• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Myth: Cayenne peper als bloedstopper?

laforge

Prepper
Volgens onderstaand Youtube filmpje is cayennepeper een goede bloedstelper. Dus een goedkoop alternatief voor Chitosan (merknaam: Celox). Fact or fiction -- wedstrijdje doen wie z'n hand het eerst openhaalt?

 

dubbel0

Diehard Prepper
op preppers.nl heb ik al eens aangeboden om het te proberen, de cayenne peper in huis gehaald, maar om me nu expres een jaap te bezorgen gaat me wel erg ver *grin*
 

W-O-L-F

Senior Prepper
natuurlijk werkt het
je gaat dood van de pijn, en dan bloed je niet meer na een tijdje
cayenne peper heeft een hoge Capsaïcine factor zie de schaal van Scoville tussen de 30.000–50.000
ja oke het kan erger, maar in een open wond maakt het verschil tussen
in de brand staan, en in de brand staan
niet veel meer uit

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scovilleschaal

hahahaha ehhhhh, zou je dan ook je bus pepperspray kunnen gebruiken ipv je bus HeltiQ BloedStop Spray

AGENTTT HOEHOE AGENT
kunt u even mijn wond peperen hahahahahaha
 

Adri

Prepper
Ik heb een voorraad snelverband gekocht wel zo makkelijk tevens ook verband speciaal voor brandwonden.
 

Mrod

Senior Prepper
Ik red me meestal met een stukje T-shirt en duct-tape.

Sinds ik snijvaste handschoentjes draag zijn de aantal snijwonden drastisch verminderd. :fluit:
 

Prepare2Rescue

Survivor
Volgens onderstaand Youtube filmpje is cayennepeper een goede bloedstelper. Dus een goedkoop alternatief voor Chitosan (merknaam: Celox). Fact or fiction -- wedstrijdje doen wie z'n hand het eerst openhaalt?



:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ik hoop toch echt dat iemand het hier gaat proberen. Het videofilmpje slaat alleen al nergens op. Maar ik ben benieuwd naar de resultaten.
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stelde deze vraag recent aan mijn Apotheker, en die bevestigt dat Cayenne peper inderdaad het bloeden stelpt omwille van de Vitamine K die aanwezig is, achteraf de wond goed spoelen en afdekken


De foto van zijn antwoord is bijgevoegd :)
Ik wil het alvast eens proberen bij een volgend sneetje :)
#Nieuwsgierig :thumbsup:
PrepperMedic

[Mod] Dit soort experimenten zijn op eigen risico. Preppers-shelter.nl is niet aansprakelijk voor welk letsel dan ook. [Mod]
 

Bijlagen

  • IMG_6850.jpg
    IMG_6850.jpg
    11.7 KB · Weergaven: 35

wildemossel

Diehard Prepper
Ik zeg het nog maar eens: Stop NOOIT, nee nooit, nada nakko niks in een grote open wond. Je krijgt infecties en chemische schade (lees een megaontsteking).
En Cayenne peper? Ben je wel helemaal lekker? Kan je het beter dichtbranden met een hete pook, dat desinfecteerd ook prima!
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Laatst bewerkt:
Ik stelde deze vraag recent aan mijn Apotheker, en die bevestigt dat Cayenne peper inderdaad het bloeden stelpt omwille van de Vitamine K die aanwezig is, achteraf de wond goed spoelen en afdekken


De foto van zijn antwoord is bijgevoegd :)
Ik wil het alvast eens proberen bij een volgend sneetje :)
#Nieuwsgierig :thumbsup:
PrepperMedic


Iets wat kan, wil niet zeggen dat het verstandig, gezond of verantwoord is! Een apotheker is geen arts!

In Nederland leer je als je een EHBO cursus doet dat je niets in een open wond mag doen. Dat je een wondje juist moet laten bloeden om het vuil er uit te laten gaan.

Edit: Als je dit experiment gaat doen, zien we natuurlijk graag een filmpje!

[Mod] Dit soort experimenten zijn op eigen risico. Preppers-shelter.nl is niet aansprakelijk voor welk letsel dan ook. [Mod]
 
Bovenaan