• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Review] (mini) Globetrotter Fruitkeks

AWOL

Prepper goeroe
Globetrotter fruitkeks
1,50€ per pakje

DSC_0002.jpg

Tja, bijzonder veel valt hier niet over te vertellen. Ik had dit pakje al geruime tijd in mijn voorraad maar nog nooit geproefd en ihkv "review prepshop items" leek het mij een goed moment de keks eens te proberen.

De THT datum was nog niet gehaald (eind oktober 2016) en de keks smaakten nog prima en hadden nog steeds een goede structuur, knapperig.

De smaak deed mij denken aan speculaas, zoet voert de boventoon en ik vond de keks simpelweg lekker. Een specifieke fruitsmaak kon ik niet ontdekken. Uitstekend zo uit de verpakking te eten. Ook met kaas goed te doen alhoewel ik de combo zoet/kaas niet ideaal vind. De @Communicator variant, met leverworst, heb ik niet geprobeerd.

Zoals je kunt zien waren de keks bij mij gebroken, dat is bijna niet te vermijden. Ergens zou het handig zijn als de pakjes verstevigd werden met wat karton, zoals je wel vaker bij koekjes ziet. Prima broodvervangers voor de prep voorraad of om mee te nemen tijdens een trip of in de BOB als noodvoedsel. Aanrader wat mij betreft.

Producteigenschappen Fruitkeks
Fruitkeks zijn ook wel bekend onder de naam `Legerbiscuits`.
Deze variant, de Fruitkeks, bevat naast tarwebloem ook krenten, diverse kruiden en een vleugje Limon, waardoor zij een licht zoete maar toch ook niet te zoete smaak hebben.
Daardoor bij uitstek geschikt om zo te knabbelen of zonder beleg als ontbijt of lunch te gebruiken.

Er zijn 6 biscuits in een 95 gram verpakking, verpakt in stevig Aluminium folie.

  • Voedingswaarde per 100 gram: kJ 1841
  • Voedingswaarde per verpakking: kJ 1749
  • Voedingswaarde per biscuit kJ 291.5
Ingrediënten:

  • koolhydraten 82,2 gram p/100 gram (waarvan suikers 33,8 gr.)
  • vet 9,1 gram p/100 gram. (plantaardig vet, arachideolie)
  • Bevat vitamine B1, B2
 

FKAGB

Prepper goeroe
Deze zijn inderdaad erg lekker. Ook de keks die wel een kartonnetje hebben komen bij mij vaak gebroken uit de verpakking maar omdat ik het toch niet voor elkaar krijg ze in zijn geheel in mijn mond te stoppen is dat niet zo'n probleem vind ik.
 

phtvs

Sysop
Admin
Deze fruitkeks zijn een goede afwisseling op de 'naturel' variant. Ik heb er dan ook een flink aantal van ingeslagen. Ik heb ook van beide soorten standaard een aantal pakjes in de auto liggen. Handig als je onderweg trek krijgt of voor noodgevallen onderweg.
 

AWOL

Prepper goeroe
Deze fruitkeks zijn een goede afwisseling op de 'naturel' variant. Ik heb er dan ook een flink aantal van ingeslagen. Ik heb ook van beide soorten standaard een aantal pakjes in de auto liggen. Handig als je onderweg trek krijgt of voor noodgevallen onderweg.

Maak je je daarbij zorgen over de soms hoge temperaturen die bereikt worden in een auto qua houdbaarheid?
 

phtvs

Sysop
Admin
Maak je je daarbij zorgen over de soms hoge temperaturen die bereikt worden in een auto qua houdbaarheid?
Nee eigenlijk niet. Ik heb al jaren een GHB in de auto liggen met oa deze keks en eigenlijk niets gemerkt van achteruitgang in smaak of iets. Vorig jaar in Frankrijk nog een paar pakjes gegeten die al meer dan 4 jaar in de auto liggen. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kofferbak blijkbaar goed afgeschermd is voor de hitte, want flesjes water blijven zelfs in de zomer (temperatuur boven de 30 graden) nog redelijk koel.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWOL
Bovenaan