• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Op zoek naar een nieuw scenario

Flos

SHTF Expert
Velen die met preppen bezig zijn hebben bepaalde scenarios in hun hoofd.
Vb wat doe ik met een bug in of wat te doen bij een bug out enz.
Ik heb dat ook allemaal een beetje uitgepluist.
Maar de belangrijkste scenario is hoe begin ik opnieuw na een SHTF waar de helft van de wereld van de kaart is verdwenen waar hier en daar wat nieuwe gemeenschappen op rijzen.
Wel ik had het zogoed en zo kwaad mogelijk uitgezocht vele slapeloze nachten gehad en uren rond gereden om een geschikte locatie te vinden.
Het is begonnen met zo een dertigtal volwassenen en wat kinderen.
Maar de kinderen worden volwassen en krijgen op hun beurt kinderen.
Je leert hier en daar wat interessante mensen kennen en die voeg je toe aan jou gemeenschap in spe.
En zo groeit de groep. Heb meer spullen nodig en meer voedsel of meer mogelijkheden om dit te verbouwen.
Maar plots moet je heel het draaiboek herschrijven.
Vandaag hebben wij een vriend begraven.
Hij zou als slager functioneren in de groep ( dit was zijn vak )
Hij zou ( niet alleen ) instaan voor te toevoer van wild. ( dit was zijn passie zoals die van mij )
Hij zou instaan voor de nodige spullen om ons te verdedigen. ( want hij heeft en nog meer dan ik )
Dus naast het verlies van een vriend ben ik een gelijk denkende kwijt.
En is voorlopig niet te vervangen.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Nadat het meeste weggevaagd is...

Dan ga ik naar het politie bureau om aangiften te doen... en als er niemand is, dan pak ik wat "spullen" om mezelf veilig te houden.
Daarna ga ik reizen naar de verre plekken die ik altijd al had willen bezoeken maar er eigenlijk nooit van gekomen is. Onderweg probeer ik zoveel mogelijk vast te leggen doormiddel van foto / video en wellicht een dagboek.

Verplaatsen zal lastig worden, maar ook gratis, Ik verwacht dat ik het eerste halfjaar brandstof kan pikken uit andere auto's, of auto's kan pakken van andere die er niet meer zijn, de wat luxere-touring-cars, hetzelfde geld voor eten en drinken.
Zoals gezegd alles is weggevaagd, dus ben benieuwd hoe de eifeltoren, toren van pizza, achter de schermen bij de efteling, endergelijke er bij staan of eigenlijk niet meer, en dat documenteer ik dan :cool: .
 

PBear

Mankinds only hope
Ik prep niet voor het scenario, waarin het meeste weggevaagd. Mocht ik daar toch bij onwaarschijnlijk toeval levend in terecht komen, dan is het nog maar de vraag of ik zo'n situatie zou willen overleven.

Misschien dat ik het toch enigszins weet te redden met mijn huidige preps, waaronder een voorraad van 1000 liter huisbrandolie, waar mijn dieselauto uitstekend op rijdt. Ik neem aan dat in die WROL-situatie er geen accijnscontroles meer zijn. Dan kom je met een verbruik van gemiddeld 1:18 nog een heel eind - mits er nog wegen zijn om op te rijden.

Ik prep daarom vooral voor meer waarschijnlijke SHTF, zoals (langdurige) uitval van nutsvoorzieningen, voedsel-, medicijnen- en brandstof-tekorten en financiele crises. Ook tegen overdadige overheidsbemoeienis, die SHTF eerder in de hand werkt, dan hulp biedt.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Velen die met preppen bezig zijn hebben bepaalde scenarios in hun hoofd.
Vb wat doe ik met een bug in of wat te doen bij een bug out enz.
Ik heb dat ook allemaal een beetje uitgepluist.
Maar de belangrijkste scenario is hoe begin ik opnieuw na een SHTF waar de helft van de wereld van de kaart is verdwenen waar hier en daar wat nieuwe gemeenschappen op rijzen.
Wel ik had het zogoed en zo kwaad mogelijk uitgezocht vele slapeloze nachten gehad en uren rond gereden om een geschikte locatie te vinden.
Het is begonnen met zo een dertigtal volwassenen en wat kinderen.
Maar de kinderen worden volwassen en krijgen op hun beurt kinderen.
Je leert hier en daar wat interessante mensen kennen en die voeg je toe aan jou gemeenschap in spe.
En zo groeit de groep. Heb meer spullen nodig en meer voedsel of meer mogelijkheden om dit te verbouwen.
Maar plots moet je heel het draaiboek herschrijven.
Vandaag hebben wij een vriend begraven.
Hij zou als slager functioneren in de groep ( dit was zijn vak )
Hij zou ( niet alleen ) instaan voor te toevoer van wild. ( dit was zijn passie zoals die van mij )
Hij zou instaan voor de nodige spullen om ons te verdedigen. ( want hij heeft en nog meer dan ik )
Dus naast het verlies van een vriend ben ik een gelijk denkende kwijt.
En is voorlopig niet te vervangen.

Sterkte, Flos 😢
 

PBear

Mankinds only hope
Ik sluit mij aan bij wat @RockyFlats schrijft. Helaas brengt ouder worden ook verliezen in de vriendenkring met zich mee. Ik hoop dat je hierbij steun en inspiratie vind bij je echtgenote en (klein)kinderen, ook als zij niet jouw belangstelling voor preppen delen.

Verlies van naasten is helaas niet iets waartegen te preppen valt.
De tijd heelt niet alle wonden, maar de goede herinneringen en een oriëntatie op de mogelijkheden en kansen die de toekomst nog biedt, kunnen de leegte mettertijd weer vullen.

Sterkte @Flos !
 

Flos

SHTF Expert
Alle goede dingen bestaan uit 3.
Maar ook de slechte.
Op 1jan dit jaar verloor ik een vriend door een jacht ongeval.
Op 22 november verloor ik een hele goede vriend met een vis ongeval.
Gisteravond 29 december is een vriend heen gegaan en dit door ziekte.

Vind alleen de woorden niet om dit af te sluiten.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
@Flos ik lees dit nu pas. En heb de neiging om in de auto te stappen om je een knuffel te brengen. Die houd je tegoed van me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Bovenaan