• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Als Prepper wil je informatie hebben, zo veel mogelijk.
Een pager bv jupiler pro is zo legaal verkregen.
Alle hulpdiensten en pol: komen binnen op zo,n app:
Ook kun je dit zelf maken via een oude scanner, waar je alleen een laptop voor nodig bent.
De pager werkt zonder laptop, een batterij is voldoende.
Geert
 

hans013

Senior Prepper
Maarja tijdens SHTF wordt toch gewerkt met kazernecentrales dus geen meldingen over het netwerk. Doen ze overigens al jaren tijdens oud en nieuw
 

FKAGB

Prepper goeroe
Niet alle meldingen komen door heb ik gemerkt en P2000 staat al een tijdje op de nominatie om uitgefaseerd te worden. Om die reden heb ik de 112 app op mijn telefoon staan. Krijg ik toch de meldingen binnen alsof het een P2000 pager is en hoef ik niet meer te investeren in een pager.
 

Ray

SHTF Expert
Niet alle meldingen komen door heb ik gemerkt en P2000 staat al een tijdje op de nominatie om uitgefaseerd te worden. Om die reden heb ik de 112 app op mijn telefoon staan. Krijg ik toch de meldingen binnen alsof het een P2000 pager is en hoef ik niet meer te investeren in een pager.

Welke app is dat? Ik zie dat er meerdere bestaan.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Welke app is dat? Ik zie dat er meerdere bestaan.
Ik heb 112NL-Pro. Ik heb de licentie voor een paar euro gekocht. Ik heb hem zo ingesteld dat hij de plaatsen waar ik veel ben constant monitort (ik wil ook graag weten of de Botlek de lucht in gaat als ik in Limburg ben) en daarnaast krijg ik de meldingen in een straal van 20 kilometer binnen. Met de widget op het scherm van de telefoon is het net alsof je een pager hebt.

http://www.112-nederland.nl/downloads.aspx
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb 112NL-Pro. Ik heb de licentie voor een paar euro gekocht. Ik heb hem zo ingesteld dat hij de plaatsen waar ik veel ben constant monitort (ik wil ook graag weten of de Botlek de lucht in gaat als ik in Limburg ben) en daarnaast krijg ik de meldingen in een straal van 20 kilometer binnen. Met de widget op het scherm van de telefoon is het net alsof je een pager hebt.

http://www.112-nederland.nl/downloads.aspx

Ah, dank je. Ik zie dat de desktop versie gratis is maar idd alleen een betaalde app. (ik ben zo ouderwets dat ik geeneens zou weten hoe is moet betalen voor een app :rolleyes:)
Zo snel te zien in de Playstore zijn alle gratis apps gebaseerd op P2000.

Als ik zo snel even P2000 meldingen vergelijk met de 112 meldingen van de website van jouw app, lijkt deze veel beter bijgewerkt. Volgens P2000 is de laatste melding ergens gisteravond, op deze 112 website is er vanmorgen ook genoeg gebeurt. Het lijkt er dus idd op dat P2000 niet de lading dekt en 112 meldingen de voorkeur hebben.
 

RDNK76

Survivor
Ben nog steeds dik tevreden met m'n Jupiter Pro, alleen jammer dat ik de programmer niet meer aan de praat krijg op de nieuwe laptop.... handmatig capcodes inkloppen zuigt
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Och, ik doe het programmeren handmatig, en op de nominatie zie ik nog niet gebeuren, alles en iedereen gebruiken die pagers.
En de berichten later binnen ? dat komt om dat het antennetje minimaal is.
Kun je wat aan doen.
Verder werkt 169.650 al jaren prima, capcode inbrengen , ach ja, het duurt even, maar dan heb je ook wat.
Verder heb ik mijn oude scanner van een discriminator uitgerust.
En bij bijna alle scanners heb je aan een weerstand van 10k , een capicitor 2.2nf en een chassis deel 3.5 m/m genoeg.
En daar kan via een progje op de laptop geen een gsm aan tippen.
Je krijgt de berichten een voor een gloeiend heet binnen van gans het land.
Geert
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ah, dank je. Ik zie dat de desktop versie gratis is maar idd alleen een betaalde app. (ik ben zo ouderwets dat ik geeneens zou weten hoe is moet betalen voor een app :rolleyes:)
Zo snel te zien in de Playstore zijn alle gratis apps gebaseerd op P2000.

Als ik zo snel even P2000 meldingen vergelijk met de 112 meldingen van de website van jouw app, lijkt deze veel beter bijgewerkt. Volgens P2000 is de laatste melding ergens gisteravond, op deze 112 website is er vanmorgen ook genoeg gebeurt. Het lijkt er dus idd op dat P2000 niet de lading dekt en 112 meldingen de voorkeur hebben.
De app is heel erg actueel. Krijg constant meldingen binnen. Ik werk zelf in een zorgcentrum en het brandalarm gaat hier vaak af. De brandweer zit een paar straten verderop en als ik de sirenes in de buurt hoor, dan zie ik op de app al staan of hij hier heen komt.

Hoe ik betaald heb weet ik ook niet meer. Zou zomaar met een SMS geweest kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
J

jobs

Gast
Niet alle meldingen komen door heb ik gemerkt en P2000 staat al een tijdje op de nominatie om uitgefaseerd te worden.
Niet waar.
Het blijft en bepaalde info wordt hoogstens versleuteld als alle bekende bugs er uit zijn.
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
En het versleutelen stelt niets voor.
Decodeer ik probleemloos.
Kwestie van eentjes en nulletjes goed zetten.
En dat weten ze bij de overheid ook, gezien de vele pogingen van hun.
Let wel, een computer is geen zelf denkend brein.
Nu niet, en over honderd xxxxxxxxxx jaar ook niet.
De mens is uniek in het creéren van techniek, maar het zijn meesters in het kapot maken.
Daarom zijn er zo veel Preppers, met een zelf denkend brein.
Ik citeer, Niet alle meldingen komen door heb ik gemerkt en P2000 staat al een tijdje op de nominatie om uitgefaseerd te worden. einde citaat.
Beste Ray, leg mij dat eens uit.
Ze zijn in Nederland toch niet zo dom om het meest snelle app: in de band te doen, en de berichten weer via een postduif te verzenden.
Voor al als de centralist gaat stotteren en de vele vlieguren de duif de baas wordt.
Grapje !
Ziggo lag er gisteren weer uit, en laat nu net die app over de telefoon GSM gaan, en niet alleen storing bij Ziggo.
Grijze gebieden, en andere problemen die heb je zeker niet bij GSM.
Iedereen heeft het recht op nieuws wat door de ether gaat, en daar zal je bij GSM een bedrag voor moeten betalen ?
Ik dacht het niet.
Geert
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Volgens mij is dat niet mogelijk, het flex signaal staat geen versleuteling toe.
Het kan geen vertrouwelijke berichten bevatten, vandaar zie ik dat niet zitten.
Opstelten zou daar wel even een oplossing voor vinden, die keihard de grond is in geboord.
Mocht men het ooit zo willen doen als met de scanners is gebeurd, zullen ze een heel ander systeem moeten bedenken.
En Ivo kan nog geen eens een bonnetje bewaren,.
Geert
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Las vanmorgen in de courant dat artsen via whatsapp elkaar om raad vragen hoe zij een bepaalde operatie moesten doen.
Ook een vorm van communicatie.
Geert
 

salbie1988

Elementary prepper
Wat ik me afvraag is hoe dat tijdens shtf gaat. Nu maken ze gebruik van c2000 geencrypte communicatie.

Aangezien je hier afhankelijk bent van masten en een boel techniek (wat soms al fout gaat met grote evenementen), vraag ik me af of de kans niet vrijwel zeker is dat tijdens de shtf de communicatie van politie etc weer via de oude weg gaat (af te luistereb portofoons).
 
Bovenaan