• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Raad het camo type van deze prachtige Strike rugtas Made by Arwy !!

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
IK vond deze Camo er al een hele tijd geleden uitspringen . Nog nooit gezien en beslist geen tweede van .
Nou heb ik de hulp nodig van experts :lol: Omdat ik er niet meer uitkom .
Die ZON doet gekke dingen met mij ;)
Mooi toch als ik jou daarna iets :)
Succes
Laat even weten wat je van dit kleurtje vind en of je er een bijdrage in ziet .
Bijdrage gerelateerd aan type Terrein waarin deze tas zich thuis voelt ;)

147023579739490109275.jpg

14702358203862059688117.jpg 1470235848538-1613284397.jpg
 
F

frans81

Gast
Is de stof van deze tas niet enorm verbleekt? Dat de kleur van de banden de echte kleur was?

Je bent weer iedereen voor :)
Als hint vermelde ik al bij Tags " Zonnecamo " .
En " Die ZON doet gekke dingen met mij "
Deze Arwy Strike heeft vanaf 2008 in een Vitrine gestaan :lol: en ziet er derhalve wel heel speciaal uit :oops:;)
Gek he dat die straps { Banden van Nylon ) het niet hebben :confused:

IK noem het het Nieuwe ZONNECAMO Type van Defensie !
Zometeen moet ik er nog een Pattent op aan vragen :lol:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mooiste komt nog !
" De Daypacks " nergens last van .
En zitten al vanaf begin op de tas . Het is zelfs achter de Daypacks verkleurt !! Ondanks dat deze er contineu opgezeten hebben :confused:
Raar maar Waar ;)

1470242532129561873499.jpg 1470242609981-1828509395.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwissel de daypacks eens van plaats, dan zie je dat ze wel een gebleekte kant hebben...

Er staan twee foto's ;)
Voor en achterkant van pack ;)
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik iets zie dat te vergelijken is met de Strike zelf ;)
Dat wat je ziet is een belichtings invloed .
Ik heb even een daypack losgehaald en de Strike plat op de grond gelegd . Daypacks zijn nauwelijks verkleurt in vergelijking met .

1470245873564-1568834947.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...RjrvD98S1EUsgJe3w&sig2=nJ8RS9i1uf2bWC43eCUveQ

De Strike heeft als afmeting .
68 Hoog x 25 Br x 22 diep .
Dit is met een gevuld topvak en nagenoeg volle binnenkant .
Met gevulde Daypacks is ie 57 breedt . Binnenzijde heeft een smal en hoog vak over de volle lengte tegen het rugpand waar tevens een matje inzit . Matje is een versteviging en om op te kunnen zitten wanneer nodig .
In dit vak kan ook een Camelbak reservoir , Geen Low profile type maar de smalle 3.1 liter of minder .
Is wel handig om te weten .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hoe langer ik naar die zwarte vlekken op die camo kijk, hoe meer blote vrouwen in fantastische gymnastieke houdingen ik erin zie...

Volgens mij is het een variant op de Rorschach test.

ror1.JPG
 

Nomad

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij het Britse Woodland patroon. Maar ik zie niet de stippeltjes in het patroon.
DPM is natuurlijk ook in Nederland in gebruik.
Is het DPM-5 Woodland?

Het lijkt er wel op dat de voormalig eigenaar van deze tas gedeserteerd is naar zonniger oorden. Haha.
 
F

frans81

Gast
Het lijkt mij het Britse Woodland patroon. Maar ik zie niet de stippeltjes in het patroon.
DPM is natuurlijk ook in Nederland in gebruik.
Is het DPM-5 Woodland?

Het lijkt er wel op dat de voormalig eigenaar van deze tas gedeserteerd is naar zonniger oorden. Haha.

Jou eerste stukje tekst is natuurlijk goed .

Maar wat later viel dat kwartje pas :lol:
En heb je het mooi aangevuld ;)
8 jaar UV en Direct zonlicht in een vitrine van Winkel en je krijgt dit :thnx:
 

Nomad

Diehard Prepper
Ja @frans81, ik had mijn post verstuurd en toen dacht ik opeens dat ik wat gemist had.
Ik hoop dat mijn edit geen probleem was.

De Strike lijkt me een mooi compact tasje. Hij is een stuk kleiner dan de Sting. Afgelopen week heb ik er toevallig naar gekeken.
Ik denk dat ik er wel een complete shelter pack van kan maken, al moet ik dan wel wat beknibbelen op de slaapzak. Maar Snugpak heeft mooie kleine slaapzakken.
Misschien heeft het zelfs potentieel als EDC rugzak.

Die versteviging/zitmatje, hoort die ook in de Sting te zitten?
Misschien ook niet, want die heeft een stevig rugpand van zichzelf.
 
F

frans81

Gast
Ja @frans81, ik had mijn post verstuurd en toen dacht ik opeens dat ik wat gemist had.
Ik hoop dat mijn edit geen probleem was.

De Strike lijkt me een mooi compact tasje. Hij is een stuk kleiner dan de Sting. Afgelopen week heb ik er toevallig naar gekeken.
Ik denk dat ik er wel een complete shelter pack van kan maken, al moet ik dan wel wat beknibbelen op de slaapzak. Maar Snugpak heeft mooie kleine slaapzakken.
Misschien heeft het zelfs potentieel als EDC rugzak.

Die versteviging/zitmatje, hoort die ook in de Sting te zitten?
Misschien ook niet, want die heeft een stevig rugpand van zichzelf.

Als je eens wist hoe vaak ik mijn tekst bewerk :lol:
Een Edit is er niet voor niets;)
Nee de Sting heeft dat matje niet .
Ik vind er zelfs een waardeloos klein vak inzitten .
En al helemaal vergeleken met de Strike .
;)
 

Nomad

Diehard Prepper
Oh, ik was in de veronderstelling dat de Strike bij jou in de vitrine stond @frans81
Zo'n sterk verkleurde Sting is perfect om zelf te verven. Al heb ik begrepen dat Cordura moeilijk te verven is.
Ik zou er een zwart kleurtje op gooien, dan is het een mooie tas voor dagelijks gebruik.
De tas is vrij hoog, dus je kan er een kleine tas met de afmetingen van de bodem onderin gooien zonder de tas onbruikbaar te maken.
Zo kan onderin bijvoorbeeld een survival kit/EDC kit en de rest gewoon gebruikt worden voor dagelijkse dingetjes als laptop/tablet, water en spulletjes voor het werk.

Dat vak van de Sting(ray) snap ik niet. Er past geen 3l Camelbak in. De lange variant steekt er uit en de brede past er nauwelijks in.
Heeft defensie wellicht een ander merk waterzak op het oog gehad? Over dit hydratiesysteem is overigens bar weinig te vinden. Ik heb zelf foto's gemaakt en deze in een review op internet gezet. Misschien ben ik verwend met mijn Camelbak waar de slang op 4 plaatsen het compartiment uit kan (Onder links/rechts, midden boven, en binnenin naar het grootste vak). De Sting kan de slang alleen rechtsboven (als ik het wel heb) kwijt.
Desalniettemin is de Stingray een fantastische tas.

Ik lees net dat de Strike opgerold kan worden en zo in de Sting(ray) past. Dat is nog eens handig!
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, ik was in de veronderstelling dat de Strike bij jou in de vitrine stond @frans81
Zo'n sterk verkleurde Sting is perfect om zelf te verven. Al heb ik begrepen dat Cordura moeilijk te verven is.
Ik zou er een zwart kleurtje op gooien, dan is het een mooie tas voor dagelijks gebruik.
De tas is vrij hoog, dus je kan er een kleine tas met de afmetingen van de bodem onderin gooien zonder de tas onbruikbaar te maken.
Zo kan onderin bijvoorbeeld een survival kit/EDC kit en de rest gewoon gebruikt worden voor dagelijkse dingetjes als laptop/tablet, water en spulletjes voor het werk.

Dat vak van de Sting(ray) snap ik niet. Er past geen 3l Camelbak in. De lange variant steekt er uit en de brede past er nauwelijks in.
Heeft defensie wellicht een ander merk waterzak op het oog gehad? Over dit hydratiesysteem is overigens bar weinig te vinden. Ik heb zelf foto's gemaakt en deze in een review op internet gezet. Misschien ben ik verwend met mijn Camelbak waar de slang op 4 plaatsen het compartiment uit kan (Onder links/rechts, midden boven, en binnenin naar het grootste vak). De Sting kan de slang alleen rechtsboven (als ik het wel heb) kwijt.
Desalniettemin is de Stingray een fantastische tas.

Ik lees net dat de Strike opgerold kan worden en zo in de Sting(ray) past. Dat is nog eens handig!

Nee Strike rugzak stond in Vitrine/ Etalage van winkel .
Ik heb hem geleend voor foto's :thumbsup:

Welk type Camelbak heb je dan ?
Op 4 plaatsen slang eruit :confused::confused:
Openingen onder in Camelbak zijn om de riempjes in weg te stoppen .
Niet voor een slang . Deze optie is er dus voor als je de complete Camelbak in je rugzak kwijt wil !!!
En eigenlijk ( Naar mijn mening en inzicht ) niet daarvoor .
Dan zou de slang een gevaarlijke bocht maken wat uitendelijk de koppeling niet ten goede komt .
;)
Slang gaat altijd over de schouder !!

1470325175899-776705419.jpg1470325080910-784126355.jpg4
 

Nomad

Diehard Prepper
Ah, tijd voor foto's!
Ik heb een Mil Spec HAWG (2014) in het zwart:
tumblr_obekrkXFga1rug140o1_500.jpg

Hier kan je meer informatie vinden

In het kort? Dit is mijn favoriete tas. Van achter naar voor: Hydration compartment, Groot vak met drie lussen, voorvak met admin panel, buitenvak.
MOLLE panel aan de voorkant met klittenband voor patches en dergelijke. Compressie straps houden de tas compact als deze bijna leeg is. Eenvoudig ontklippen voor een zee aan ruimte. Maar genoeg reclame voor mijn tas. Het ging om de hydration ports.
tumblr_obekrkXFga1rug140o3_250.jpg

Uitgang aan de bovenkant, buiten.

tumblr_obekrkXFga1rug140o2_250.jpg

Uitgang aan de bovenkant, binnenvak.

tumblr_obekrkXFga1rug140o5_250.jpg
tumblr_obekrkXFga1rug140o4_250.jpg

Uitgangen onderaan, aan de zijkanten.
Het staat ook op de website van Camelbak: "Lower drink tube exit ports for routing tube under arm"

Ik heb de ports aan de onderkant geprobeert, maar bovenlangs is fijner. Dan ik kan ik de slang helemaal door de schouderband leiden en aan het eind vast zetten met een Grimlock. Zo flapt de slang niet in het rond als ik hem niet gebruik.
 
F

frans81

Gast
Ah, tijd voor foto's!
Ik heb een Mil Spec HAWG (2014) in het zwart:
tumblr_obekrkXFga1rug140o1_500.jpg

Hier kan je meer informatie vinden

In het kort? Dit is mijn favoriete tas. Van achter naar voor: Hydration compartment, Groot vak met drie lussen, voorvak met admin panel, buitenvak.
MOLLE panel aan de voorkant met klittenband voor patches en dergelijke. Compressie straps houden de tas compact als deze bijna leeg is. Eenvoudig ontklippen voor een zee aan ruimte. Maar genoeg reclame voor mijn tas. Het ging om de hydration ports.
tumblr_obekrkXFga1rug140o3_250.jpg

Uitgang aan de bovenkant, buiten.

tumblr_obekrkXFga1rug140o2_250.jpg

Uitgang aan de bovenkant, binnenvak.

tumblr_obekrkXFga1rug140o5_250.jpg
tumblr_obekrkXFga1rug140o4_250.jpg

Uitgangen onderaan, aan de zijkanten.
Het staat ook op de website van Camelbak: "Lower drink tube exit ports for routing tube under arm"

Ik heb de ports aan de onderkant geprobeert, maar bovenlangs is fijner. Dan ik kan ik de slang helemaal door de schouderband leiden en aan het eind vast zetten met een Grimlock. Zo flapt de slang niet in het rond als ik hem niet gebruik.

Nu snap ik de Constructie !
Hrt is ook een echte Rugtas en totaal afwijkend van al mijn Modellen :lol:
Ze hebben ook zo'n divers programma ;)
Ik vraag mij wel af in wat voor een bocht die slang staat wanneer je de onderste uitgangen gebruikt .
Wat voor Reservoir zit hier in 3 Ltr of 3.1 Ltr ? Long .
http://www.loadedpocketz.com/molle-daypack-death-match-camelbak-mil-tac-hawg-review/
;);)
 

Nomad

Diehard Prepper
Er zit een 3l long in @frans81. Het is het nieuwe type met het wandje in het midden. Zo wordt het reservoir minder bol en zou het water minder klotsen.
Dat klotsen kan je trouwens helemaal voorkomen door de lucht uit het reservoir te laten lopen via de slang.

De slang maakt inderdaad een bocht als hij door de onderste ports gaat. Als ik thuis ben zal ik er even foto's van maken.

De review die je linkte ken ik, die heb ik gelezen voordat ik de tas kocht. De versteviging die hij in de tas heeft gedaan heb ik niet.
Ik heb geprobeerd die te pakken te krijgen, maar dat was niet leverbaar of onbetaalbaar.
Nu heb ik een MOLLE panel insert van 5.11 er in. Zorgt ook voor de nodige stevigheid in de tas en ik kan intern nu ook met MOLLE werken.
 
Bovenaan