• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ode aan de Buxusmot

petroman

SHTF Expert
Beste @Sam95 ,

Welkom op het forum. Mischien kan je je nog voorstellen of prep je alleen tegen de buxus mot ?

Verder goed verhaal maar ik waar ik de spullen kan kopen: buxustrap ?, speciale kalk ?, wat is dat ?
 

JohnVonSchutz

Senior Prepper
Hoe ik onze buxus heb gered van de dood is met de hoge drukspuit. Gewoon de hele buxus met hoge druk spuiten. Buitenkant, binnnenkant, onderkant en bovenkant. Je spuit die tere rupsjes zo kapot en anders worden ze wel zwaar beschadigd waardoor ze later wel kapot gaan.
Daarna met wat gif, ander alternatief wist ik nog niet en probleem opgelost. Wel ff regelmatig checken want het buxusmot seizoen is lang.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
....offfff je kiest voor inheemse planten als haag ipv buxus, zijn prima alternatieven te vinden die ook goed modelleerbaar zijn. Geen zorgen dat je een kale takkenzooi overhoudt dus jij blij, inheemse fauna is er blij mee, meesjes zijn blij dat er daarvoor geen gif meer nodig is, buxusmot niet blij want geen vreten. ik zeg dikke WIN.
 
Bovenaan