• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuw type Slaapzak Korps Mariniers, Uit 2011, Polyester gevuld in plaats van Dons

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
DE 58 Pattern ( 1958 Ontwerp ) heeft inmiddels een hele geschiedenis en is tot ver na het jaar 2000 nog gefabriceerd .
Dit door verschillende fabrikanten . Slaapzak model beviel dus goed en was en wordt nog zeer gewaardeerd door verschillende groepen .
Het geluk met deze CQC 58 Pattern Mummy slaapzak ( Dons ) die ik vandaag bemachtigt heb is dat ie nog zeer recent is ( 2011) en derhalve in nieuwstaat .
Ook heb ik er de Originele Nylon Liner bij . Deze is ook Ex Long maar uit 1990 .
DE Liner zit op zes plaatsen met striklussen en op 8 met drukkers aan lint , die je door een lus haalt en vast zet .
Dit doet mij enigzins aan Fecsa denken , die hadden van die irritante ZEER KORTE linten om de zaak vast te zetten .
Vorige Forum heb ik deze ook getoond en wist ik niet waarvoor . Nu weet ik het dus .
Aan het ontwerp te zien kan er nog een extra buitenhoes omheen . Maar of ik die in Ex Long kan bemachtigen is een ??
DE Ex Long ( XL ) versies zijn er niet veel .
De slaapzak ligt redelijk goed , helaas is de rits een min punt daar deze met moeite van binnenuit bedient kan worden . De Lip met touwtje bevind zich bovenop de glijder en is dus aan de binnenkant niet voorzien van een extra Lip .Jammer jammer :(:(

CQC is een zeer gerespecteerde niet al te goedkope Fabrikant . DE engelsen zijn beter qua verstand en verkiezen toch kwaliteit boven rommel .


20160728_163339.jpg 20160728_163405.jpg 20160728_164429.jpg 20160728_164452.jpg 20160728_152240-1.jpg



http://cqc.co.uk/
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De Rest van de foto's

Laatste foto is van de Nylon Liner .

Ik raad echter aan niet de hele oude te kopen daar veel van dat Dons helemaal verkleeft is door de jaren heen .

20160728_163840.jpg 20160728_164506.jpg 20160728_164520.jpg 20160728_164531.jpg 20160728_164305.jpg
 
F

frans81

Gast
Eindelijk mail terug ontvangen van CQC :thumbsup:
En net zoals ik al had verwacht " Geen DONS " ;):(
Slaapzak is bijna identiek aan de 58 Pattern die wel met Dos was gevuld .
Slaapzak die ik hier heb is in opdracht van Defensie speciaal gemaakt door CQC voor ons Korps Mariniers ;)
Zie inhoud van de Mail hier onder . Je zult even je scherm moeten vergroten om het te kunnen lezen :( ;

CQC TYpe.jpg


Was instructies die ik van hun heb zijn als volgt
Handwash 40 C
Synthetics
Do not Bleach
Tumble dryer at Lower heat or line dry
Do not Iron
Do not dry clean
 

Niels

Mankinds only hope
Toch ziet dat spul er wel profi uit. Ik keek even op hun site, ziet er prima uit :).
Ik houd dit draadje even in de gaten...
 
F

frans81

Gast
Toch ziet dat spul er wel profi uit. Ik keek even op hun site, ziet er prima uit :).
Ik houd dit draadje even in de gaten...

Ze maken al decennia lang spul voor het leger wereldwijd .
Maar dat deze speciaal gemaakt zijn door hun dat zegt wel iets .
En al helemaal omdat Fecsa niet in het Label staat .
Zal dus wel voor een speciale opdracht zijn geweest .
In 2013 zijn ze gestopt met de productie van deze slaapzak .
Ik heb al vele mails wereldwijd verstuurd en je kunt je niet voorstellen wat daar voor een verassingen uitkomen :D
 
F

frans81

Gast
Wat ik mij ook afvraag is Waarom geen FECSA zoals iedereen ?
Ze bezuinigden tot en met in die tijd . En dan toch het dure CQC ;)
Zover mij bekend heeft het Korps Mariniers geen eigen Budget :confused:
De jacht op het misschien nooit beantwoorde WAAROM ;)
 

Ray

SHTF Expert
Wat ik mij ook afvraag is Waarom geen FECSA zoals iedereen ?
Ze bezuinigden tot en met in die tijd . En dan toch het dure CQC ;)
Zover mij bekend heeft het Korps Mariniers geen eigen Budget :confused:
De jacht op het misschien nooit beantwoorde WAAROM ;)

Nou, ze hebben toch nog steeds wel een status aparte binnen de krijgsmacht.
Krijgen echt meer voor elkaar en dit was gewoon de beste deal die ze binnen konden slepen. Tja, dan heb ik het maar mooi als particulier met m'n custom made donzen slaapzak. :) Scheelt heel wat onsjes, tien jaar garantie en waarschijnlijk het dubbele aan gebruiksgenot.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels den ik erachter dat er een Poncho aan de onderkant van de slaapzak bevestigt kan worden .
Dit middels de extra Horizontale rij drukkers die er bij de meeste modellen poncho's in zit .
Deze rij drukkers zit ook in de oude groene nylon poncho ( zie foto )


20160811_225026-2.jpg
20160811_225026-1.jpg
20160728_164531.jpg

20160728_164520.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan