• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Niet-geplaatste berichten

Loreen

Last (wo)man standing
Dit is misschien een rare vraag, maar goed ik stel hem toch.
Ik reageer echt op heel veel berichten, alleen 9 van de 10 x plaats ik die reacties niet. Bij dit forum blijven die reacties, die ik dus wel geschreven maar niet gepost heb, in het reageerveld staan. Dus als ik later het topic weer open, staat mijn reactie er nog.
Nou dacht deze leek dat dat gewoon met cookies te maken had. Maar wat blijkt nou, als ik iets op mijn laptop type, is de reactie (die ik dus niet geplaatst heb) ook te lezen op mijn telefoon (en andersom). Het bericht staat dus gelogd op het forum, ookal heb ik het niet geplaatst.

Nou vroeg ik me dus af hoe dat zit. Zijn die berichten ook te lezen door de beheerders? Lijkt mij wel, aangezien het dus gewoon ergens in de database gelogd is. Maar dat geldt dan dus ook voor berichten die je aan het schrijven bent, want tijdens het schrijven wordt het bericht steeds opgeslagen.

Nou weet ik niet of ik de enige ben die wel eens reacties schrijft die maar beter niet openbaar gemaakt kunnen worden en daarom hierbij denkt "oei!", maar ik wou in ieder geval even vragen hoe dat zit?
 

Ray

SHTF Expert
@Loreen Dat is idd de auto-save functie die voorkomt dat je ingevoerde tekst kwijtraakt als je computer crashed, je verbinding verliest of om wat voor andere reden je post niet afmaakt.
Deze tekst is voor mij als admin (en moderators) niet te zien.
 

Jasje

Prepper goeroe
Facebook bewaard wel je nooit geplaatste ingetikte en gebackspaced tekst in je profiel. 't is niet anders. Zal hier wel loslopen; het datagraaien toch?
 

JamHard

Prepper goeroe
Hier blijft dit inderdaad enkel alleen voor de betreffende persoon beschikbaar,... als je de tekst verwijderd en even wacht tot de auto-safe functie weer is langs geweest, blijft je venster verder weer leeg.

Geen logs, geen inzicht voor anderen,... puur alleen voor jezelf dat je je tekst niet kwijt bent, mocht er iets voor vallen zoals benoemd door @Ray
 
Bovenaan