• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Opvouwbare zonnelader LIDL

Niels

Mankinds only hope
@The mad engineer , Ik heb een Goal Zero Nomad 7 (met Guide 10), en een Duitse, Kalibri ofzo heet die.
Ze zien er behoorlijk het zelfde uit, maar ze zijn verschillend. De cellen geven niet de zelfde spanning,
waardoor dus dat doorkoppelen van de panelen niet zo goed werkt bij mij.
(ook daarvoor met ik met een step-up converter en wat diode's wat aan het bedenken).

Maar ik ben wel helemaal fan van de zonnepaneeltjes, en ik moet eerlijk zeggen dat ik in de zomer zoals nu
mijn telefoon (Samsung A5) waar ik dan ook weinig mee speel in het bos, en mijn zaklamp (Klarus RS30)
met 2 18650 cellen goed vol kan houden. Ik laad eerst de Guide 10, die snacht's de telefoon laad, daarna laad ik de zaklamp op.
Werkt prima.
Waarom de keuze voor zo'n groot paneel eigenlijk?
Waarvoor ga je deze gebruiken?
Hoe groter, hoe meer gesleep. In de rugzak neem je toch geen tablet mee ofzo.

@Flos , Laatst in een ander topic over die generatoren wilde ik er ook 1 halen, en hier bij 3 plaatselijke Lidl's
hadden ze niks. Bij Lidl 3 heb ik eens gevraagd hoe dat zat, en het blijkt dat het in regio's gaat die aanbiedingen. Tenminste dat vertelde de Lidl medewerker mij.
Het kan dus zijn dat het op een ander moment in de Lidl bij jou in de buurt komt.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
@Niels deze is kleiner dan de Lidl. Het idee is dat hij genoeg power kan geven om een iPad te kunnen laden. Ik gebruik die paneeltjes dus ook buiten de outdoor activiteiten om.
Zo zwaar is hij overigens niet, vouwt compact op.
Vandaag in de praktijk, 50% opgeladen in 5 uur tijd, valt mij eigenlijk wat tegen. Mobiel ging wel als verwacht.
Verder moet hij mijn powerbank/12v accu/mobiele starter kunnen opladen. Op deze manier kan ik dan weer mijn AA batterijen opladen, of wat dan ook met een sigaretten plug. Hoe meer power hoe beter.
Deze is net te dragen op een rugzak, dus geen probleem.
 

Niels

Mankinds only hope
@The mad engineer , ah, dat is wel tof inderdaad. Bij mij is het puur voor nood, al gebruik ik de Guide 10 regelmatig om de baterijen in leven te houden.
Eigenlijk niet eens een gek idee om het in het dagelijks leven te gebruiken met al die 230V~ opladers die in de fik vliegen :p.
 

Erny

Last (wo)man standing
Als je op de Lidl site (Belgie én Nederland) in het zoekvak: "Silvercrest Zonnelader" invult dan kom je hem wel tegen. Had eerst ook zelf gezocht en niet gevonden, staat erg diep en onlogisch weggestopt.
 

idbg

Senior Prepper
Ik heb wel een powerbank of 5 liggen. Paar van 2000 mAh en van 6000 mAh. Komen allen van de Action. Ben eigenlijk aan het wachten tot ze er eens binnen hebben van 10.000 mAh voor een tientje per stuk. Kan ik me er dan gelijk 5 aanschaffen. Ik geloof niet dat die van GoalZero (prijs x 5) beter zijn.

10.000 mah liggen bij de action, 16,99.
 

revoluta

Elementary prepper
1e post intro volgt. Bedankt @Floesh. Hij is binnen via jou link besteldt. De Anker powerport solar 21w voor €45,00.!!?
Ik weet niet hoe, €45 (hij kost 59). Mischien omdat ik geen creditcard heb,en de pers met cc, wou er ook 1. Dat we er 2 hebben besteldt ?
Iig ik ben er heel blij mee, dat wou ik even kwijt.
 

petroman

SHTF Expert
1e post intro volgt. Bedankt @Floesh. Hij is binnen via jou link besteldt. De Anker powerport solar 21w voor €45,00.!!?
Ik weet niet hoe, €45 (hij kost 59). Mischien omdat ik geen creditcard heb,en de pers met cc, wou er ook 1. Dat we er 2 hebben besteldt ?
Iig ik ben er heel blij mee, dat wou ik even kwijt.

@revoluta , wat probeer je nu te vertellen ?
Heb je nu één of twee anker dingen en hoe heb je dan 45 euro betaald als ze 60 kosten ?

je bent er in ieder geval blij mee.
 

revoluta

Elementary prepper
We hebben 2 anker powerport solar 21watt ( draagbare zonnepaneel) gekocht bij amazon de voor €90.

Op het moment van afrekenen zegt CC , hey revoluta hij kost €45(ps). ik kon het ook niet geloven , maar alles klopte 21w,nieuw
geen verdere (verz)kosten. Hij ligt nu voor me ,ik weet niet of t een eenmalige aktie, of omdat 2..
 

revoluta

Elementary prepper
Ja ik lees het terug, mijn excuses aan @petroman ,als t warrig overkwam. Ik wou eigenlijk Floesh bedanken, en ik kreeg een goeie deal dat wou
ik delen. Nu kruip ik terug onder mijn steen, groet..
 
D

Deleted member 101

Gast
Ja ik lees het terug, mijn excuses aan @petroman ,als t warrig overkwam. Ik wou eigenlijk Floesh bedanken, en ik kreeg een goeie deal dat wou
ik delen. Nu kruip ik terug onder mijn steen, groet..

Ha die @revoluta
Niet zo snel onder je steen kruipen, er lopen hier nogal wat preppers rond die recht voor zijn raap zijn en ook soms wat knorrig zijn waaronder ik:mad:
Niet zo kwaad bedoeld, gewoon een kwestie van wennen en vooral niet onder je steen kruipen.
Als ik me al aangesproken zou voelen, kaats ik de bal terug. Maar is ook wel een manier van reageren op forum berichten.
Als je vaak reageert en niet bang bent om je mening te geven, wen je overal aan. En denk je steeds een stap verder als de reageerder op jouw berichten. Dan bouw je ook aan je (communicatieve) vaardigheden.

Dan dan denk na een tijdje net zoals tom;
(welk antwoord is goed A of B
Beleeftheid niet meegerekend )

A:
De eerste de beste die hier kritiek op heeft, die neem ik toch te grazen;)


B:
Ik zal mijn mede prepper een keurig geformuleerd antwoord geven op zijn zienswijze. Ik deel namelijk zijn visie niet in deze en zal hopelijk met goede argumenten mijn bescheiden mening kunnen ventileren aan mijn mede prepper.

Het juiste antwoord zal ik later bekend maken:thumbsup:
 

petroman

SHTF Expert
he, hola, ik ben niet knoriig hoor. Ik heb net gegeten.

Ik ben allen kort van stof en probeer vaak de lezer even mee te nemen in mijn zienswijze, denkproces.
Dus ipv : hé hullo, tis rood. Meer van volgens mij is dit niet zwart wat denk jij ?
En soms typ ik ook sneller dan ik denk en ziet het er voor de ander toch net weer anders uit.

En excusses maken hoeft al helemaal niet. Onder je steen kruipen hhhmm daar moet ik effe over nadenken (humor, voor het geval dat)
 

AWOL

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Wij hebben er ook een aangeschaft bij de Lidl en deze bevalt ons erg goed, de zonnepaneel werkt al bij weinig zon en ook achter glas werkt deze zeer goed. Zelf wilde we ook niet veel geld neertellen alleen voor de naam "goalzero" en is het bij ons zeker geen miskoop geweest en doet deze het werk ook gewoon wat hij behoort te doen zoals bijvoorbeeld een telefoon opladen.

Ik heb deze vandaag ook binnengekregen, om dezelfde redenen die jij noemt. Had ik het geld gehad was ik wel voor de GZ gegaan.
Vandaag wil het ding niet laden, wat niet zo vreemd is want er is geen zon, enkel een dunne wolkenlaag.
Wellicht schrijf ik nog eens een review.

Herstel: de wolken trokken zich iets terug en het paneel begon direct te laden, dus zonder direct zonlicht en achter dubbelglas!
 
Bovenaan