• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppen op andere manieren

B

Burg

Gast
Preppen qua bug in / voorraad begint bij mij hard te lopen nu, heb al meer eten/water voorraden dan wat dan ook bij elkaar voor de uitzet. Echter nu de vluchtelingenproblemen aanhouden (zie keulen) begin ik me toch wel af te vragen, hoe kan je je daar tegen preppen. Als er situaties ontstaan zoals ik keulen, maar dan met enkele personen ben ik fysiek en mentaal prima in staat om in te grijpen en mezelf / slachtoffers te beschermen, echter tegen een hele groep zou ik het niet zo snel opnemen. De hulpdiensten kun je ook niet voldoende vertrouwen naar mijn mening en omstanders staan voortaan liever te filmen. Dus vroeg ik mij af:

Hoe kun je daar naar toe preppen? Het extra verdedigen van jezelf, je naaste / liefde en de medemens indien men onbeschaafd en handtastelijk word.
 

phtvs

Sysop
Admin
[mod]Ik begrijp je zorgen (hoewel er geen enkele aanwijzing is dat dit ook hier zal gebeuren) maar het is NIET de bedoeling om hier een discussie te starten over vluchtelingen[/mod]
Voor nu laat ik je bericht staan omdat deze niet in strijd is met de forum regels.
 
B

Burg

Gast
Hee! Ik begrijp je post enkel is het niet alleen vluchtelingen. deze waren alleen het voorbeeld na de laatste gebeurtenis. Ik bedoel meer dat in tijden van nood mensen algemeen hier in toe staat kunnen zijn :)
 

phtvs

Sysop
Admin
Hee! Ik begrijp je post enkel is het niet alleen vluchtelingen. deze waren alleen het voorbeeld na de laatste gebeurtenis. Ik bedoel meer dat in tijden van nood mensen algemeen hier in toe staat kunnen zijn :)
Akkoord!

Het is idd zo dat tijdens een shtf mensen zich onvoorspelbaar en agressief kunnen gedragen. Niets mis mee om daarop voorbereid te zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Burg

Ray

SHTF Expert
Grote groepen mensen die jou kwaad willen doen, daar is maar een oplossing voor, ze vermijden.

Als er 30 man voor je deur staat op je voorraden te plunderen, kun je maar beter maken dat je weg komt, hoeveel legale of illegale middelen je ook voor handen hebt. Ook maak ik me geen illusies qua barricaderen van eigen huis, want met een voorhamer ben je in max tien minuten door een spouwmuur heen.
 

Kciroj

Elementary prepper
In stedelijk gebied is inderdaad 'verstoppen' een optie, je huis eruit laten zien alsof er niks te halen valt. In een diepe SHTF kun je bv. je vuilnis en een oude stoel uitstrooien in je tuin zodat het lijkt alsof het geplunderd is...

Ook jezelf beveiligen is een optie; een zak of klapmesje bij je dragen is niet verboden, alsmede goede verdedigingstechnieken.
 
Bovenaan