• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

portable Disc-bunk bed

Lai

Prepper goeroe
Aangezien er mensen zijn die voor meerdere mensen preppen en hier (neem ik aan) de ruimte voor hebben vraag ik mij af hoe het met slaap ruimte gesteld is.
Of eventueel als er onverwacht logees moeten blijven overnachten. Je weet immers nooit wanneer de poep de ventilator raakt.
Ik vind dit een mooie oplossing, gezien in de scoutshop catalogus. Het is een draagbare stapelbed/bank geval eventueel ook als 2 aparte bedden te gebruiken. Voor opslag neemt het weinig ruimte in. Uiteraard ook geschikt voor de "luxe" kampeerders. En de handige harrie/harriët zou zelf ook wat kunnen fabrieken. ;)

upload_2018-1-27_13-6-18.jpeg

upload_2018-1-27_13-5-49.jpeg
Hier meer kleuren en aanpassingen.
https://www.google.nl/search?lr=lan...XIQBQKHb0QBcsQ4lYILSgG&biw=1593&bih=750&dpr=1

(ps, bij de scoutshop zijn ze niet eens zo duur als ik andere sites bekijk o_O)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wij hielden vroeger spelletjesavonden en vrienden kwamen van ver, soms zo ver dat terugreizen niet mogelijk was. Of ze wilden wat langer blijven omdat het gezellig was... in elk geval, we hadden toen elke maand slapers. Soms dertig...in een gewoon rijtjeshuis. Gewoon, matje opblazen, slaapzak uitvouwen.
Ja, dan lag overal de vloer vol. Zo heb ik toen ook mijn partner leren kennen, we sliepen samen in de keuken, voor de oven.
Maar goed, wat ik wil zeggen, met een beetje schuiven en aanschuiven passen er heel veel mensen.
Voor onverwachte logees heb ik drie slaapmatten in huis, en slaapzakken, dekbedden en dekens. En nog een bank en een hangmat. Ik vind slaapmatten handig, is klein op te bergen en zo paraat.

Voor kinderen vind ik het een geweldig stapelbed!
Maar dan moet je er dus twee bij Scoutshop bestellen(gaan per stuk/deel) en dat vind ik dan toch wel duur, twee keer 199 euro. Voor nu valt het voor mij in de categorie gadgets.
 

petroman

SHTF Expert
Leuk idee maar totaal overbodig voor die ene keer logees.
Zie commentaar Stuudje.

Voor langere tijd logees kan het een idee zijn maar heb je dan ook ineens die extra ruimte ?
 

Lai

Prepper goeroe
@Stuudje da's niet weinig 30 stuks. De logees die ik af en toe heb verdommen het om op een matje te gaan slapen. Teer gestel of zo. Ik heb opklap bedjes voor deze gasten, maar dat geeft ook gezeur. Bank is hier geen optie, een 2 zitter, hangmat ook niet. Ook daar kan ik ze niet op kwijt. Dit leek mij handiger.
Sjips, verkeerd gelezen. Je hebt gelijk. Dan zijn ze ongeveer net zo duur als elders.

@petroman het is niet bepaald bedoeld voor die ene keer logees. Elke maand slapers valt voor mij ook niet onder die ene keer.

Die extra ruimte heb je niet nodig, je kan al een paar van deze bedden kwijt in een kleine ruimte. Op mijn logeerkamer kan ik zo bv dan 8 man kwijt ipv max 4 nu. En de bedden ingepakt nemen niet meer ruimte in als 1/2 eenpersoonsbed. Daarbij kan je er banken van maken zodat er overdag genoeg normale zitruimte is voor iedereen. Zeker als je een tijd verplicht binnen moet zitten is dat wel prettiger dan op de grond moeten zitten. Ik persoonlijk heb geen zit plek voor 10 personen om in stoelen/bank te kunnen zitten.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Het lijkt me een verdedeld strandbed. Vrouw boven want die houdt van zo'n, ik eronder in de schaduw. :p

Ik had in mijn recreatie huisje twee kinder slaapkamers met 3-pers hoogslapers. Een van hout op maat gemaakt en één van metaal.
 

lichtje

Senior Prepper
Ik heb zo af en toe ook een logees. En heb zelf hiervoor een extra bed in een bij kamer, en eventueel ook nog een airobed (een verhoogde luchtbed).
 
Bovenaan