• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Protonmail

Candyman

Diehard Prepper
Sinds een paar maanden gebruik ik Protonmail.
Aangezien ik van Hotmail en Gmail af wil is dit een goede en veilige optie.
In de afgelopen maanden heb ik geen problemen gehad en de service is goed.
Ook i.c.m evolution(gnome) en thunderbird werkt het goed.
Het koppelen van mijn eigen domein aan protonmail ging ook goed en werkt naar behoren.
Het enigste nadeel is dat het domein protonmail is geblokkeerd op speurders vanwege de vele fraude en oplichting die ze van protonmail gebruikers hebben gehad
 

Candyman

Diehard Prepper
Even ter verduidelijking.
Mijn mails via protonmail komen niet vaker in de map 'ongewenst' terecht dan mijn mails van hotmail/gmail
 

Floesh

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren ProtonMail en sinds dit jaar ook ProtonVPN naar tevredenheid.

Alleen het verzenden van mail naar veel afzenders tegelijk (bijvoorbeeld een VvE mailinglist) wordt geblokkeerd. Dat vind ik jammer en heb hierover een klacht ingediend. Hun verweer is dat ze dit automatisch doen om spam tegen te gaan. Maar er is geen handmatige aanpassing mogelijk.

Desondanks vind ik ProtonMail de beste oplossing tussen privacy/security en user experience.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Candyman

Diehard Prepper
Over protonvpn ben ik minder tevreden.
Als ik met m'n telefoon van netwerk wissel moet ik regelmatig de vpn uit en aanzetten omdat ik geen netwerk meer heb.
Op de laptop doe ik meestal fastest connect maar soms resulteert dat in een dataloze verbinding waarna ik handmatig een verbinding moet kiezen.
Verder hebben ze voor linux geen grafisch programma en geen automatische start.
Alles moet via de terminal.
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Verder hebben ze voor linux geen grafisch programma en geen automatische start.
Alles moet via de terminal.
Dat is zeker nog even een "dingetje" maar ze hebben het niet uit het oog verloren en het staat zeker op hun agenda. Men had/nam andere prioriteiten (mac?) en zo...
Ondertussen inderdaad maar een certificaat bij hun aanvragen en zelf in de netwerkverbinding aan brengen.
Verder was het onlangs niet zo handig van hun om een hackergroep uit te dagen via Twitter waardoor een aanval anders liep dan nodig was. Hebben ze van geleerd.
Protonmail (eventueel met protonbridge) werkt zeer aangenaam en is een mooi alternatief voor die andere (jouw!) data-lurker.
 

Candyman

Diehard Prepper
Snelheid is ook vrij langzaam vergeleken met privateinternetacces.
Daar komt bij proton ook duurder is.
Maar ik vertrouw erop dat ze alles nog gaan verbeteren en de basis is goed.
Erg veilig.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan