• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Perth Mint levert onzuiver goud

Mayo

Last (wo)man standing

RockyFlats

Ruttaan
Oei... ! Dit is niet goed voor hun naam en het vertrouwen van de klanten! ☹️

Perth Mint Sold Billions In Diluted Gold To China, Tried To Cover It Up​


https://www.zerohedge.com/markets/perth-mint-sold-billions-doped-gold-china-tried-cover-it-report

the historic Perth Mint is facing a potential $9 billion recall of gold bars after selling diluted or "doped" bullion to China and then covering it up, according to a leaked internal report.

Ongelofelijk. Als dit op waarheid berust, dan lijkt mij dat het eind van Perth Mint. Tenminste, als belegger zou ik hen toch wel mijden als de pest...
 

Mayo

Last (wo)man standing
Het is niet dat ze echt rotzooi hebben verkocht, er staat:
"While the gold remained above the 99.99 per cent requirement, it exceeded the amount of allowable silver in Shanghai"

Het grote punt is dat Perth Mint dat wist en er al die tijd niets aan gedaan heeft om het op te lossen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Het is niet dat ze echt rotzooi hebben verkocht, er staat:
"While the gold remained above the 99.99 per cent requirement, it exceeded the amount of allowable silver in Shanghai"

Het grote punt is dat Perth Mint dat wist en er al die tijd niets aan gedaan heeft om het op te lossen.
Feit blijft, dat ze willens en wetens zuiverder goud hebben aangelengd, en dat is toch wel "een doodzonde" lijkt me.
De 99,9% is natuurlijk bedoeld om tenminste zover te raffineren dat je een acceptabel product krijgt. En niet, om een prima product aan te lengen tot het er nog maar net (of niet meer) mee door kan. Perth Mint maakt zich daarmee tot ... een melkboer van het zuiverste water!
Een betere manier om zo'n business naar de knoppen te helpen is nauwelijks denkbaar. Of het moet nog een doorgaan en in de doofpot stoppen zijn, en dat hebben ze inderdaad ook gepresteerd.
Met kwaliteitsdenken heeft dat niets, maar dan ook helemaal niets van doen. Killing....
Weg met die rommelaars!
 

Mayo

Last (wo)man standing
Het is inderdaad niet de beste 'bezuinigings-maatregel' die je je kunt bedenken als Munt met heel veel klanten...

Zelf koop ik ook wel een bij hen (of beter: ván hen via andere verkoopkanalen), zoals de Lunar-munten.
Die zijn (volgens de website) 999,9 / 1.000 zuiver goud dus dat zal wel goed zitten.
Maar het geeft toch n beetje vreemde nasmaak dat ze blijkbaar niet helemáál te vertrouwen zijn :(
 
Bovenaan