sealnaad is erg dun naar mijn mening (hoewel je natuurlijk meerdere seals kan maken aan 1 uiteinde).
 

laforge

Prepper
update voor mylar materialen,
- haarstijltang werkt,
- survival deken bevat te weinig plastic om zich dicht te smelten (is dus geen echt mylar?)
Ik ben nog steeds in de markt voor een goed adresje binnen NL. Weet wel dat het eigenlijk geen drol hoeft te kosten anders recycle ik liever supermarktverpakkingen.
 
Bovenaan