• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nood reparatie band

J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Twee nieuwe banden door kapotte ventiel,

TIP
We hebben ook altijd een twee cilinder voetpomp bij ons, en secondenlijm, zo kan je een nood reparatie verrichten op de lekkende ventiel, en door de garage een nieuwe laten monteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De orgineleband en ventiel van 2005 kilometerstand:115087 waren een beetje uit gedroogd,
de ventiel was gaan lekken het gevolg een platte band, toen kon je pas zien dat de band redelijk was uit gedroogd, dus reden genoeg om er tegelijk twee, vier seizoenen 205/65R 16C VREDESTN COMT 2 AS 107/105T T.
Brandstof: E-Grip: B-Geluid: 71/Gat-2 - Voertuigcat: C2
Deze banden zijn achter gemonteerd, vorig jaar waren er net twee nieuwen voor gemonteerd, de monteur had gezegt voor slijt sneller dan kan je later daar ook de VS-banden op laten monteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lekke band kan je ook zelf repareren door een prop reparatie set bij je te hebben, maar dan voor je eerst een grotere gaatje in de band om vervolgens de prop er in te trekken, maar dat stuit mij wat tegen de borst namelijk je vergroot ook iets de gaat in het canvas en verzwak je iets de kracht van de canvas.

TIP TWEE,
Dan zou ik toch proberen de band geheel leeg te laten lopen, en met een dikke naald en secondenlijm zo ver mogelijk de lijm in het gaatje te krijgen de naald er weer uit en de lijm de tijd geven te drogen het plekje markeren naar de garage en daar de band als nog te laten plakken aan de binnenkant.

TIP DRIE, nood reparatie tijdens de SHTF.
De propset en twee cilinderpomp zou ik toch aanschaffen in tijd van de SHTF ligt er waarschijnlijkeveel rommel op de weg en kan je nog wel eens heel blij zijn met de set.

Reparatiekoordjes - voor Prop Reparatie van Autobanden - wielmontageshop
www.wielmontageshop.nl › contents › d...
Reparatie van dmv zelfvulkaniserende reparatiekoordjes, ook wel proppen genoemd. ... Nu nog voordeliger. Complete Basic set voor bandenreparatie dmv reparatiekoorden. Set bestaat uit: - Opruwnaald - Inbrengnaald.
http://www.wielmontageshop.nl/contents/nl/d13_Reparatiekoordjes.html

Ik hoop dat dit zo goed is, en op de juiste plek is gekomen, anders graag hulp van een MOD.
 
Bovenaan