• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

RÅDIG Koffie maker van de Ikea "vraag"

Scratch

Senior Prepper
Ik heb vandaag een RÅDIG koffie apparaat gescoord bij de Ikea en lees in de gebruiks aanwijzing dat je het apparaat met de hand moet schoonmaken en dat hij uit 6 onderdelen bestaat. Ik zie in de tekening dat de rubbere ring en filter er uit kan, maar zie niet hoe. Ik wil ook niet meteen een schroevendraaier, mes of theelepel er in drukken om het los te halen.

Kan iemand mij vertellen hoe vaak ik dit moet losmaken om te reinigen, en hoe het los te halen !?

2i22d0k.jpg


szdc0p.jpg


p3x5g.jpg
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
De rubber ring valt er wel eens uit bij het schoonspoelen. Het is simpel terug te plaatsen. Je kan het makkelijk en o vaak doen als wenselijk.
Niet met een mes schroevendraaier erin zitten ivm krassen en beschadigen van de rubber ring. De ring kan goed tegen hoge temperaturen. Volgens mij hoef je m niet vaak te poetsen oid. Geniet van je koffie. Eerste x alleen met water doorkoken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Styx

Styx

Survivor
Btw de beste manier om koffie te zetten. Zuinig en snel! Nu nog een goede maling uitzoeken. Er kan gewoon n fijne maling in. Grove gaat ook prima.

Grtz Styx
 

FKAGB

Prepper goeroe
Btw de beste manier om koffie te zetten. Zuinig en snel! Nu nog een goede maling uitzoeken. Er kan gewoon n fijne maling in. Grove gaat ook prima.

Grtz Styx
Zuinig totdat FKAGB er koffie mee gaat zetten die je met mes en vork kan eten. Heerlijke koffie. Ik ga er ook een halen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Styx

petroman

SHTF Expert
Normaal klemt de inzet alleen maar.
Als iemand het ding bv in de winkel zonder rubber strak dicht heeft gedraaid dan zit ie er klem ingedrukt.
Met ring heb je nog wat demping van de ring.

Op z'n kop houden en een ferme tik op de bodem helpt vaak tegen problemen ....
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb zo een koffiezetapparaat af gelopen weekend gezien. Ik heb geen idee hoe het werkt of hoe de koffie er van is.
 

Ray

SHTF Expert
Ik zet dagelijks koffie met zo'n ding en haal hem zelden uit elkaar voor een 'volledige' schoonmaakbeurt.
Effe omspoelen en ik zet hem zo weer weg.

De siliconen ring (in dit geval) kun je idd met een bot boterham mes oid lospulken en houdt het geperforeerde plaatje op z'n plek. Heel af en toe borstel ik die eens goed schoon zodat er geen verstopte gaatjes blijven zitten.

Voor de koffie gebruik ik altijd 100% arabica, gewone snelfiltermaling, Bell Arome van de Lidl. (gouden verpakking). Die koffie kun je goed sterk zetten zonder dat het bitter wordt.
 

Scratch

Senior Prepper
Vandaag een heerlijk bakje koffie gezet!! Zelfs mijn moeder was onder de indruk van de smaak. @petroman, de onderdelen 2 en 3 zijn aanwezig, en het lijkt er op dat er meer nodig is als een ferme tik o_O Op advies van @Ray ga ik eerst wel een tijd genieten van het gebruik. Kijk ik nog wel even hoe ik de ring er uit peuter!
 

Dorpsgek

Survivor
Zelf gebruik ik thuis en in geval van nood een ouderwets pruttelpotje. Zijn gewoon in de handel te koop maar je moet er wel een grove maling in doen. DE heeft grove maling.
 

Bijlagen

  • gsi-outdoors-gsi-koffie-percolator-3-kops.jpg
    gsi-outdoors-gsi-koffie-percolator-3-kops.jpg
    21.1 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: Styx

Styx

Survivor
Zelf gebruik ik thuis en in geval van nood een ouderwets pruttelpotje. Zijn gewoon in de handel te koop maar je moet er wel een grove maling in doen. DE heeft grove maling.
Bij Alie is een kofie maler voor een paar euro te koop. Zes dacht ik. Deze doet het prima. Ik gebruik m vaak. Dan kan je elke boon kopen. De beste koffie!

Grtz Styx
 
Bovenaan