F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn eerste Petromax 829B 500 HK is al een tijdje geleden . Vond het al langer prachtige lampen . Dit door de vele ontmoetingen met deze dingen op Beurzen . Helaas prijzen van ver over de 100 Euro destijds .
Ja deze waren wel compleet met alle toebehoren en zo uit het lager .
Maar langzaam aan werden ze schaarser en hoe gek ook ! prijzen daalden
Daalden ? Yep
. Helaas was dat een groep flink gebruikte lampen en waar nauwelijks nog een vorm van onderhoud op was toegepast . Alle petroleum er nog in en met alle gevolgen vandien pff .
Mijn eerste Petromax van dit type was een zeer nette en nauwelijks gebruikte . Starte ook meteen op bij aankoop en was compleet .
Wederom bleef ik besmet met het druklampen virus en kocht de ene na de ander . Maar totaal niet rekening houdend met het revisie gedeelte en de daaraan gekoppelde tijd en onkosten .
En daar komt nog bij dat ik eigenlijk alleen maar voor de Defensie gerelateerde Lampen een besmetting wou krijgen en accepteren haha .
Vorig jaar in de Zomer kwam ik op de Carbood Sale en zag plots bij een Verkoper 3 Kisten staan . DRIE
Ik vroeg toen netjes naar de prijs en na het horen daarvan lagen mijn ogen op de neus van mijn schoenen
175 euro per kist

. Natuurkijk maakte ik weer een opmerking bij een niet uitgeslapen echte Handelaar en voordat ik het wist was het een fikse mondelinge ruzie . Hij vond dat bedrag heel normaal en zelfs in die toestand .
Nou zul je gaan denken als je mijn foto's ziet dat alles netjes is haha . Maar de Lamp die ik vast had destijds en bekeek daar zat geen glas in en een deuk in de kist . En dan ook 175 Euro pfff .
uiteindelijk ben ik weggegaan en net voordat ik naar huis ging liep ik er langs . Nog steeds drie stuks
Drie weken later stond ie er weer en zonder lampen Pffff .
Dat jaar heb ik hem niet meer gezien op de Carbood .
Totdat ik Gisteren in aller vroegte hem op een andere plek op het Terrein weer zag .
Met twee kisten en complete lampen in nette visuele staat .
Ik had al vlug door dat ie mij niet herkende en wederom vroeg ik een prijs
175 Euro
haha ? Nee hoor voor alle twee . Maar dat was natuurlijk geen acceptabel prijsje haha .
Het werd 125 en mijn Bod daarop was 100 .
Gezien hij ondertussen zijn Bus aan het leeghalen was had ik nog even de tijd om alles goed te bekijken
En wat zag mijn OOG ? Ik zak dat het verende plateau van 1 kist ontbrak
En meteen ging mijn prijs 20 euro naar beneden .
Met 80 euro in de hand wapperde ik naar hem en deed de mededeling . Hij was nu op zijn teentjes getrapt en pakte mij op mijn eigen BOD haha . Als antwoord daarop kreeg ie uitleg van mij en liet ik hem dat ontbrekende onderdeel zien wat er niet was en wat je dus niet kon zien
.
Natuurlijk keurde ie het af en ik gaf hem te kennen terwijl ik wegliep dat ik dan van de aankoop afzie !
Nog geen 10 Meter verwijderd van zijn Kraam riep ie mij terug en verlangde naar mijn laatste bod .
Voldaan en geslaagd liep ik met mijn Zoon verder en de dag kon alleen nog maar nog beter worden haha .
1 is geen, twee is 1 en drie is Twee . Genoeg is Genoeg .
Deze twee recente aankopen gun ik met plezier een revisie .

Ja deze waren wel compleet met alle toebehoren en zo uit het lager .
Maar langzaam aan werden ze schaarser en hoe gek ook ! prijzen daalden
Daalden ? Yep
Mijn eerste Petromax van dit type was een zeer nette en nauwelijks gebruikte . Starte ook meteen op bij aankoop en was compleet .
Wederom bleef ik besmet met het druklampen virus en kocht de ene na de ander . Maar totaal niet rekening houdend met het revisie gedeelte en de daaraan gekoppelde tijd en onkosten .
En daar komt nog bij dat ik eigenlijk alleen maar voor de Defensie gerelateerde Lampen een besmetting wou krijgen en accepteren haha .
Vorig jaar in de Zomer kwam ik op de Carbood Sale en zag plots bij een Verkoper 3 Kisten staan . DRIE
Ik vroeg toen netjes naar de prijs en na het horen daarvan lagen mijn ogen op de neus van mijn schoenen
175 euro per kist

Nou zul je gaan denken als je mijn foto's ziet dat alles netjes is haha . Maar de Lamp die ik vast had destijds en bekeek daar zat geen glas in en een deuk in de kist . En dan ook 175 Euro pfff .
uiteindelijk ben ik weggegaan en net voordat ik naar huis ging liep ik er langs . Nog steeds drie stuks
Drie weken later stond ie er weer en zonder lampen Pffff .
Dat jaar heb ik hem niet meer gezien op de Carbood .
Totdat ik Gisteren in aller vroegte hem op een andere plek op het Terrein weer zag .
Met twee kisten en complete lampen in nette visuele staat .
Ik had al vlug door dat ie mij niet herkende en wederom vroeg ik een prijs
175 Euro

Het werd 125 en mijn Bod daarop was 100 .
Gezien hij ondertussen zijn Bus aan het leeghalen was had ik nog even de tijd om alles goed te bekijken
En wat zag mijn OOG ? Ik zak dat het verende plateau van 1 kist ontbrak
En meteen ging mijn prijs 20 euro naar beneden .
Met 80 euro in de hand wapperde ik naar hem en deed de mededeling . Hij was nu op zijn teentjes getrapt en pakte mij op mijn eigen BOD haha . Als antwoord daarop kreeg ie uitleg van mij en liet ik hem dat ontbrekende onderdeel zien wat er niet was en wat je dus niet kon zien
Natuurlijk keurde ie het af en ik gaf hem te kennen terwijl ik wegliep dat ik dan van de aankoop afzie !
Nog geen 10 Meter verwijderd van zijn Kraam riep ie mij terug en verlangde naar mijn laatste bod .
Voldaan en geslaagd liep ik met mijn Zoon verder en de dag kon alleen nog maar nog beter worden haha .
1 is geen, twee is 1 en drie is Twee . Genoeg is Genoeg .
Deze twee recente aankopen gun ik met plezier een revisie .