• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Prepper gezocht voor Interview De Telegraaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

phtvs

Sysop
Admin
De videoredactie van De Telegraaf wil een video-item maken over preppers/preppen. Voor dat item zijn we op zoek naar preppers die het leuk vinden om voor onze camera te vertellen over het preppen. Is het mogelijk om via jullie met deze preppers in contact te komen?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Hortence Chen
h.chen@telegraaf.nl
+31651429279

[mod]ter info: Hier is toestemming voor verleend.[mod]
 

Roel

Mankinds only hope
Twee keer prepper zoekers? En zouden die nu onafhankelijk van elkaar dit hebben bedacht?
Telegraaf en E.O. kunnen dan beter de handen ineen slaan zou ik denken.
 

phtvs

Sysop
Admin
Twee keer prepper zoekers? En zouden die nu onafhankelijk van elkaar dit hebben bedacht?
Telegraaf en E.O. kunnen dan beter de handen ineen slaan zou ik denken.

Zijn onafhankelijk van elkaar. Sterker nog, er was nog een derde, maar die heeft laten weten inmiddels iemand gevonden te hebben dus oproep was niet meer nodig.
 

Erny

Last (wo)man standing
Eh... heeft dit met de tijd van het jaar te maken, komkommertijd ofzo? Laten we maar weer een blik preppers opentrekken? Heel bijzonder dat ze alle drie tegelijk aankomen kloppen. ;)
 

marzman

Diehard Prepper
Eh... heeft dit met de tijd van het jaar te maken, komkommertijd ofzo? Laten we maar weer een blik preppers opentrekken? Heel bijzonder dat ze alle drie tegelijk aankomen kloppen. ;)

Het is een actueel onderwerp met de verkiezingen in de VS,de uitspraken van Trump en de situatie in de wereld.
 

Roel

Mankinds only hope
Het is een actueel onderwerp met de verkiezingen in de VS,de uitspraken van Trump en de situatie in de wereld.
Dat kan wel zijn vanuit de programmamaker/journalist, maar het lullige is dat ik er inmiddels wel achter ben dat het (grootste) gros zich helemaal niets aantrekt van welke tips en kennis ook die worden aangeboden, men blijft er maar wat ambivalent tegenover staan. En dan druk ik me voorzichtig uit want de meeste mensen vinden het raar en overtrokken en noemen je doemdenker. Ik durf te zeggen dat ik redelijk goed ben voorbereid, maar er zijn amper mensen te vinden die dat weten. En die paar die het wel weten weten ons te vinden in tijden van nood.
Ik ga dus mijn goed bewaard geheim van m'n woonstee en bijpassende postzegel niet in de openbaarheid brengen. ;)
(Al hoop ik uiteraard dat iemand anders het wél doet.) :lol:
 

Flos

SHTF Expert
Eh... heeft dit met de tijd van het jaar te maken, komkommertijd ofzo? Laten we maar weer een blik preppers opentrekken? Heel bijzonder dat ze alle drie tegelijk aankomen kloppen. ;)
Ik denk met het uitschieten van de krokussen.
 
  • Haha
Waarderingen: Roel

martin

Mankinds only hope
Hahaha,:)

Dus je wilt het hebben over preppen (voorbereid zijn) en doe op maandag een post om dan op woensdag je item te kunnen pluggen?!

Dan heb je onbewust wel een hele verkeerde start gemaakt.

Maar.....
Ik moet zeggen dat het me 100% meevalt.
Ik dacht echt dat het helemaal niks zou worden toen ik die kruisboog zag.
(toch wel jammer dat ze die dan als thumbnail gebruiken voor het filmpje)

Maar al met al geef ik het een 6.2
 

phtvs

Sysop
Admin
toch wel jammer dat ze die dan als thumbnail gebruiken voor het filmpje

Tja dat is eigenlijk altijd zo. Het moet iets van sensatie hebben, anders verkoopt het niet. We hebben destijds op het oude forum ook zoiets gehad met een figuur die ze zo gek kregen om met een militaire helm op te gaan rennen enzo. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat die prepper flink afgezeken werd.

Het zal ook niet meevallen om een prepper te vinden die wel spoort zeg maar 🤣
 

Henk88

Diehard Prepper
Hahaha,:)

Dus je wilt het hebben over preppen (voorbereid zijn) en doe op maandag een post om dan op woensdag je item te kunnen pluggen?!

Dan heb je onbewust wel een hele verkeerde start gemaakt.
Onbewust, of bewust? ;) We hebben het hier wel over de Telegraaf, dat is nu niet het nieuwskanaal wat bekend staat om hun sterk inhoudelijke onderzoeksjournalistiek. Daarbij is het zeker geen slecht filmpje maar het is een beetje een standaard filmpje over preppen met een waterfilter, een kruisboog en een powerstation.

Het zou leuk zijn als er wat meer aandacht was voor de structurele problemen die ervoor zorgen dat preppen steeds minder een voorbereiding is op een noodsituatie maar steeds meer een levensstijl is in anticipatie op meer structurele problemen. Het gaat niet zozeer om de jumbo die een dagje dicht is door een pin storing of een lokale overstroming van de maas maar structurele, mondiale voedseltekorten door klimaatverandering en politiek wanbeleid. Het gaat niet zozeer om een stroomstoring van een paar uur of een paar dagen door een hack of een kapotte hoogspanningskabel maar om meer structurele, landelijke overbelasting van het stroomnet of energieprijzen die onbetaalbaar worden.

Dan volstaat een powerstation of een doos NRG-5 niet maar moet je kijken naar dingen zoals zelf gewassen verbouwen en zelf energie opwekken. Dat zijn dingen die nu niet aan bod komen in zo'n filmpje terwijl dat wel een beter inzicht geeft in waarom preppen nuttig is.
 

RockyFlats

Ruttaan
Het is een actueel onderwerp met de verkiezingen in de VS,de uitspraken van Trump en de situatie in de wereld.
@marzman , ik denk dat het onderwerp zelfredzaamheid is gepushed door de overheid. Uitspraken van een admiraal laatst, laten wel zien dat oproepen daartoe niet alleen wenselijk worden geacht maar ook bewust worden gedaan. Dat was geen militair die er toevallig maar iets uit flapte. De media zijn m.i. op dit spoor gezet. Op zich vind ik dat geen slechte zaak natuurlijk, zolang er maar geen misinformatie wordt verspreid. Ik maak mij wat dat betreft niet veel illusies, maar laat mij graag verrassen.

Beste Hortence, heb het dan ook over mogelijke oorzaken die tot een economische crisis kunnen leiden, en dan ook over wat de overheid meteen kan doen om zo'n ramp te voorkomen.

Voorraad en spullen in huis halen helpt om een crisis te doorstaan, maar de echte winst is m.i. met minder moeite te behalen door de overheid zelf, door een crisis te voorkomen. Stop met geopolitieke spelletjes en geen olie op vuren, zou ik zo zeggen.
 

phtvs

Sysop
Admin
Wat ik persoonlijk in het hele verhaal mis is wat de overheid gaat doen om voor te bereiden. Onze noodvoorraden voedsel zijn weggedaan, de oorlogsvoorraden munitie werden weggegeven of verkocht net zoals het materieel en bunkers werden afgedankt. Mocht De Bom vallen of als er raketten neerdalen op ons land, dan kun je nergens schuilen.

Prima dat de overheid roept dat je een noodpakketje in huis moet hebben maar een bunker in je achtertuintje aanleggen is niet voor iedereen weggelegd. Als de oorlog in Oekraïne en de aanvallen op Israël één duidelijk maken dan is dat de bevolking schuilkelders nodig heeft.
 

phtvs

Sysop
Admin
Is dit niet juist het uitgangspunt? Dat de overheid helemaal niks gaat doen?

Nou ze hebben in ieder geval naar me geluisterd... 🤣

Defensie wil zo snel mogelijk munitievoorraad weer op peil brengen​

Nederland moet vanwege de oorlogsdreiging nog meer haast maken met het op peil brengen van de munitievoorraad. Dat schrijven minister Ollongren en staatssecretaris Van der Maat (Defensie) aan de Tweede Kamer. Het kan zijn dat we hogere prijzen moeten betalen nu de vraag naar munitie zo hoog is.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/801...mogelijk-munitievoorraad-weer-op-peil-brengen
 
  • Haha
Waarderingen: Erny
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan