• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ongedierte bij kippen

Marcov

Prepper goeroe
En fatsoenlijk in het vizier van mijn luchtbuks heb ik ze ook nog niet allemaal gehad.

:off:
Ik krijg nu een heel ander beeld van @Flos dan tijdens de SC's. :D

Sniper-in-ghillie-suit.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag roofmijt uitgestrooid in de kippenverblijven bij mijn moeder. Want het kribbelde daar wat.
De restjes van de flesjes bij mij uitgestrooid voorkomen is beter dan genezen.
 

Ray

SHTF Expert
ik denk een rat
Een dakhaas is toch echt synoniem voor een kat. Echter, je kunt een kat een ei geven (zijn ze dol op) alleen krijgen ze hem niet kapot, ze zijn te groot voor hun bek.
Marterachtigen daarentegen (zoals de bekende steenmarter) weten er wel raad mee en laten zich alleen tegen houden door een degelijk kippenhok. Klimmen, graven en goedkoop gaas doorbijten kunnen ze als de beste.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Een dakhaas is toch echt synoniem voor een kat. Echter, je kunt een kat een ei geven (zijn ze dol op) alleen krijgen ze hem niet kapot, ze zijn te groot voor hun bek.
Marterachtigen daarentegen (zoals de bekende steenmarter) weten er wel raad mee en laten zich alleen tegen houden door een degelijk kippenhok. Klimmen, graven en goedkoop gaas doorbijten kunnen ze als de beste.

Aah oke, ik zag een vraagteken erachter en las ergens iets over waterkonijn, vandaar dat ik op een rat uitkwam.
Al is een waterkonijn geen rat, maar dat zal de laatste verwarring rond dieren(namen)soorten niet zijn.
 

Lai

Prepper goeroe
Een dakhaas is toch echt synoniem voor een kat. Echter, je kunt een kat een ei geven (zijn ze dol op) alleen krijgen ze hem niet kapot, ze zijn te groot voor hun bek.
Marterachtigen daarentegen (zoals de bekende steenmarter) weten er wel raad mee en laten zich alleen tegen houden door een degelijk kippenhok. Klimmen, graven en goedkoop gaas doorbijten kunnen ze als de beste.

Ik heb een kat die wel raad weet met een een heel ei. :mad: Gelukkig heeft ze niet zoveel trek in eieren.

Tegen marters helpt honden haar ook. De geur schrikt ze af. Kreeg ik als tip van een oude boerin. Afgelopen winter voor het eerst geprobeerd, kippenhok dag en nacht open en niks gebeurt met kip of ei. Buren daar in tegen hadden erg veel pech, van de 17 kippen zijn ze er 10 kwijt geraakt aan marters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Ik heb een kat die wel raad weet met een een heel ei. :mad: Gelukkig heeft ze niet zoveel trek in eieren.

Tegen marters helpt honden haar ook. De geur schrikt ze af. Kreeg ik als tip van een oude boerin. Afgelopen winter voor het eerst geprobeerd, kippenhok dag en nacht open en niks gebeurt met kip of ei. Buren daar in tegen hadden erg veel pech, van de 17 kippen zijn ze er 10 kwijt geraakt aan marters.

Ah leuke tip, dat doet @Piroska in Hongarije ook tegen die inbrekertjes.
 

Lai

Prepper goeroe
Gelukkig heb ik hier 2 grote verhaar ballen op poten lopen. Heb met de voorjaarsverharing nu al een vuilniszak vol honden haar. Genoeg voor de vogeltjes hun nestjes en voor in het kippenhok. Vogeltjes zijn slimme beestjes om honden haren voor nest voering te gebruiken :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Flos

SHTF Expert
Vorige week achteraan mijn grond een rat gezien. En vandaag terug. Wel had ik nu een buks in mijn handen. Maar denk dat ze maar een schamschot heeft gehad want ze wist nog heel goed naar de buurman zijn composthoop te vluchten.
Dus heb ik vandaag maar een val geplaatst.
 
F

frans81

Gast
Vorige week achteraan mijn grond een rat gezien. En vandaag terug. Wel had ik nu een buks in mijn handen. Maar denk dat ze maar een schamschot heeft gehad want ze wist nog heel goed naar de buurman zijn composthoop te vluchten.
Dus heb ik vandaag maar een val geplaatst.

Voor Ratten Geld , één is beslist Geen ! Er zullen er velen zijn den ik :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Marcov

Prepper goeroe
Rat Jerky
Created by Yuri Hart and Robert Pugh

15 Rats
1.Take all rats and with a smoking gun, smoker or cold smoker, smoke the rats with hickory until they have a smokey flavor.
2. Season the rats with salt and pepper. Line the rats on a grate with a sheet tray underneath.
3. Set the oven to 280 degrees F, place the rats in the oven and cook for three hours, or until rats are crispy on the outside.
4. Let the rats cool, and then pull the meat off of the bodies into bite size pieces.
5. Serve meat at room temperature.
 

Flos

SHTF Expert
Een van de vallen die ik van wijlen @Roodbaard heb gekocht heeft vannacht zijn dienst al bewezen.
Gisteren de val geplaatst en vanmorgen had ik al prijs. De eerste rat is gevangen. Met een schot van de lucht buks er een einde aan gemaakt.
Ik heb de val gelijk scherp gezet. Op hoop van zegen voor rat twee.
 
F

frans81

Gast
Een van de vallen die ik van wijlen @Roodbaard heb gekocht heeft vannacht zijn dienst al bewezen.
Gisteren de val geplaatst en vanmorgen had ik al prijs. De eerste rat is gevangen. Met een schot van de lucht buks er een einde aan gemaakt.
Ik heb de val gelijk scherp gezet. Op hoop van zegen voor rat twee.


Welk type heb je gebruikt van die vallen ?
 
Bovenaan